Modem til gammel Mac?
Fra : Christian Clausen

Dato : 10-04-01 21:22

Hej, jeg er ved at løse et problem for min gamle farmor. Hun vil gerne på
nettet, men har en relativ gammel Apple comp. Modellen er : Apple PF6200.
For det første siger dette navn noget, og hvis det gør kan der så tilkobles
et modem til denne? Og hvilket programel skal der i givet fald benyttes?
På forhånd tak
Christian

Fra : Mie & Jens Find

Dato : 10-04-01 22:28

On 10/04/01 22:21, in article 9avpuh$94s$1@sunsite.dk, "Christian Clausen"
<cbcl99@i4.auc.dk> wrote:

> [...]
> et modem til denne? Og hvilket programel skal der i givet fald benyttes?

Jeg går ud fra at der med PF6200 er tale om en Performa 6200.

Du kan udmærket tilkoble et almindeligt modem - ved hjælp af et specielt
Mac-modemkabel (med et mini DIN-stik i den ene ende). På grund af at
modemporten er begrænset til ca. 57.000 bits/sek behøver du ikke anstrenge
dig for at finde et 56k-modem. Et 33,6kbit/sek er rigeligt hurtigt.

Med hensyn til programmel afhænger det noget af, hvilken version af
styresystem maskinen har.

Jens Find