chilli spørgsmål
Fra : SNiP

Dato : 30-09-03 13:19

Hej

Jeg har netop kommet en capsicum attuum i en suppe, som jeg har dyrket i en
stuepotte, altså pebberen ikke suppen.

Nu kommer jeg i tanke om at jeg aldrig har verificeret om denne pebber er
spiselig eller til pynt?

Nogen der ved det, helst inden i aften hvor jeg har i sinde at servere
suppen.

/J

Fra : KGB

Dato : 30-09-03 15:55

Hejsa

Den er spiselig, nyd du blot din suppe.
Prøv evt Http://www.capsicum.dk

Gustav

Fra : SNiP

Dato : 30-09-03 21:27

"KGB" <gustislaw@get2net.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Den er spiselig, nyd du blot din suppe.
> Prøv evt Http://www.capsicum.dk
>
> Gustav
Det var godt, suppen var også god.

Jeg kan dog ikke finde lige 'min' chilli inde på siden, de er på en tyk
stenglet plante, med store blade, well det er de fleste jo, de sidder tæt og
er meget røde, uden at være 'vinrøde' mere som nissehuer, de har en lidt
sjov facon,nærmest som de store søde pebber frugter man ser i supermarkeder,
men med flere indpresninger, og mere runde i det.

Nogen forslag?

/J

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 30-09-03 21:30

"SNiP" <snip@snip.dk> wrote in news:blcovv$4ai$1@sunsite.dk:

> [...]
> nissehuer, de har en lidt sjov facon,nærmest som de store søde pebber
> frugter man ser i supermarkeder, men med flere indpresninger, og mere

Habañero?
http://www.capsicum.dk/show_species.msql?navn=Habanero

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : SNiP

Dato : 30-09-03 21:29

"SNiP" <snip@snip.dk> wrote in message news:blcovv$4ai$1@sunsite.dk...
> [...]
supermarkeder,
> men med flere indpresninger, og mere runde i det.

De ligner mest af alt habanero pebrene fra den side..

Der står på den krukke planten kom i 'Zierpfeffer' Hvilket ikke siger mig så
meget.

/J

Fra : Thomas Krogh

Dato : 30-09-03 22:54

"SNiP" <snip@snip.dk> wrote in message news:blcp41$4jh$1@sunsite.dk...

(...)
> De ligner mest af alt habanero pebrene fra den side..
>
> Der står på den krukke planten kom i 'Zierpfeffer' Hvilket ikke siger mig så
> meget.
>
> /J

Habanero er ikke Capsicum Annuum Den tilhører C. Chinense

C. Annuum er en stor gruppe med meget forskellige sorter: Fra almindelige peberfugter over
cascabel, jalapeño og mange andre, til tepín/pequín og cayenne i den stærkere ende. Jeg tror dog
at stort set alle er spiselige..

mhv

Thomas Krogh

Fra : Pia J

Dato : 03-10-03 08:01

> Der står på den krukke planten kom i 'Zierpfeffer' Hvilket ikke siger mig

> meget.

Det glæder mig at suppen var god, men "Zier" betyder altså "pynte-" på tysk.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 03-10-03 08:02

> Det glæder mig at suppen var god, men "Zier" betyder altså "pynte-" på
tysk.

Og så trykkede katten send. Det du har, er m.a.o. en "pyntepeber"

:Pia