Varmestyring
Fra : Niels

Dato : 30-09-03 22:56

Min varmestyring til gasfyret er gået i stykker.

Det var et uge-ur med udeføler, men sådan en ny een er jo ikke helt billig.

Da jeg nu skal investere i et nyt, vil jeg have et par gode råd med på
vejen.,

Er det overhovedet en fordel med udeføler ?

Hvilken styring (fabrikat) er det bedste til et Vaillant fyr?

Hvor kan man købe billigst?

Mvh. Niels

Fra : Calle.

Dato : 30-09-03 23:28

Niels wrote:
> Min varmestyring til gasfyret er gået i stykker.
>
> Det var et uge-ur med udeføler, men sådan en ny een er jo ikke helt
> billig.

Kommer an på hvad du ønsker af funktioner. Jeg ved den lille af danfoss kan
medarbejderne købe for et par hundrede, og så meget billigere får vi det
heller ikke

> Da jeg nu skal investere i et nyt, vil jeg have et par gode råd med på
> vejen.,
>
> Er det overhovedet en fordel med udeføler ?
>
> Hvilken styring (fabrikat) er det bedste til et Vaillant fyr?

det er vel smag & behag, men prøv at se på www.danfoss.dk de har en del
forskelligt. Jeg har selv ECL300, så kan styres inde fra PCen

--
Calle

Fra : Tommy

Dato : 01-10-03 19:09

Hejsa. "Calle"
Jeg har en Ecl 300
Og kunne godt tænke mig også at bruge pc.

Hvad skal man have fat i for at det virker ?
Mvh
Tommy

Fra : Calle.

Dato : 02-10-03 00:17

Tommy" <Tommy"spammmm wrote:
> Hejsa. "Calle"
> Jeg har en Ecl 300
> Og kunne godt tænke mig også at bruge pc.
>
> Hvad skal man have fat i for at det virker ?

du skal lave et net kabel, hvis du forsigtigt river den smalle front af på
højre side, sider der et skjult netstik inde bagved

derefter skal du have fat i deres software til det.

Kan sende dig en manual med kabelforbindelsen.

--
Calle

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-10-03 16:09

"Niels" <n.s.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vejen.,
>
> Er det overhovedet en fordel med udeføler ?
>
> Hvilken styring (fabrikat) er det bedste til et Vaillant fyr?

Hvis du ønsker en styring med udeføler, er det kun Vaillants egen der kan
bruges. Hvis du derimod bare vil have en rumtermostat evt. med ur, i din
stue, kan kedlen godt styres af f.eks en Danfoss klokketermostat.

MVH Thomas.

Fra : Calle.

Dato : 02-10-03 00:13

Thomas Jensen wrote:
> [...]
> kan bruges. Hvis du derimod bare vil have en rumtermostat evt. med
> ur, i din stue, kan kedlen godt styres af f.eks en Danfoss

Sludder, hvorfor skulle de andre ikke du, det er da et spørgsmål om hvordan
det forbindes & programeres

--
Calle