Covers til database
Fra : Poul Erik

Dato : 09-10-03 12:40

Skulle der vare nogen der ved hvor jeg kan finde covers til følgende
album, til en database, vil jeg blive meget glad. Jeg har pladerne,
men desværre står de blot i hvide papirscovere

Cut 'n' Move      Get Serious
De Gyldne Løver      Alt optaget
De Gyldne Løver      Ved haw'et
Linnet, Anne      Barndommens gade
Miss B. heaven      It's magic
Miss B. heaven      Nobody's angel
Oldfiels, Mike      The consequense of indecision
På slaget 12      Tror Du Virkelig Livet Bli'r Genudsendt?
Reeves, Jim      The Country Side Of Jim Reeves
Rock Nalle      En go' gammel rocker
Stevens, Cat      The Collection

De behøver ikke være i stor størrele 200 pixels 256 farver er fint,
mindre kan også gøre det..

Er der en gruppe der er bedre til at stille spørgsmålene, vil jeg være
glad, hvis i vil pege mig derhen.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaacykel@mail.tele.dk

Fra : Martin Mørk Jensen

Dato : 09-10-03 16:32

"Poul Erik" <lindaa@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mindre kan også gøre det..
>
> Er der en gruppe der er bedre til at stille spørgsmålene, vil jeg være

Prøv: http://www.cdcovers.cc/covers.php eller http://mega-search.net/ , der
er der en masse covers

/MJ

Fra : Slingerland

Dato : 09-10-03 17:28

Hmm.. Ja eller du kunne købe dem ;)

Fra : Poul Erik

Dato : 09-10-03 18:27

On Thu, 9 Oct 2003 18:28:18 +0200, "Slingerland"
<Miniholm@hotmail.com> wrote:

>Hmm.. Ja eller du kunne købe dem ;)

Svar nederst, da det letter læsning af tråden.

Faktisk har jeg købt dem. Det er LP plader det drejer sig om, og de
fleste vil være svære at finde (kan kun findes brugt), og hvis du
tænker blot lidt over den størrelse jeg snakker om, vil du også kunne
se at de ikke er egnet til udskrivning, men blot som et lille billede
af albummet i databasen (Music Collector).

Og egenlig er jeg imponeret over at jeg kun mangler 11 covers ud af
knap 3000 album (håber jeg i løbet af vinteren får de sidste 4000 jeg
har stående i kælderen med.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Ralph

Dato : 09-10-03 18:47

> [...]
> Og egenlig er jeg imponeret over at jeg kun mangler 11 covers ud af
> knap 3000 album (håber jeg i løbet af vinteren får de sidste 4000 jeg

Hvis vinteren = ca. 100 dage, så skulle du indspille (sådan forstår jeg
det) 40 LP´er om dagen til din computer, laver du ikke andet?

Venligst
Ralph

Fra : Heidi

Dato : 09-10-03 20:12

Ralph wrote:
> "Poul Erik" <lindaa@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis vinteren = ca. 100 dage, så skulle du indspille (sådan forstår
> jeg det) 40 LP´er om dagen til din computer, laver du ikke andet?

Mon ikke han mener han er ved at lave en database over de plader
han har, og derfor gerne vil have billeder af covers med i databasen?
Der bliver såvidt jeg kan se ikke snakket om at indspille noget
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Poul Erik

Dato : 09-10-03 22:31

On Thu, 9 Oct 2003 19:46:41 +0200, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

>Hvis vinteren = ca. 100 dage, så skulle du indspille (sådan forstår jeg
>det) 40 LP´er om dagen til din computer, laver du ikke andet?

Nej, nej, nej.

Musikken skal sørme blive på pladerne, og ikke ligge andre steder.

Jeg er ved at opbygge en database, så jeg kan slå op hvor musikken er.

Det smarte ved "Music Collector", er at jeg blot behøver at skrive
kunstner og LP titel ind, så finder den selv ud af hvilke numre der
er. Hvis coveret ligger i en del forskellige databaser på nettet
finder den også dette, ellers kan jeg selv scanne dem ind og tilknytte
dem.

Det var her jeg mangler de 11 plader's cover. Resten har jeg.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-10-03 11:15

> [...]
> er. Hvis coveret ligger i en del forskellige databaser på nettet
> finder den også dette, ellers kan jeg selv scanne dem ind og tilknytte

Hej Poul Erik

Jeg har lige et spørgsmål angående MusicCollector (idet jeg selv også er
bruger af programmet), hvis at man beder det om at finde cover til et
"album" som man allerede har lagt ind i databasen (på den gode gammeldags
manuelle måde) overskriver den så eksempelvis et tracknummer eller lignende,
hvis der er andre oplysninger på nettet end dem man selv har skrevet ind i
databasen ?

--
Ivan V. Klattrup
http://ivanklattrup.adr.dk/

---

Fra : Poul Erik

Dato : 10-10-03 14:44

On Fri, 10 Oct 2003 12:15:22 +0200, "Ivan V. Klattrup"
<ivanklattrupnospamming@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>hvis der er andre oplysninger på nettet end dem man selv har skrevet ind i

Lige for at være sikker på at jeg forstår dig ret.

Du mener, at hvis du beder den om at opdatere (update) et album, om
den så overskriver det der står om nummeret i forvejen?

Kun hvis den har yderligere oplysninger om albummet, fra en af de
databaser du har markeret, den skal hente oplysninger fra.

Du kan sagtens hente fra flere databaser på en gang, da den "normalt"
arkumolerer data. Jeg har dog enkelte gange været ude for at den har
hentet færre data ind, med det var "alt.music.guide" der var ustabil.
Det er ellers ofte den der har flest data.

Du kan jo altid lave en sikkerheds backup, ved at kopiere din database
fil (navnet på din database.muc), og så placere den et andet sted på
harddisken. sker der så noget uforudset, flytter du kopien tilbage.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-10-03 20:16

> [...]
>
> Og egenlig er jeg imponeret over at jeg kun mangler 11 covers ud af
> knap 3000 album (håber jeg i løbet af vinteren får de sidste 4000 jeg

Stående i kælderen? Nu har du vel husket at stille dem på noget så de lige
er hævet 10-20 cm - bare lige hvis der nu skulle komme vand i kælderen?

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Poul Erik

Dato : 09-10-03 22:28

On Thu, 9 Oct 2003 21:16:26 +0200, "Jesper Brogaard" <me@privacy.net>
wrote:

>Stående i kælderen? Nu har du vel husket at stille dem på noget så de lige
>er hævet 10-20 cm - bare lige hvis der nu skulle komme vand i kælderen?

Bare rolig, de står stablet i kasser hævet mindst en halv meter over
gulvet.

Jeg har samlet plader i mange år, og købte rest lageret, da en
marskendider lukkede (ca 5000 LP'er og ca 1000 singler for 5000 kr).

Når de alle er blevet registreret, er der en del at bytte med til
andre jeg mangler.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse