"Robert Aasen" <SLETBob@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9c59aa$0$9818$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Tak for svaret (-:
> jeg har allerede en zundapp 50ccm vandkølet , kører ca 90km/t (Efter
> speedometeret) ... jeg har et problem med den, når den er kold kører den
> kanon trækker fint og tager fint omdjegninger, men når den begynder at
blive
> varm kan den ikke tage gas, og kan ikke køre hurtigere end ca 30 kmt,, i 2
> gear i højere gear kan den ikke trække sig selv,, den prutter og skyder,,
> ps. jeg har skiftet tændspole på den, den hjalp ikke. Jeg har prøvet at
> skifte dyser størrer og mindre.. skiftet tændrør.. skiftet stempelring...
> jeg er helt på bar bund.. så derfor kunne jeg også finde på at købe en til
> stumper,, jeg er ved at opgive den anden motor på zundappen.. så er det
> snart nemmere at få en motor der kan køre, jeg ved simpel ikke hvad jeg
skal
> gøre med den motor der sidder på !!
> > >
> > > Hilsen Robert
> > > ___
> > > __II__lL__
> > > O O
> > > U
> > > \__/
> > > ---000--000---
Hej Robert
Ja lige til at begynde med lyder det som karbureringen.
Hvad siger tændrørsfarven ??
Kunne jo være at den fik falsk luft, når den blev varm.
En anden ting, er tændingen.
Prøv at skifte kondensatoren .... de bliver tit mærkelige, når de bliver
gamle, og så kan det du beskriver godt ske.
En anden sjov ting, jeg engang har prøvet med en Kreidler:
Der var en nylonbøsning, som platinerne drejede om.
Når motoren blev varm klemte bøsningen, så platinerne hang periodevis.
Den bøvlede jeg med meget længe
Løsningen var et bor der var 0,1 mm større end hullet i bøsningen.
Så gik den igen som et kanonskud.
Lad nu være at give op.
Hvis den går godt som kold, kan den også komme til at gå godt som varm.
Mvh
Niels