Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blitz til Canon Eos30
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-03 19:17

Hej

Det er sådan at jeg har et Canon Eos30, med en Tamron SP 24-135 objektiv

Hvad kan i anbefale mig, når jeg er på udkig efter en blitz til dette sæt. Jeg er ellers ikke meget for blitz, men da jeg har lovet
at tage billedere til et kobber bryllup, er jeg næsten nød til at anskaffe mig noget lys.

Den lille indbygget, er ikke til meget hjælp. Objektivet skygger for hele blitzens udsyn..

Det må meget gerne være en blitz der også er veleget til at tage portrætter med.

og jo, så er jeg lærling,og ikke råd til en 10K blitz..

Noget i retning af 1K og ikke mere. Det behøver ikke være canon. bare lortet kan samarbejde.. Gerne brugt, hvis i kender til noget.

Mvh. Bjarke Hansen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 29-09-03 20:17

Hej

en "billig" løsning ville være at købe en Sunpak blitz. Du skal nok også ud
og købe en bouncer (sådan en hvid plastik cup der sidder foran blitzen,
sådan som du kan se ved pressefotografer, det "bløder" lyset op)

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-03 20:45

"René Ernst Nielsen" <cigarer@tiscali.dk> wrote in message news:3f7885fa$0$32433$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> og købe en bouncer (sådan en hvid plastik cup der sidder foran blitzen,
> sådan som du kan se ved pressefotografer, det "bløder" lyset op)

Okay

Men hvordan finder kameraet ud af hvordan den skal eksponere. afhændig af hvordan blitzen vender. Fx jeg vil reflektere via loftet
e.l ?

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 30-09-03 04:47

> [...]
>
> Men hvordan finder kameraet ud af hvordan den skal eksponere. afhændig af
hvordan blitzen vender. Fx jeg vil reflektere via loftet

Du kan fx i nhgr. dk.marked.foto lige nu se en Sunpak og en Metz 45CT4 til
s12alg for en rimelig pris. Til Metzen skal der en SC 312 adapter til (fås
til alle kameramærker). Den skulle også være til at finde brugt. Med sådan
en Metz er du rigtig godt kørende på automatik/manuel osv.

Kjeld Jakobsen

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 30-09-03 04:49

> [...]
>
> Men hvordan finder kameraet ud af hvordan den skal eksponere. afhændig af
hvordan blitzen vender. Fx jeg vil reflektere via loftet

Nhgr. hedder dk.fritid.marked.privar. foto og der er en Metz for 900 kr.

Fra : Poul B-H

Dato : 30-09-03 11:04

Køb en canon blitz, det er den eneste der udnyttet alle kamneraets
muligheder. En brugt 430EZ kan fås for omkr. 1000kr. Jeg kender ikke EOS30
men all bedre EOS'er kan bruge TTL, altså måle lyset direkte på filmplanet,
så belysningen bliver korrekt også selv om du bouncer lyset på loftet.

Og skynd dig så ud at øve dig. Det er ret besværligt at sættet sig ind i
hvordan kameraet udnytter blitzen i forskellige situationer og i de
forskellige programmer.
Du kan også finde en del vejledninger på nettet.

http://photonotes.org/articles/eos-flash/

Poul B-H