Fjerne løglugt
Fra : rick

Dato : 02-10-03 22:53

Hej i gruppen,

Er der nogen, der har et råd, hvordan man fjerner løglugt fra fingrene?
Hver gang jeg har tilberedt en ret med hakkede løg, kommer fingrene til at
lugte af løg flere dage efter også selvom jeg bruger mindst 20 minutter på
at skrubbe med sæbe og børste.

Nogle gode råd?

- rick -

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 02-10-03 23:08

"rick" <rickcool22@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lugte af løg flere dage efter også selvom jeg bruger mindst 20 minutter på

Jeg gætter på, du bruger varmt vand i den tro, at det nok renser bedre? Lige
netop med løg skal du bruge koldt vand.
Lad den kolde hane løbe, mens du hakker løgene, så græder du heller ikke så
meget. Bagefter skyller du kniv og bræt i rindende koldt vand og slutter med
at vaske hænder, også i rindende koldt vand - så skulle den være der.

Venlig hilsen Dikte (som snuser kritisk til sine løghakkende fingre, uden
dog at kunne lugte noget...hmmm... er forresten forkølet

Fra : //zigge

Dato : 02-10-03 23:37

> [...]
> lugte af løg flere dage efter også selvom jeg bruger mindst 20 minutter på

Det lyder umiddelbart ulækkert, men kaffegrums tager lugten. Man skal bare
fiske lidt op af det brugte filter og gnide hænderne godt, hvorefter du
vaske dem i alm. håndsæbe.

Og til alle jer te-drikkere -> Sur Røv!

Tricket virker overfor de fleste grimme lugte man kan få på fingerene.

Mvh
//zigge

Fra : Emil

Dato : 03-10-03 00:15

On Fri, 3 Oct 2003 00:37:16 +0200, //zigge wrote:

>Det lyder umiddelbart ulækkert, men kaffegrums tager lugten. Man skal bare
>fiske lidt op af det brugte filter og gnide hænderne godt, hvorefter du
>vaske dem i alm. håndsæbe.

Det virker også effektivt når man har rodet med hvidløg.

m.v.h. Emil
--

Ved svar via e-mail skal 'invalid' erstattes med 'com'

Fra : Thïngmand

Dato : 03-10-03 08:06

> Nogle gode råd?

Et gammelt råd er at gnide hænderne i persille - persille skulle også virke
mog hvidløgsånde, ved indtagelse...

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Finn

Dato : 04-10-03 10:58

Hej rick

> [...]
> lugte af løg flere dage efter også selvom jeg bruger mindst 20 minutter på

Pil dig grundigt i næsen inden du vasker hænderne så kan du ikke lugte løg
fingrene.

Cheers Finn

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 04-10-03 12:26

> Er der nogen, der har et råd, hvordan man fjerner løglugt fra fingrene?

smør hænderne i citron eller lime det fjerne lugten og hænderne dufter
dejligt af citron.

Mvh Tina

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 04-10-03 15:44

"Tina Bach Nygaard" <tinab@dsr.kvl.dk> skrev i en meddelelse
> smør hænderne i citron eller lime det fjerne lugten og hænderne dufter
> dejligt af citron.

Mit råd ligner det lidt: Jeg vasker hænder almindeligt. Derefter smører jeg
dem ind i noget let parfumeret creme.

Poul Erik
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.