Øjenproblem part 3(allergi, depression, no~
Fra : Mark

Dato : 23-10-03 14:27

Jamen jeg var alligevel på vildspor. Jeg snakkede om at ville få
foretaget en operation, fordi at jeg troede at ved at løfte området
omkring øjet ville jeg ikke længere få disse gener inde i øjet (hyppig
øjenbetændelse, røde plamager, etc)

Men det var som øjenlægen sagde at angribe problemet helt forkert og
det kan jeg også godt se nu. Problemet er at der er en årsag til at
øjet irreteres og opfører sig som det gør, og den årsag skal
elimineres. (samme årsag som gør mig træt og uoplagt, til tider
svimmel)

Men hvad det kan være er en stor gåde. Jeg har taget allergi
medicin(høfeber) i en uge nu, og føler mig lidt friskere, men det har
jeg også gjort før i perioder.

Jeg er næsten altid meget uoplagt om morgenen. Går i seng som rimelig
frisk (da jeg oftest oplever fremgang i løbet af dagen), men om
morgenen er jeg bare træt og jeg kan når jeg har haft det værst være
helt ekstremt træt, som om jeg ikke har sovet i 4 dage, selvom jeg
vågner op efter en solid 8-9 timers søvn. Nogen gange kan jeg være
rimeligt frisk og så måske sove bare 10 minutter og vågne op og være
helt til rotterne. DØDtræt.
En mulig sygdom kunne derfor også være søvnrelateret, men hvordan
hulen skulle det passe sammen med reaktioner mod eks øl.-

Jeg har været på anti-depressiv medicin i min sygdemsperiode uden
rigtig noget resultat andet end at det jo virker sløvende og det var
bestemt ikke hvad jeg havde brug for. (Bla. Citaham).

Det er ikke ren elendighed, for et par måneder siden flyttede jeg jo,
har fået en lejlighed med mere lys, og har oplevet en højere grad af
friskhed siden, men så blussede øjengenerne op som jeg fortalte om, de
er så praktisk talt væk nu, men trætheden kommer stadig over mig.

Jeg er pissefrustreret over ikke at vide om det er indtagelse af et
eller andet bestemt (det kan jo faneme være salt for den sags skyld)
skaber disse reaktioner, og større mængder af et eller andet skaber
større skade. Jeg har nævnt at øl ofte har givet reaktioner(øjne løbe
i vand og sløvhed derpå). I starten af denne lange sygdomsperiode var
øjne der løb i vand et hyppigere problem end det er nu.

Men jeg har virkelig svært ved at finde et mønster i det, og har
svært ved at slå op om generne passer med allergi.

Jeg ved jeg lyder ekstremt forvirret, og tro mig det er jeg også. Jeg
har været igennem meget, og er til stadighed en stor enigma. Jeg
kaster mig over forskellige sider af denne store gåde hele tiden, og
kan ikke finde roden til det.