Zundapp Knallert ???
Fra : Robert Aasen

Dato : 21-10-03 20:18

Hejsa er der nogen der har lidt arfaring med en Zundapp Knallert?? jeg har
nogle spørgsmål om den vil ikke uddybe mere, der er desværre nok ikke så
mange der har arfaringer med en zundapp knallert, men hvis i har så send
lige en mail (-:

Eller for den sag skyld en til salg ??

Håber at høre fra nogen !!

Hilsen Robert
___
__II__lL__
O O
\__/
---000--000---

Fra : Hekto

Dato : 20-10-03 21:48

In article <3f943524$0$29387$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Robert
Aasen says...

> Eller for den sag skyld en til salg ??

i DBA!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Robert Aasen

Dato : 21-10-03 21:18

Det har jeg prøvet )-: desværre., der er vist ikke så mange der har dem mere

Fra : Preuthun

Dato : 26-10-03 11:26

Hej Robert.

For mange år siden var der flere der i min omgangskreds kørte Zündapp. Det
var nogle fantastisk solide knallerter. Lovligt var de temmeligt sløve. Men
hakket og gearet lidt blev de ganske tålelige og kunne omtrent følge en
lovlig Puch Maxi der godt kunne snige sig op på små 45. Ude på landet i
Jylland, hvor jeg boede var det ret almindeligt at originaltune
Zündapp'erne. De kom til at køre som en drøm. Jeg kan ikke oplyse hvor
hurtigt, for folk overdriver som regel den slags, men det gik stærkt! Så kom
Yamahaerne der gav både Zündapperne og Kreidlerner god konkurrence.
Hvis du kan få fat i en Zündapp i nogenlunde god stand, tror jeg, du kan få
stor glæde af den.
Hvor køber man en Zündapp?
Jeg så én på stumpemarkedet i Tåstrup for et par uger siden. Jeg kikkede
ikke nærmere på den, for jeg var ikke selv interesseret. Hvis du virkelig
gerne vil eje en Zündapp skal jeg anbefale dig at prøve på stumpemarkedet i
Herning. (Nu på lørdag tror jeg nok, så du kan nå det endnu). Du kan godt
regne med at slippe næsten ligeså meget for et godt eksemplar, som for en
moderne ny plastic scooter.
Det skal du imidlertid ikke være så ked af, fordi hvis du passer godt på
den, falder den ikke i værdi. Den egenskab kan de moderne maskiner desværre
ikke prale af.
Held og lykke med projektet.

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : Robert Aasen

Dato : 27-10-03 00:33

Tak for svaret (-:
jeg har allerede en zundapp 50ccm vandkølet , kører ca 90km/t (Efter
speedometeret) ... jeg har et problem med den, når den er kold kører den
kanon trækker fint og tager fint omdjegninger, men når den begynder at blive
varm kan den ikke tage gas, og kan ikke køre hurtigere end ca 30 kmt,, i 2
gear i højere gear kan den ikke trække sig selv,, den prutter og skyder,,
ps. jeg har skiftet tændspole på den, den hjalp ikke. Jeg har prøvet at
skifte dyser størrer og mindre.. skiftet tændrør.. skiftet stempelring...
jeg er helt på bar bund.. så derfor kunne jeg også finde på at købe en til
stumper,, jeg er ved at opgive den anden motor på zundappen.. så er det
snart nemmere at få en motor der kan køre, jeg ved simpel ikke hvad jeg skal
gøre med den motor der sidder på !!

Fra : KubikH

Dato : 27-10-03 19:14

> [...]
> stumper,, jeg er ved at opgive den anden motor på zundappen.. så er det
> snart nemmere at få en motor der kan køre, jeg ved simpel ikke hvad jeg

Hej Robert
Ja lige til at begynde med lyder det som karbureringen.
Hvad siger tændrørsfarven ??
Kunne jo være at den fik falsk luft, når den blev varm.
En anden ting, er tændingen.
Prøv at skifte kondensatoren .... de bliver tit mærkelige, når de bliver
gamle, og så kan det du beskriver godt ske.
En anden sjov ting, jeg engang har prøvet med en Kreidler:
Der var en nylonbøsning, som platinerne drejede om.
Når motoren blev varm klemte bøsningen, så platinerne hang periodevis.
Den bøvlede jeg med meget længe
Løsningen var et bor der var 0,1 mm større end hullet i bøsningen.
Så gik den igen som et kanonskud.
Lad nu være at give op.
Hvis den går godt som kold, kan den også komme til at gå godt som varm.
Mvh
Niels

Fra : Preuthun

Dato : 27-10-03 20:19

Hej Robert.
Jamen så er du jo allerede rigtigt godt kørende.
Jeg synes dit problem ligner det samme som blev diskuteret i denne NG om
Puch Maxi tun fra d. 12/10-03. Alle disse indlæg synes jeg du skulle læse.
Jeg har også læst indlægget fra KubikH. Han kommer også med mange gode
forslag til hvad der kunne være galt.
Check det hele.
Forresten, kommer der overhovedet benzin til kaburatoren? Er der en vacuum
slange til at åbne for benzinen? Jeg har læst om et tilfælde af de moderne
plasticscootere som havde samme symptomer som din Zündapp, hvor løsningen
var at skifte vacuumslangen. (Piwo i indlægget "underligt problem" fra d.
30/9-03 i denne NG). Selv har jeg oplevet vacuum i tanken på en af mine
knallerter, så der ikke ville løbe benzin til kaburatoren. Løsningen var at
rense benzinlåget grundigt, så det lille lufthul blev åbent igen. Hej
presto, hvor den kom til at køre godt igen.
Frisk mod, så skal du nok finde fejlen.