Krydersnaps til min Morfar
Fra : Mikkel \(2600\)

Dato : 14-10-03 18:53

Hej NG
Min Morfar fylder 82 imorgen og jeg havde lidt tænk mig at han skulle have
en flaske snaps men det er lidt kedeligt så jeg ville lave flaske
krydersnaps til ham så det var lidt specialt er der nogen der har nogen
ideer ?? Den behøver ikke være drikkeklar imorgen det må godt være en der
skal stå lidt så han har noget glæde sig til.

--
Mikkel 2600

mtl_NOSPAM@person.dk
(husk at fjerne _NOSPAM)

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 14-10-03 22:46

Mikkel \\(2600\\) <mtl_NOSPAM@person.dk> skrev:

Den behøver ikke være
>drikkeklar imorgen det må godt være en der
>skal stå lidt så han har noget glæde sig til.

> [...]

-- Kunne du ikke lige have spurgt lidt før?
Hvis ikke du fik lavet en kryddersnaps til hans fødselsdag, kunne
du måske lave en julesnaps til ham?
Her er opskriften :
½ flaske Brøndum
1 stang vanille
40 stk. sukker
40 kaffebønner
1 appelsin
1 syltetøjsglas med tætsluttende låg, af en størrelse så
appelsinen bliver dækket af snapsen.
Prik ca. 40 huller i appelsinen og put den i glasset sammen med de
øvrige ingredienser. Hæld snaps på. Skal trække i 40 dage og er
efter filtrering drikkeklar.
God fornøjelse.
Lisbeth

Fra : Mikkel \(2600\)

Dato : 14-10-03 23:14

Det lyder godt .-) Det var måske noget jeg kan lave til ham til julegave
jeg må igang med at tænke

Mikkel

Fra : Padmé Amidala

Dato : 15-10-03 06:35

Nu er jeg ikke selv så meget til snaps, men din opskrift lyder lækker...kan
man evt udskifte snapsen med vodka?

VH
Padmé

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 15-10-03 09:22

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> skrev i en meddelelse
> Nu er jeg ikke selv så meget til snaps, men din opskrift lyder
lækker...kan
> man evt udskifte snapsen med vodka?
>
> VH
> Padmé

Det har jeg i hvert fald haft gjort, og det blev meget lækkert. Og det ER
en meget lækker snaps, hvis man kan lide de lidt søde, likøragtige
"damesnaps" (personligt kan jeg ikke lide andet *G*).

MVH Mette, - der er glad for denne tråd, for ellers ville jeg nok først
komme i tanke om julesnaps, når det var for sent.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 15-10-03 09:36

<sax>
> MVH Mette, - der er glad for denne tråd, for ellers ville jeg nok først
> komme i tanke om julesnaps, når det var for sent.
</sax>

Denne her er hurtigere, og også meget god - med et bitteragtigt præg, der
bryder fint med alle de søde ting man ellers får til jul.

1 hel stang vanille
15 hele mandler
1 hel muskatnød
6 hele nelliker
3 hele kardemomme
15 hele allehånde
1 flaske Brøndum snaps

Lad trække i 3 dage, og filtrér. Bør lagre så længe som muligt, men kan
drikkes med det samme.

Mvh

Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 15-10-03 12:26

Mette Svangren Guttesen <svangut@hotmail.com> skrev:

>MVH Mette, - der er glad for denne
>tråd, for ellers ville jeg nok først
>komme i tanke om julesnaps, når det
>var for sent.

-- Det var lige netop min tanke Så måske jeg skal poste den
igen i uge 47?
Da jeg havde skrevet opskriften her i aftes, fandt jeg lige
flasken med en sjat julesnaps fra sidste år.... Den er stadig god.
Med venlig hilsen
Lisbeth

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 15-10-03 12:29

Padmé Amidala <gsagae@geagnhwo.com> skrev:
>Nu er jeg ikke selv så meget til
>snaps, men din opskrift lyder lækker...kan
> [...]

--Det vil jeg selv prøve i år, da jeg har 1 liter Smirnoff
Vodka "på lager" men ingen snaps.
Med venlig hilsen
Lisbeth

Fra : Michael Jack

Dato : 14-10-03 22:49

Mikkel (2600) <mtl_NOSPAM@person.dk> wrote:

> ideer

Kender du PV Globs gule bog om kryddersnaps, "Globs brændevinsbog "?

mij

(hvis seneste kryddersnapse var baseret på hhv. mosepost og kantlyng fra
Grønland)

--
Med venlig hilsen/Kind regards
Michael Jack, Copenhagen, Denmark