Hvad er det svenske "kålrot" på dansk?
Fra : Lars

Dato : 04-10-03 14:40

Det indgår i en dejlig opskrift med fjernøstlig salat.

Kålrot.

Jeg ville umiddelbart gætte på kålrabi men er meget i tvivl.

Kan nogen hjælpe?

Lars

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-10-03 15:26

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> wrote in message
> Det indgår i en dejlig opskrift med fjernøstlig salat.
>
> Kålrot.
>
> Jeg ville umiddelbart gætte på kålrabi men er meget i tvivl.
>
> Kan nogen hjælpe?

Hej Lars,
På siden:
http://www.pohjola-norden.fi/pdf-tiedostot/pohjolan%20pidot.pdf
Kan du se hvad madvarer hedder i de nordiske lande, og der ses at det
svenske kålrot på dansk er en kålroe - altså en kålrabi, så du havde helt
ret i din antagelse.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : ea

Dato : 04-10-03 15:39

> [...]
>Kan du se hvad madvarer hedder i de nordiske lande, og der ses at det
>svenske kålrot på dansk er en kålroe - altså en kålrabi, så du havde helt

det hedder også kålrabi i Norge.. du kan købe det i velassorterede
grønthandlere, især hos indvandrernes.