SydAmerikanske planter det undrer mig...
Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 04-10-03 17:46

Hejsa

Jeg annoncerede for et stykke tid siden(27 sep) på
"dk.marked.privat.dyr.akvarium" at jeg var interesseret i at købe
SydAmerikanske planter af næsten enhver art...

Der er ikke sket en disse ikke et eneste tilbud....
Det er også ok, men det undrer mig bare meget...

Er der ikke nogen ude i det danske land der har SydAmerikanske planter??
Hvis ikke hvorfor ikke??

Da jeg var i akvarieforeningen og annoncerede at jeg havde interesse i
planter fra denne egn var der ikke en eneste der havde nogen...
Og jeg spurgte enda dem der havde SydAmerikanske fisk i deres akvarie...

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (PT uden fisk da jeg er igang med opbygningen)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Ole Larsen

Dato : 04-10-03 18:52

"jabbe(4k)" <jabbe@get2netNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke nogen ude i det danske land der har SydAmerikanske planter??
> Hvis ikke hvorfor ikke??

Hvis du nævnte hvilke, gik det nok lettere. Sværdplanter har alle.
Mvh
ole

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 04-10-03 20:51

> Hvis du nævnte hvilke, gik det nok lettere. Sværdplanter har alle.

Nu var det ikke for at handle, mere en undren over hvorfor der ikke var
nogen respons....
Jeg har nu bestilt planterne og får de sidste på tirsdag..

Men hvis du vil vide hvilke planter det drejede sig om er der flg.:

Alternanthera reineckii ''roseafolia''

Bacopa monnieri

Cabomba caroliniana

Ceratopteris cornuta

Echinodorus 'Ozelot'

Echinodorus 'Ozelot' green

Echinodorus 'Rubin' narrow leaves

Echinodorus bleheri

Echinodorus martii (maior)

Echinodorus osiris

Echinodorus palaefolius var. latifolius

Echinodorus parviflorus 'Tropica'

Echinodorus ''peruensis''

Echinodorus quadricostatus ''magdalenensis''

Echinodorus uruguayensis

Eleocharis acicularis

Gymnocoronis spilanthoides

Hemianthus callitrichoides

Hydrocotyle leucocephala

Riccia fluitans

Sagittaria subulata

Fra : Ole Larsen

Dato : 04-10-03 21:01

> Nu var det ikke for at handle, mere en undren over hvorfor der ikke var
> nogen respons....
> Jeg har nu bestilt planterne og får de sidste på tirsdag..

Tja, egentligt. Måske skulle folk til bogreolen som jeg for at finde ud af
hvilke andre end sværdplanter......?
Du skal til mulvarpeskindet, kan jeg se..

--
Mvh, Ole.
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 04-10-03 21:13

> Du skal til mulvarpeskindet, kan jeg se..

Nu er det ikke alle sammen jeg skal have men det er de planter jeg vil
acceptere at have i mit akvareie både pga. det er "lette" at holde og så
syntes jeg de er kønne...

Der er da også planter fra andre verdensdele der er kønne men jeg vil gerne
have et Amazone Biotop Inspireret akvarie...
Derfor også sydamerikanske planter..:)

> Tja, egentligt. Måske skulle folk til bogreolen som jeg for at finde ud af
> hvilke andre end sværdplanter......?

Det kan godt være det var det der var problemet..:)
Jeg havde ikke lige nogle andre ideer til hvordan det ellers kunne skrives
end de latinske navne...

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 05-10-03 14:04

Hej

De fleste akvarieforretninger handler med tropica, så det er bare at
bestille dem du vil have i forretningen. Det var sådan at jeg fik mit
sydamerikanske biotop op at stå.

Jeg har både sværdplanter, lave planter og nogle flydeplanter.

MVH
Lars Helmer Andersen

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 05-10-03 14:25

> De fleste akvarieforretninger handler med tropica, så det er bare at
> bestille dem du vil have i forretningen. Det var sådan at jeg fik mit
> sydamerikanske biotop op at stå.

Ja det er også det jeg har bestilt, det undrede mig bare at der ikke var en
eneste der tilbød stiklinger eller noget(selvfølgelig for et beløb)..