Hækaffald
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-10-03 20:12

Ville egentlig gerne helt undlade at smide noget væk fra haven, men
hækaffald og andet stikkende har jeg til nu 'fyldt i den grønne'. Hvor længe
skal halvstive, altså ikke helt urteagtige, og med hårde torne forsynede,
tjørnehækaffald, ligge i en åben grenstak (kun kviste og blade) før man kan
være sikker på at man ikke kan risikere at stikke sig senere?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-10-03 20:30

> [...]
kan
> være sikker på at man ikke kan risikere at stikke sig senere?

Alt for længe - vores stak stadig året efter. Kør det igennem en
kompostkværn mens det er frisk, og så "i den grønne"

Mvh Maria

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-10-03 20:42

> Alt for længe - vores stak stadig året efter. Kør det igennem en
> kompostkværn mens det er frisk, og så "i den grønne"

- eller klip hækken, så afklippet er i små stykker, og læg det under nogle
buske eller riv det ind under hækken. Et sted, så man ikke skal have
hænderne i det.

Hilsen Inger

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 07-10-03 21:07

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> torne forsynede, tjørnehækaffald, ligge i en åben grenstak (kun
> kviste og blade) før man kan være sikker på at man ikke kan risikere

I årevis :(
Jeg har stadig en side med tjørnrehæk tilbage. Det 'prikne' (tjørn og
roser) brænder jeg af i en tøde. Asken ryger tilbage i haven. Bl.a. ser
vinen ud til at kunne lide det :)

PS: Jeg bor ud til åbne marker.

mødes med en gunstig lejlighed....