Utæt hane i regnvandstønde-reservedele
Fra : Ejnar Nielsen

Dato : 19-10-03 15:16

Jeg har en 1000 l regnvandstønde, hvor hanen desværre er utæt.
Udløbstuden er skruet fast på hanen med en stor omløber

Selve hanen han ikke skrues af.

Lukkemekanismen(hanen) består af en lodret siddende
plastskive, som drejes inde i hanerøret(af håndtaget).

Det er denne plastskive der har en lille defekt i kanten,og derfor gør hanen
utæt.

Er der nogen der har kendskab til hvordan man retter ovenstående
problem--allerbedst hvor reservedele kan købes til den slags
haner/beholdere.

Venlig hilsen Ejnar Nielsen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-10-03 08:22

"Ejnar Nielsen" skrev
> Er der nogen der har kendskab til hvordan man retter ovenstående
> problem--allerbedst hvor reservedele kan købes til den slags
> haner/beholdere.

For en del år siden købte jeg haner hos
Schmidt & Co
tlf. 35430277

Hvis ikke de kan hjælpe med reservedele til din hane,
kan du måske sløjfe den gamle hane og montere
en ny?
Alternativt kan en stump slange, som kan foldes og
holdes sammen med en ring eller en elastik, måske klare
problemet her og nu?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply