|
| Hjælp til tuning af Gilera Runner Fra : Løjs |
Dato : 06-10-03 15:50 |
|
Er der nogen, der kan give nogle gode tips til,
hvordan man "forbedrer" en Gilera Runner.
Gerne links til hjemmesider, hvor det forklares med billeder!
På forhånd tak
L
| |
kion (06-10-2003)
| Kommentar Fra : kion |
Dato : 06-10-03 16:07 |
|
"Løjs" <syfax@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:blrvdr$1u4$1@news.net.uni-c.dk...
> Er der nogen, der kan give nogle gode tips til,
> hvordan man "forbedrer" en Gilera Runner.
>
> Gerne links til hjemmesider, hvor det forklares med billeder!
>
> På forhånd tak
> L
hvor hurtig skal den blive??
eller hvad vil ofre på dyret??
/kion
| |
RB (05-12-2003)
| Kommentar Fra : RB |
Dato : 05-12-03 18:55 |
|
Jeg kunne også godt tænke mig at vide lidt om forbedringer af ydelsen på en
Gilera Runner.
Er der nogen der kan forklare lidt om de ringe i vario'en og plden i
indsugningen. Har ikke det mindste forstand på det, så en grundig forklaring
ville være en hjælp.
RB
"Løjs" <syfax@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:blrvdr$1u4$1@news.net.uni-c.dk...
> Er der nogen, der kan give nogle gode tips til,
> hvordan man "forbedrer" en Gilera Runner.
>
> Gerne links til hjemmesider, hvor det forklares med billeder!
>
> På forhånd tak
> L
>
>
| |
GK (06-12-2003)
| Kommentar Fra : GK |
Dato : 06-12-03 18:49 |
|
hej er det tuning du er ude efter eller begrænsninger du vil have fjernet
... og hvor gammel er den --- er det en luftkølet eller vand .... er det
en 45 ?? eller 30?? ... kom med de oplysninger så kan jeg fortælle dig
hvad du skal gøre ... for noget af det kræver lidt mere end de fleste lige
kan klare med alm.værktøj
mvh Gilera Runner SP H2O årg 2000
"RB" <pr_bulowNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3fd0c578$0$29316$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg kunne også godt tænke mig at vide lidt om forbedringer af ydelsen på
en
> Gilera Runner.
>
> Er der nogen der kan forklare lidt om de ringe i vario'en og plden i
> indsugningen. Har ikke det mindste forstand på det, så en grundig
forklaring
> ville være en hjælp.
>
> RB
>
> "Løjs" <syfax@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:blrvdr$1u4$1@news.net.uni-c.dk...
> > Er der nogen, der kan give nogle gode tips til,
> > hvordan man "forbedrer" en Gilera Runner.
> >
> > Gerne links til hjemmesider, hvor det forklares med billeder!
> >
> > På forhånd tak
> > L
> >
> >
>
>
| |
RB (06-12-2003)
| Kommentar Fra : RB |
Dato : 06-12-03 21:53 |
|
Hej GK
Det er en 45'er med vandkøling jeg er i besiddelse af. Den er fra 2001 og
jeg kunne godt tænke mig at vide noget om hvordan jeg fjerner div.
begrænsninger, smat hvad det vil give i ekstra ydelse.
Mvh
RB
"GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd216a9$0$9781$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> hej er det tuning du er ude efter eller begrænsninger du vil have
fjernet
> .. og hvor gammel er den --- er det en luftkølet eller vand .... er
det
> en 45 ?? eller 30?? ... kom med de oplysninger så kan jeg fortælle dig
> hvad du skal gøre ... for noget af det kræver lidt mere end de fleste
lige
> kan klare med alm.værktøj
>
> mvh Gilera Runner SP H2O årg 2000
>
>
> "RB" <pr_bulowNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3fd0c578$0$29316$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Jeg kunne også godt tænke mig at vide lidt om forbedringer af ydelsen på
> en
> > Gilera Runner.
> >
> > Er der nogen der kan forklare lidt om de ringe i vario'en og plden i
> > indsugningen. Har ikke det mindste forstand på det, så en grundig
> forklaring
> > ville være en hjælp.
> >
> > RB
> >
> > "Løjs" <syfax@sol.dk> skrev i en meddelelse
> > news:blrvdr$1u4$1@news.net.uni-c.dk...
> > > Er der nogen, der kan give nogle gode tips til,
> > > hvordan man "forbedrer" en Gilera Runner.
> > >
> > > Gerne links til hjemmesider, hvor det forklares med billeder!
> > >
> > > På forhånd tak
> > > L
> > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
GK (07-12-2003)
| Kommentar Fra : GK |
Dato : 07-12-03 00:03 |
|
jo ser du .. der er et par ting du kan gøre selv .. først fjerner du alle de
bolte der sidder på side dækslet ind til vaiomaticen ...det tager du
forsigtig af ...
der næst skal du have den møtrik af der sidder i variomatic af .. og da den
sidder direkte på krumtappen er det letteste at købe sådan en låse bolt til
at skrue i tændrørs hullet .. den går et stykke ned i cylinderen så
stemplet ikke kan køre i top . så kan du skrue den møtrik af på
variomaticen......
læg mærke til hvordan tingene sidder når du tager varioen ud .. der ligger
en rund plast skive der inde ... ud med den .. og samle igen i omvent
rækkefølge .. dernæst sidder der en metal plade under den gummi studs på
karburatoren med et 10 mm hul i .. den skal også ud .. men det er torks
bolte den er skruet fast med ... og så har de haft den frækhed at lave en
tap i hullet hvor torks bit´sen skal ned for at få fat i bolten .. jeg
gjorde det at
jeg lavede et hul i midten at bit´sen med et hårdmetals bor .. så den tap
der sidder i bolten kunne gå op i hullet .. men det er ikke helt let da de
bits er hårde som bare fanden ... alternativet til det er lidt vold ... man
kan bruge en spids dorn /kørner /tang /skruetrækker til at slå den løs med
... det kan sagtens lade sig gøre da der kun er en bolt med tap i ... og så
skifte den ene bolt ud med en anden ... tag den plade der sidder neden
under ...
så er der det blænd rør på forrøret .. det saver du af helt nede ved selve
forrørt .. og svejser det til .. eller køber et andet forrør uden det
blænd rør på ..er langt det letteste ... det var så de tre obligatoriske
tre ting STATEN har sat på for at få de scooter til at forurene så meget
som mulig .. så kan vi glæde os over at vi er miljøvenlige og ikke forurener
hi hi og så kører den længer på literen ,,, med en fart på 60-70 km/t
med orginal udstødning .. der ud over kan du jo skifte det ud med en
racer udstødning så er det 80/85 km/t ca. hvis du vil det så skal du jo
ikke købe forrør til den org udstødning ..
så er det cylinderens tur .. hvis du syntes at den skal have det sidste ryk
... så skal du hæve cylinderen med 2,1 mm ved at lægge to eller tre
bundpakninger under .. og dreje tilsvarende af toppen af cylinder .. det
giver prikken over iét... husk at det skal være 2,1 hverken mere eller
mindre
mvh Gilera Runner SP H2O årg 2000
"RB" <pr_bulowNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3fd2408a$0$29370$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej GK
>
> Det er en 45'er med vandkøling jeg er i besiddelse af. Den er fra 2001 og
> jeg kunne godt tænke mig at vide noget om hvordan jeg fjerner div.
> begrænsninger, smat hvad det vil give i ekstra ydelse.
>
> Mvh
>
> RB
>
> "GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fd216a9$0$9781$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > hej er det tuning du er ude efter eller begrænsninger du vil have
> fjernet
> > .. og hvor gammel er den --- er det en luftkølet eller vand .... er
> det
> > en 45 ?? eller 30?? ... kom med de oplysninger så kan jeg fortælle dig
> > hvad du skal gøre ... for noget af det kræver lidt mere end de fleste
> lige
> > kan klare med alm.værktøj
> >
> > mvh Gilera Runner SP H2O årg 2000
> >
> >
> > "RB" <pr_bulowNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:3fd0c578$0$29316$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > > Jeg kunne også godt tænke mig at vide lidt om forbedringer af ydelsen
på
> > en
> > > Gilera Runner.
> > >
> > > Er der nogen der kan forklare lidt om de ringe i vario'en og plden i
> > > indsugningen. Har ikke det mindste forstand på det, så en grundig
> > forklaring
> > > ville være en hjælp.
> > >
> > > RB
> > >
> > > "Løjs" <syfax@sol.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:blrvdr$1u4$1@news.net.uni-c.dk...
> > > > Er der nogen, der kan give nogle gode tips til,
> > > > hvordan man "forbedrer" en Gilera Runner.
> > > >
> > > > Gerne links til hjemmesider, hvor det forklares med billeder!
> > > >
> > > > På forhånd tak
> > > > L
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
RB (07-12-2003)
| Kommentar Fra : RB |
Dato : 07-12-03 10:25 |
|
HEj GK.
Takker for den gode beskrivelse, så nu er der jo kun arbejde tilbage.
RB
"GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd26019$0$9795$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> jo ser du .. der er et par ting du kan gøre selv .. først fjerner du alle
de
> bolte der sidder på side dækslet ind til vaiomaticen ...det tager du
> forsigtig af ...
> der næst skal du have den møtrik af der sidder i variomatic af .. og da
den
> sidder direkte på krumtappen er det letteste at købe sådan en låse bolt
til
> at skrue i tændrørs hullet .. den går et stykke ned i cylinderen så
> stemplet ikke kan køre i top . så kan du skrue den møtrik af på
> variomaticen......
> læg mærke til hvordan tingene sidder når du tager varioen ud .. der
ligger
> en rund plast skive der inde ... ud med den .. og samle igen i omvent
> rækkefølge .. dernæst sidder der en metal plade under den gummi studs på
> karburatoren med et 10 mm hul i .. den skal også ud .. men det er torks
> bolte den er skruet fast med ... og så har de haft den frækhed at lave en
> tap i hullet hvor torks bit´sen skal ned for at få fat i bolten .. jeg
> gjorde det at
> jeg lavede et hul i midten at bit´sen med et hårdmetals bor .. så den tap
> der sidder i bolten kunne gå op i hullet .. men det er ikke helt let da
de
> bits er hårde som bare fanden ... alternativet til det er lidt vold ...
man
> kan bruge en spids dorn /kørner /tang /skruetrækker til at slå den løs
med
> .. det kan sagtens lade sig gøre da der kun er en bolt med tap i ... og så
> skifte den ene bolt ud med en anden ... tag den plade der sidder neden
> under ...
>
> så er der det blænd rør på forrøret .. det saver du af helt nede ved
selve
> forrørt .. og svejser det til .. eller køber et andet forrør uden det
> blænd rør på ..er langt det letteste ... det var så de tre obligatoriske
> tre ting STATEN har sat på for at få de scooter til at forurene så meget
> som mulig .. så kan vi glæde os over at vi er miljøvenlige og ikke
forurener
> hi hi og så kører den længer på literen ,,, med en fart på 60-70 km/t
> med orginal udstødning .. der ud over kan du jo skifte det ud med en
> racer udstødning så er det 80/85 km/t ca. hvis du vil det så skal du jo
> ikke købe forrør til den org udstødning ..
>
> så er det cylinderens tur .. hvis du syntes at den skal have det sidste
ryk
> .. så skal du hæve cylinderen med 2,1 mm ved at lægge to eller tre
> bundpakninger under .. og dreje tilsvarende af toppen af cylinder .. det
> giver prikken over iét... husk at det skal være 2,1 hverken mere eller
> mindre
>
> mvh Gilera Runner SP H2O årg 2000
>
>
>
> "RB" <pr_bulowNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3fd2408a$0$29370$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hej GK
> >
> > Det er en 45'er med vandkøling jeg er i besiddelse af. Den er fra 2001
og
> > jeg kunne godt tænke mig at vide noget om hvordan jeg fjerner div.
> > begrænsninger, smat hvad det vil give i ekstra ydelse.
> >
> > Mvh
> >
> > RB
> >
> > "GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3fd216a9$0$9781$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > hej er det tuning du er ude efter eller begrænsninger du vil have
> > fjernet
> > > .. og hvor gammel er den --- er det en luftkølet eller vand ....
er
> > det
> > > en 45 ?? eller 30?? ... kom med de oplysninger så kan jeg fortælle
dig
> > > hvad du skal gøre ... for noget af det kræver lidt mere end de fleste
> > lige
> > > kan klare med alm.værktøj
> > >
> > > mvh Gilera Runner SP H2O årg 2000
> > >
> > >
> > > "RB" <pr_bulowNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > > news:3fd0c578$0$29316$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > > > Jeg kunne også godt tænke mig at vide lidt om forbedringer af
ydelsen
> på
> > > en
> > > > Gilera Runner.
> > > >
> > > > Er der nogen der kan forklare lidt om de ringe i vario'en og plden i
> > > > indsugningen. Har ikke det mindste forstand på det, så en grundig
> > > forklaring
> > > > ville være en hjælp.
> > > >
> > > > RB
> > > >
> > > > "Løjs" <syfax@sol.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:blrvdr$1u4$1@news.net.uni-c.dk...
> > > > > Er der nogen, der kan give nogle gode tips til,
> > > > > hvordan man "forbedrer" en Gilera Runner.
> > > > >
> > > > > Gerne links til hjemmesider, hvor det forklares med billeder!
> > > > >
> > > > > På forhånd tak
> > > > > L
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
|
|