Glasafskærmning til bruseniche??
Fra : Gert Hansen

Dato : 30-09-03 06:29

Hej

Jeg søger en (hærdet?) glasplade til afskærmning af bruseniche, dvs. en
plade på ca. 180 x 70 cm - helst matteret.

Hvor hulen får man fat i sådan en? (overkommelig pris forstås). Har
forespurgt i div. byggemarkeder der bare melder negativt tilbage (et sted
har de dog en i plast).

Nogen gode ideer?

Gert hansen

Fra : Lars

Dato : 30-09-03 08:30

Hej Gert,

> [...]
> Hvor hulen får man fat i sådan en? (overkommelig pris forstås). Har
> forespurgt i div. byggemarkeder der bare melder negativt tilbage (et sted

Prøv at ringe til en glarmester....

** Lars

Fra : anders majland

Dato : 30-09-03 09:42

> Prøv at ringe til en glarmester....

...og han bestiller den så på mål fra en af producenterne af hærdet glas
herhjemme.

Men G.H hvordan har du tænkt dig at fastgøre den ?

/A

Fra : Lars

Dato : 30-09-03 10:37

Heysa,

"anders majland" <andersDOTmajland@jyde.dk> wrote in message

> ..og han bestiller den så på mål fra en af producenterne af hærdet glas
> herhjemme.

Tjaeh - måske kan kunne finde en producent så. Hvis de vil sælge til
private....

> Men G.H hvordan har du tænkt dig at fastgøre den ?

Kan man ikke få dem med huller i til montering, mon?

** Lars

Fra : anders majland

Dato : 30-09-03 16:42

> Tjaeh - måske kan kunne finde en producent så. Hvis de vil sælge til
> private....

Det bliver det nok ikke stort billigere af ... Men den eneste jeg lige
kender er http://www.miritglas.dk/ På mit arbejder har de indimellem
lavet noget for os.

En hurtig søgning på google gav også
http://www.boglas.dk/Datablade/Haerdet.htm der reklamerer for deres
glasdøre og deres brusebeslag på
http://www.boglas.dk/Datablade/Brusedoor.htm

> Kan man ikke få dem med huller i til montering, mon?

Det bliver det nok ikke billigere af Et er et stykke regulært glas
på mål, men det går jo noget til med at bore huller i det ...

/A

Fra : Gert Hansen

Dato : 30-09-03 13:50

"anders majland" <andersDOTmajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> ..og han bestiller den så på mål fra en af producenterne af hærdet glas
> herhjemme.
>
> Men G.H hvordan har du tænkt dig at fastgøre den ?

Der findes faktisk beslag til at fastgøre sådan en med. Forestil dig en
metaldims med en rund skive med huller - skrues fast i væg/gulv. Ud fra
denne er en kort stang der ender i et slags bredt fladtrykt U med en skrue
der kan spænde mod glaspladen (der er beskyttet af f.eks. et stykke gummi).

Gert Hansen

Fra : Gert Hansen

Dato : 30-09-03 13:52

Ov en god ide. Jeg havde forstillet mig at den lokale bager ved hjælp af to
spandauere og en snegl kunne klare den sag!!

Tak for svaret.

Gert Hansen

Fra : Lars

Dato : 30-09-03 14:13

Hej Gert,

> Ov en god ide. Jeg havde forstillet mig at den lokale bager ved hjælp af
> spandauere og en snegl kunne klare den sag!!

Jeps, jeg tænkte også at det var rimelig kvikt fundet på

> Tak for svaret.

Alltimes...

** Lars

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 30-09-03 09:41

Gert Hansen wrote:
> [...]
> forstås). Har forespurgt i div. byggemarkeder der bare melder
> negativt tilbage (et sted har de dog en i plast).

Gustavberg laver nogle.
http://www.gustavsberg.com/gustavsberg/

Kan fås i mange byggemarkeder.

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige
forberedelser mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 30-09-03 12:40

"Gert Hansen" <gert@FJERNmad.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvor hulen får man fat i sådan en? (overkommelig pris forstås). Har
> forespurgt i div. byggemarkeder der bare melder negativt tilbage (et sted

Hvor i landet??

I Køge findes Bad & Miljø, de handler også med private, og har et stort
udvalg.

/Tommy

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 30-09-03 17:11

On Tue, 30 Sep 2003 07:28:45 +0200, "Gert Hansen" <gert@FJERNmad.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg søger en (hærdet?) glasplade til afskærmning af bruseniche, dvs. en
>plade på ca. 180 x 70 cm - helst matteret.

Nu ved jeg ikke, om der er prisforskel mellem materet og klare plader,
men hvis førstnævnte er dyrere, kan du bare spraye den tørre side med
Glass Frosting (f.eks. fra Plasti-Kote) og opnå "matering for en 50'er

KS