At tilberede andebryst?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 04-10-03 14:27

Hvordan tilbereder man et andebryst således at skindet bliver sprødt
samtidig med at kødet forbliver saftigt?

Mvh Thomas

Fra : dias

Dato : 04-10-03 14:37

I stegepose inde i ovnen intet andet, man behøver ikke bruge panden til at
stege skindet først, men husker desværre ikke hvor lang tid og på hvor mange
grader, men lækkert bliver det!

Fra : Thomas Hjort

Dato : 04-10-03 15:53

"dias" <zarh@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> I stegepose inde i ovnen intet andet, man behøver ikke bruge panden til at
> stege skindet først, men husker desværre ikke hvor lang tid og på hvor
mange
> grader, men lækkert bliver det!

Jeg har ikke lige nogle stegeposer. Andre forslag er velkomne.

Mvh Thomas

Fra : Mikey78

Dato : 04-10-03 17:05

Vi steger det ganske almindeligt med lidt vand ved, og så får de ved højeste
temperatur eller grill de sidste par minutter.
Det virker altid.
....og så lige en god sovs til, så er det bare mums!

Mikey

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 04-10-03 19:48

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in news:blmhr3$18mh$1
@news.cybercity.dk:

> Hvordan tilbereder man et andebryst således at skindet bliver sprødt
> samtidig med at kødet forbliver saftigt?

Skindet ridses, gnides med olie, salt og peber. Steges på (grill)pande 9-10
minutter på skindsiden og ca. 7-8 minutter på kødsiden. Hviler i små 10
minutter.

Nemt, hurtigt og forbandet velsmagende.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Padmé Amidala

Dato : 04-10-03 23:15

"Kasper Damkjær" <spamtrap01@damkjaer.net> wrote in message
> [...]
9-10
> minutter på skindsiden og ca. 7-8 minutter på kødsiden. Hviler i små 10

og så er kødet meget rosa/rødt....

> Nemt, hurtigt og forbandet velsmagende.
>

> --
> Kasper Damkjær
> http://damkjaer.net/

vh
padmé

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 05-10-03 10:52

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> wrote in

> og så er kødet meget rosa/rødt....

Tjaeh, det afhænger selv sagt af brystets tykkelse. Det er i hvert fald
saftigt:

http://damkjaer.net/and.jpg

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Padmé Amidala

Dato : 05-10-03 20:58

Det ser godt ud, men stadig en anelse for rosa til min smag... Har lidt
svært ved rosa fjerkræ

VH
Padmé

Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-10-03 10:16

"Kasper Damkjær" <spamtrap01@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> [...]
9-10
> minutter på skindsiden og ca. 7-8 minutter på kødsiden. Hviler i små 10

Det fik jeg prøvet og resultatet var fantastisk godt.

Mvh Thomas

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-10-03 20:25

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> writes:

> Hvordan tilbereder man et andebryst således at skindet bliver sprødt
> samtidig med at kødet forbliver saftigt?

På en rist i ovnen, med en bradepande med vand under. Smides i en ovn
forvarmet til 250 grade, temperaturen sænkes til 120 grader og brystet
skal så have en 3-4 timer. De sidste fem minutter hæves temperaturen
igen til 250 grader.

Alternativt kan du smide det i ovnen på samme måde ved 200 grader, så
er en time nok, men det bliver saftigere på ovenstående måde.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Try Me

Dato : 04-10-03 21:27

--
"Thomas Hjort" skrev i en meddelelse
> Hvordan tilbereder man et andebryst således at skindet bliver sprødt
> samtidig med at kødet forbliver saftigt?
>

> Mvh Thomas

Carnar´d a la orange/And med appelsin sauce.
JP havde den i avisen i dag.

Jeg har liget stået og lavet det.

1 andebryst
4 appelsiner
2 spk. Hvidvins eddike
4 dl. hønsefond
2 spk. Contruie (appelsinlikør)

Tag skrællen af en appelsin (ikke det hvide) og skær den i tynde strimler,
lav en sukkerlage af saften fra appelsinen. Kog strimlerne i lagen ca. 20
min. Lagen skal koge ind og "glasere" strimlerne.

Saucen: 2 spk. sukker smeltes i en gryde til det lyst brunt. Der tilsættese
hvidvins eddiken og saften fra 3 appelsiner. Det koges ned og der tilsættes
hønsefond. Derefter jævnes saucen med lidt maizena i koldt vand.

Brystes steges i smør på en hed pande ca 3 min på hver side, og derefter
8-10 min i ovnen ved 175 grader. Når de er færdige så lad dem hvile et par
min, før de bliver skåret ud.

Anrettes med de kandiserede skaller ovenpå.

Hvilken Herreret, jeg har lavet andebryst mange gange, men denne opskrift
slår alt.

Velbekomme

Venlig Hilsen

Eskil Grønbek

Tjen 60-100 % på salg af modetøj til kvinder
tmg@post10.tele.dk