Double Cream
Fra : crema

Dato : 22-10-03 21:48

Hæ Hæ
Mit mejeri er begyndt at producere double cream, altså "fløde" med et
fedtindhold på 50%.
Jeg er dog lidt i tvivl i tvivl om anvendelsen af dette, måske er der nogle
herude med erfaring i dette produkt.
Henrik

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-10-03 08:02

[crema | Wed, 22 Oct 2003 22:47:36 +0200]

>Mit mejeri er begyndt at producere double cream, altså "fløde" med et
>fedtindhold på 50%.

Virkelig? Jeg er vildt misundelig - fortæl noget mere !

>Jeg er dog lidt i tvivl i tvivl om anvendelsen af dette, måske er der nogle
>herude med erfaring i dette produkt.

Brug det som piskefløde, opfat det som en "luksus piskefløde", men pisk
ved lidt lavere hastighed når det skal blive til skum.

Du kan også lave en slags flødecreme af det, ved at have det rasende
koldt, lige omkring frysepunktet og piske det med en gaffel til det lige
tykner - det smager vidunderligt på en lun kage.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Mimi

Dato : 23-10-03 16:33

"crema" <crema@mail.dk> wrote

> Mit mejeri er begyndt at producere double cream, altså "fløde" med et
> fedtindhold på 50%.

Hvilket mejeri er det?!? Dybt misundelig!

> Jeg er dog lidt i tvivl i tvivl om anvendelsen af dette, måske er der
nogle
> herude med erfaring i dette produkt.

I England bliver det tit serveret direkte hældt ud på søde frugttærter som
"sauce". Evt. tilsat lidt vanilie.

Og så er det double cream man bruger til rigtig Irish Coffee: Du hælder
kaffe, whiskey og sukker i et højt glas og rører rundt med en metalske (som
bliver varm). Fløden hældes over den varme teske ned i glasset og tykner
derved let.

Velbekomme

/Mimi

Fra : crema

Dato : 23-10-03 16:50

Prøv Osted Mejeri - De rykker !
Henrik

Fra : connie-toft

Dato : 26-10-03 09:54

Hvor i Esbjergområdet kan dette vidunderlige købes???

--
Connie