Træfældning
Fra : Stefan Garvig

Dato : 04-10-03 13:26

Jeg (dvs. min 83-årige far) har fire store birketræer, som han vil have
fældet. Kan nogen her i gruppen hjælpe ham/mig med det? Jeg er ikke selv så
meget for at kravle op i træer.

Svar gerne direkte til min e-mail-adresse, jf. nedenstående instruks.

Venligst

Stefan Garvig

--
**********
Svar direkte ved at fjerne dyret i e-mail-adressen:

Fra : F. Hansen

Dato : 04-10-03 14:53

"Stefan Garvig" <sgdataGED@edb.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg (dvs. min 83-årige far) har fire store birketræer, som han vil have
> fældet. Kan nogen her i gruppen hjælpe ham/mig med det? Jeg er ikke selv

> meget for at kravle op i træer.

Jeg tror det vil hjælpe en smule om du løftede sløret for hvor det skulle
foregå

Finn

Fra : Stefan Garvig

Dato : 04-10-03 18:56

"F. Hansen" <jerseycowdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> foregå
>
> Finn

Hej Finn

Ja, det har du da helt ret i Birketræerne, der er ca. 15 meter høje,
står på en villagrund i Gladsaxe, ca. 2 meter fra skellet (der er et
plankeværk). Træerne må så vidt jeg vurderer skæres ned i bidder fra toppen.
De kan ikke saves ved roden, for der er ikke plads til at træet kan falde
uhindret. Træet vil komme til at ødelægge beplantning, hus, skur eller
plankeværket i skellet.

Er det nok oplysninger? Ellers meld endelig tilbage.

Venligst

Stefan Garvig

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-10-03 19:42

> [...]
> plankeværket i skellet.
>
> Er det nok oplysninger? Ellers meld endelig tilbage.

Du må nok til at gribe i foret, jeg tror ikke der er nogen private der vil
vove pelsen på det.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Marianne

Dato : 04-10-03 21:10

Hej

Du kan sætte et opslag op inde på Landbohøjskolen (Rolighedsvej 23). Der er
i regelen 'bid'. Men det er ikke ganske gratis.

mvh
marianne

Fra : Johngartner

Dato : 07-10-03 07:28

Hej Stefan!
Da jeg så bor på Fyn er jeg ikke så interreseret. Problemet ved den slags
topkapning i "fritiden" er jo forsikringen! Altså hvis uheldet er ude og
personer/bygninger tager skade.
Så mit bedste råd er, at du får fat i en lokal anlægsgartner og får en pris!
Jeg vil gætte på ca. 2500,- pr. træ, hvis i selv rydder op og skærer træet
ud, måske det er lidt dyrere, der hvor du bor...

Mvh. John...

Fra : Jens G

Dato : 07-10-03 15:11

On Tue, 7 Oct 2003 08:28:17 +0200, "Johngartner" <jrb@5750.dkWXP>
wrote:

> [...]
>Jeg vil gætte på ca. 2500,- pr. træ, hvis i selv rydder op og skærer træet
>ud, måske det er lidt dyrere, der hvor du bor...

Ja, jeg vil holde med dig i at en professionel med forsikringen iorden
er at foretrække, hvis der er fare for uheld.

For ca. 3 år siden fik vi fældet en 15m høj birk og 10m høj lærk for
små 3000, incl moms, forsikring og det hele. Stammer og store grene
blev skåret i håndterbare stykker og resten blev kørt væk.

Jeg kan ikke længere huske hvad firmaet hed, men det var en der havde
en annonce i Søndagsavisen/2. Prøv at se om ikke der er nogen der
annoncerer med træfældning i din lokalavis, og få et tilbud.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Stefan Garvig

Dato : 07-10-03 19:24

Tak, alle sammen, for gode brugbare svar. Jeg vil kontakte en professionel
træfælder.

Venligst

Stefan Garvig

--
**********

Fra : Jan Due

Dato : 08-10-03 09:05

Jeg synes, det lyder som en god ide at slå en seddel op på Landbohøjskolen,
men ellers var det måske en ide at sætte en annonce i den blå avis eller gul
og gratis?

Det er jo helvedes irriterende at skulle betale for at komme af med noget
som egentlig er en ressource.

Jeg kender en forstkandidat, som har haft et træfældningsfirma under
studiet, men han er på vej til afrika.

Fra : Christel C

Dato : 11-10-03 11:04

Hej Stefan
Jeg kender en professionel "træmand" fra Holte.
Var det noget? Send mig en mail hvis det har interesse.
christel@carames.com udskift com med dk
Hilsen Christel