Spam igen
Fra : Morten Lind

Dato : 30-09-03 14:46

I forlængelse af spamdiskussionen de seneste dage, har jeg lige fået en
af slagsen med samtlige e-mailadresser i headeren - taget herfra denne
gruppe:

Niels Ebbesen - Erik Richard - Henrik Münster - Martin Ammentorp - you
name it - vi er der allesammen, selv
ccccccc@nonexiting.dooooooooooooooomain.com
Bare til orientering
M.

--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-09-03 14:50

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> gruppe:
>
> Niels Ebbesen - Erik Richard - Henrik Münster - Martin Ammentorp - you

Fik også 2 af dem!
martinP

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-09-03 14:52

> [...]

> gruppe:
>
> Niels Ebbesen - Erik Richard - Henrik Münster - Martin Ammentorp - you

Og hva ka vi så lære af det

Brug aldrig din emailadresse på Usenet - opret en ekstra til formålet.
Det slår altså alle verdens spamfiltre.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Morten Lind

Dato : 30-09-03 15:28

> Og hva ka vi så lære af det
>
> Brug aldrig din emailadresse på Usenet - opret en ekstra til formålet.
> Det slår altså alle verdens spamfiltre.
>
> /Preben

Ja, det ender det nok med
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-09-03 14:54

> [...]

> gruppe:
>
> Niels Ebbesen - Erik Richard - Henrik Münster - Martin Ammentorp - you

Men de "x-removethisorthat@something"-adressater der er i "to"-listen,
har vel ikke modtaget noget.
Min adresse stod korrekt i deres liste, og jeg har føst sat det lille
diskrete "x" ind foran mailadressen i sidste uge.
Så det er nok stadig en god ide at lave lidt sjov med sin
afsenderadresse.
Har i øvrigt alt i alt modtaget LANGT færre spammails de sidste 6 dage.
MartinP

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 30-09-03 16:00

Martin Petersen wrote:

> Men de "x-removethisorthat@something"-adressater der er i "to"-listen,
> har vel ikke modtaget noget.

Ikke hvor denne gruppes deltagere alle optræder i headern, jeg har nu
brugt en "fjern" ekstra i min adresse gennem længere tid, jeg modtager
dog stadig 5-20 spammails i døgnet. Er muligvis på nogle gamle lister.
Har heldigvis aldrig fået de mængder i nævner her (100+) så bare klø på
med fjern, remove, x osv.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Jens

Dato : 30-09-03 21:31

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> dog stadig 5-20 spammails i døgnet. Er muligvis på nogle gamle lister.
> Har heldigvis aldrig fået de mængder i nævner her (100+) så bare klø på

I fald jeg findes på listen burde jeg også have modtaget en spammail.
Det har jeg ikke - til trods for at min adresse i headeren virker ganske
perfekt.

/ Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : thomas t

Dato : 02-10-03 09:51

> [...]
>
> I fald jeg findes på listen burde jeg også have modtaget en spammail.
> Det har jeg ikke - til trods for at min adresse i headeren virker ganske

Medmindre din udbyder (af en eller anden mærkelig årsag) har en effektiv
spam-filtrering.. Hvor har du konto?

Fra : Jens

Dato : 02-10-03 17:15

thomas t <spam.tomcat@pc.dk> wrote:

> Medmindre din udbyder (af en eller anden mærkelig årsag) har en effektiv
> spam-filtrering.. Hvor har du konto?

Jeg har min mail hos Dotserv - e-navn og min forbindelse hos Cybercity.
Dotserv filtrerer for de fleste vira, men - mig bekendt - ikke for
spam.

/ Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-09-03 15:38

> [...]

> gruppe:
>
> Niels Ebbesen - Erik Richard - Henrik Münster - Martin Ammentorp - you

Morten, jeg plejede ikke at få spam, men samtidig med at jeg har rykket
min blog over på familieserveren har jeg også fået min gamle email
tilbage. Da jeg åbnede den, fik jeg 6750 emails, det meste spam!
--
Illustreret Tidende
http://blog.blangstrup.dk

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 30-09-03 17:52

David Blangstrup wrote:
> Morten, jeg plejede ikke at få spam, men samtidig med at jeg har rykket
> min blog over på familieserveren har jeg også fået min gamle email
> tilbage. Da jeg åbnede den, fik jeg 6750 emails, det meste spam!

Så havde du da noget du kunne træne det bayesianske spam filter i hhv
Mail.app el Mozilla el SpamSieve el ThunderBird med

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-09-03 21:37

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> Så havde du da noget du kunne træne det bayesianske spam filter i hhv
> Mail.app el Mozilla el SpamSieve el ThunderBird med

I Mail.app - ja, jeg fjernede dem der var rigtige, det var heldigvis
nogenlunde let, og så LÆRTE filteret en masse om spam!
--
Illustreret Tidende
http://blog.blangstrup.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 30-09-03 19:31

> [...]

> gruppe:
>
> Niels Ebbesen - Erik Richard - Henrik Münster - Martin Ammentorp - you

så kan jeg jo lige saxe ind fra Cert's nyhedsbrev :

Ormen Swen er nu den mest udbredte e-mailbaserede orm både i Danmark og
resten af verden. Den rammer især folk, der har oplyst deres
e-mailadresse i forbindelse med indlæg på diskussionsgrupper, de
såkaldte newsgroups. Måske er det derfor, den hedder Swen - det er
"News" stavet bagfra

Ormen Swen er den mest udbredte
En orm, der giver sig ud for at være en sikkerhedsrettelse fra
Microsoft, er nu den mest udbredte både i Danmark og internationalt.
http://tinyurl.com/p7lm
Yderligere information om Swen:
https://www.cert.dk/artikler/artikler/Swen.shtml

Det havde jeg ikke lige tænkt over, det med Swen / News
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-09-03 23:40

> [...]

> gruppe:
>
> Niels Ebbesen - Erik Richard - Henrik Münster - Martin Ammentorp - you

Vi har en forræder iblandt os!
--
Henrik Münster
Esbjerg