Æggesalat
Fra : Carsten Stage

Dato : 19-10-03 11:15

V har lige talt om diverse til at putte i sandwich. Selvfølgelig skal der
også æggesalat til - men hvilken opskrift er den bedste?

Alle kunne huske, at den man fik i Magasins cafeteria i gamle dage nok var
den bedste - men hvad bestod den af?

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : hedegaard

Dato : 19-10-03 18:51

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også æggesalat til - men hvilken opskrift er den bedste?
>
> Alle kunne huske, at den man fik i Magasins cafeteria i gamle dage nok var

Det ved jeg desværre ikke, men jeg har en fabelagtig opskrift på æggesalat.

1 lille bæger hytteost (eller 5 spsk ca)
2 - 4 spsk mayonaise (fedtfri hvis det skal være sundere, miracle whip er
også godt)
lidt sennep
evt 1 tsk karry
salt og peber

Blendes sammen!

hak 6-8 hårdkogte æg og bland dem i.

Nogengange kommer jeg også lidt hakket løg i.

Vh Tina

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 21-10-03 07:27

> [...]
> også æggesalat til - men hvilken opskrift er den bedste?
>
> Alle kunne huske, at den man fik i Magasins cafeteria i gamle dage nok var

Ja, en æggesandwich m. karse fra Magasin i de såkaldte go'e gamle
dage, - det var bare alle tiders! - De nye smørrebrødsjomfruer kan
ikke finde ud af det.. - ævv!

Jeg tror nedenstående opskrift fra Tørsleff's Husmoder Service ligner
en del ...

Æggesalat:

4 hårdkogte æg
1 tsk sellerisalt
¼ tsk hvid peber
karry eller paprika
2 spsk olie

Æggene pilles og hakkes. Krydderierne røres i olien. Salaten samles
hermed. Den kan drysses med friskhakket persille, karse, kørvelblade
eller fintklippet dild.
www.toersleff.dk/

PS: I stedet for olie kan bruges mayonnaise, ymer eller cremefraiche.

Med venlig hilsen
Peter W. Bosse

Sandwichen har fået navn efter John Montagu, den 4. jarl af Sandwich.
Jarlen var en lidenskabelig spillefugl, så han fik køkkenet til at lægge
et stykke kød mellem to skiver brød så han kunne spise uden at skulle
være nødt til at forlade spillebordet.
- ukendt

Fra : Kathrine

Dato : 21-10-03 08:58

"Peter W. Bosse"

> Ja, en æggesandwich m. karse fra Magasin i de såkaldte go'e gamle
> dage, - det var bare alle tiders! - De nye smørrebrødsjomfruer kan
> ikke finde ud af det.. - ævv!

Der var masser af karse i den fra magasin.
Kan det være hemmeligheden?
--
Kathrine
---

Fra : Carsten Stage

Dato : 21-10-03 17:21

)

> Der var masser af karse i den fra magasin.
> Kan det være hemmeligheden?

Ikke alene, tror jeg.

Foreløbig tak for forslagene som snarest bliver afprøvet...

Fra : Agelby

Dato : 23-10-03 16:13

: Æggesalat

> [...]
> også æggesalat til - men hvilken opskrift er den bedste?
>
> Alle kunne huske, at den man fik i Magasins cafeteria i gamle dage nok var

Hej Carsten,

Nu har jeg aldrig smagt den fra Magasin, men en hel del andre. Den bedste
opskrift efter min opfattelse er:

5 hårdkogte hakkede æg
150 gram mayonnaise
1-1 1/2 teskefuld karry
1/2 teskefuld salt
hvid peber
1 stor bakke karse.

Efter min mening må mayonnaisen ikke være fedtfattig - det efterlader en
fuldstændig flad fornemmelse af at være blevet snydt

venlige hilsner
Mette Agelby