Kender I nogen som kan lave en køkkenlåge ~
Fra : Bo

Dato : 14-10-03 07:03

Hej med jer,

Vi har fået en ny opvaskemaskine som skal have en køkkenlåge monteret på.

Den skal være ens med de øvrige køkkenlåger, som er højglans hvid, men
køkkenfirmaet har opgivet!!!

Problemet er at den ikke skal være standardstørrelse.

Altså opgaven er:

1) Skære en MDF-plade til
2) Male den med samme glans og overflade som de øvrige køkkenlåger

På forhånd tak

Mette & Bo

Fra : anders majland

Dato : 14-10-03 10:50

> Den skal være ens med de øvrige køkkenlåger, som er højglans hvid, men
> køkkenfirmaet har opgivet!!!
>
> Problemet er at den ikke skal være standardstørrelse.

Øeh - Er den mindre eller større ?
Hvis den er mindre er det vel nemt at skære en til på mål.

Måske jeg var heldig men da vi købte ny opvaskemaskine i sommers så vi
ikke nogen der ikke var i standard mål. Så vi har bare skruet en alm
60cm køkkelåge på.

> 2) Male den med samme glans og overflade som de øvrige køkkenlåger

Kan du få at vide hvilken fabrik der har lavet lågerne, for så kan de
nok overtales til lige at køre din plade igennem malekabinen (Specielt
ved direkte fremmøde)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Bo

Dato : 14-10-03 15:30

> Øeh - Er den mindre eller større ?
> Hvis den er mindre er det vel nemt at skære en til på mål.

Den er 4 mm smallere men den skal jo være ligeså flot efter afskæring som
originallågen som er en lille smule affaset!

> Måske jeg var heldig men da vi købte ny opvaskemaskine i sommers så vi
> ikke nogen der ikke var i standard mål. Så vi har bare skruet en alm
> 60cm køkkelåge på.

Det burde være sådan med alle opvaskemaskiner, men ikke vores Siemens!

> Kan du få at vide hvilken fabrik der har lavet lågerne, for så kan de
> nok overtales til lige at køre din plade igennem malekabinen (Specielt
> ved direkte fremmøde)

Det er lidt svært da køkkenet er fra Italien!

MVH

Bo

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-10-03 15:40

> Det burde være sådan med alle opvaskemaskiner, men ikke vores Siemens!

4 mm er da inden for standardmål. Du skal jo alligevel have plads på hver
side af opvaskemaskinen for at kunne få den ind, og så dækker lågen jo fint
det lille mellemrum på 2 mm i hver side. Den løsning ville jeg langt
foretrække frem for en malerløsning, der aldrig kan blive helt mage til de
andre låger.

Mvh Maria

Fra : anders majland

Dato : 14-10-03 16:12

> Den er 4 mm smallere men den skal jo være ligeså flot efter afskæring
> som originallågen som er en lille smule affaset!

Så er den helt sikkert beregnet til et "standardhul" mellem de andre
elementer. Vores nye skal have 5mm til hver side. Så jeg tror at alt er
som det skal være - du skal bare akceptere at fronten på opvaskemaskinen
er lidt bredere end dens egen låge.

> Det er lidt svært da køkkenet er fra Italien!

Det var da ellers en god undskyldning for en ferie dernede

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 14-10-03 16:58

Bo wrote:
> Det burde være sådan med alle opvaskemaskiner, men ikke vores Siemens!

Sikker, vores Siemens har en standard låge på, og det passer perfekt.

\MK

Fra : Bo

Dato : 14-10-03 17:59

> Sikker, vores Siemens har en standard låge på, og det passer perfekt.

100 % sikker. Det er en delvist integreret maskine, nemlig med et alu-panel
i toppen!

Lågen skal, for at passe perfekt, være 59,4 mm bred og vores køkkenlåger er
59,8 i standard!

MVH

Bo

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 14-10-03 19:34

Bo wrote:

> 100 % sikker. Det er en delvist integreret maskine, nemlig med et
> alu-panel i toppen!

Vores betjenning er på toppen af lågen, således at der er en hel låg på.

> Lågen skal, for at passe perfekt, være 59,4 mm bred og vores
> køkkenlåger er 59,8 i standard!

Skal den ikke også dækker hele hullet ud, der skal jo være lidt luft før du
kan få maskinen ind?

\MK

Ps. Jeg måler lige vores efter i aften.

Fra : Bo

Dato : 14-10-03 20:27

> Vores betjenning er på toppen af lågen, således at der er en hel låg på.

> Skal den ikke også dækker hele hullet ud, der skal jo være lidt luft før
du
> kan få maskinen ind?

Det er sgu også svært at forklare Men bredden på selve betjeningspanelet
skal være samme bredde som lågen, og det er 59,4 cm.

Så kender I nogen der kan lave sådan en ny låge?

MVH

Bo

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 14-10-03 20:55

Bo wrote:

> Det er sgu også svært at forklare Men bredden på selve
> betjeningspanelet skal være samme bredde som lågen, og det er 59,4 cm.
>
> Så kender I nogen der kan lave sådan en ny låge?

Kan i ikke lade lågen gå op forbi panelet i begge sider med de ca. 2 mm ?

\MK

Fra : anders majland

Dato : 14-10-03 18:02

> 100 % sikker. Det er en delvist integreret maskine, nemlig med et
> alu-panel i toppen!

Naeh derfor ... I har ikke mulighed for at få den byttet til en helt
integreret ?
(Det vil sikkert også bliver kønnere)