Dej til pølsehorn??
Fra : vibeke

Dato : 14-10-03 10:32

Er der nogen der har en god opskrift på dejen til pølsehorn?

på forhånd tak

Vibeke

Fra : Nette

Dato : 14-10-03 12:17

"vibeke" skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har en god opskrift på dejen til pølsehorn?

Prøv http://makeashorterlink.com/?P2A622436

Nette

Fra : Mikkel \(2600\)

Dato : 14-10-03 19:25

Brug gundopskriften på melet

Mikkel

Fra : Dorthe B. Jensen

Dato : 15-10-03 11:12

"vibeke" <vibeke@jafnet.dk> wrote in message
> Er der nogen der har en god opskrift på dejen til pølsehorn?

Jeg bruger (til 16 stk pølsehorn):
1 dl lunkent vand
25g gær
75g margarine
7½ dl mel (450g)
1 dl ymer, A38 eller lign.
1 æg, salt
æg til pensling

Vand og gær røres sammen. Fedtstoffet smuldres i melet - vand, ymer, æg og
salt tilsættes. Hæver i 30 min. Rul ud i to cirkler, del i 8 trekanter. Rul
(evt. varme) pølser i. Efterhæver i 10 min. Bages 20-25 min. ved 200C.

Mvh Dorthe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-10-03 11:26

"Dorthe B. Jensen" <dbje98@sprog.auc.dk> wrote in message
> [...]
Rul
> (evt. varme) pølser i. Efterhæver i 10 min. Bages 20-25 min. ved 200C.

½ pølser ?

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Dorthe B. Jensen

Dato : 15-10-03 13:53

> ½ pølser ?

Ja ½ pølser