Spam eller ægte?
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-09-03 18:16

Jeg har fået nedenstående mail. Hvad er "oioaiayi"? Hvorfor er
meddelelsen på engelsk? Hvad er der i den vedhæftede fil? Hvordan er
budskabet blevet til?

venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra
admin@tdcadsl.dk

Til:
(min mailadresse)

Emne:
your account oioaiayi

Prioritet:
Høj

Vedhæftede filer:
message.zip (24 KB)

Hello there,

I would like to inform you about important information regarding your
email address. This email address will be expiring.
Please read attachment for details.

Fra : Carsten Sigsgaard

Dato : 29-09-03 18:48

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> I would like to inform you about important information regarding your
> email address. This email address will be expiring.

Det er (nok) en orm som angriber windows maskiner. Slet den!
jeg tror i øvrigt ikke at TDC sender mails på engelsk til danske kunder!

Carsten

--
Min mailadresse findes ikke, svar i gruppen hvis du vil mig noget!

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-09-03 20:20

Carsten Sigsgaard <hedgehog@spiked.sho> wrote:

> Det er (nok) en orm som angriber windows maskiner. Slet den!
> jeg tror i øvrigt ikke at TDC sender mails på engelsk til danske kunder!
>
> Carsten

Nej, vel. Jeg syntes bare, at det var et sjovt eksempel på, hvordan
ormen på en gang er både raffineret og dum nok til at lade sig afsløre
ved at tale engelsk under en dk-adresse, som man vil betænke sig på at
kopiere til sit spamfilter.

Ove Steen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 29-09-03 19:28

> [...]

> Jeg har fået nedenstående mail. Hvad er "oioaiayi"? Hvorfor er
> meddelelsen på engelsk? Hvad er der i den vedhæftede fil? Hvordan er

Prøv at få dit mailprogram til at vise hele headerindholdet, og ta' en
"who is" (i Netværktøj) på den oprindelige afsender.

Den vedhæftede fil er sikkert en windows-orm, som er uskadelig for os.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Morten Lind

Dato : 30-09-03 07:26

> [...]

> I would like to inform you about important information regarding your
> email address. This email address will be expiring.

Det er spam - bare ud med skidtet.....
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 30-09-03 08:29

Ove Steen Smidt wrote:

> [...]
>
> I would like to inform you about important information regarding your
> email address. This email address will be expiring.

spam eller virus/orm

'oioaiayi' er en tilfældig tekststreng der er blevet tilføjet emnet for
at prøve at komme udenom mail-filtre. Dette er en standard-teknik for
spammere. Dette kan benyttes mod dem selv ved at undersøge om der findes
3 eller flere mellemrum i emnet og så smide emailen i spam-mappen.

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 05-10-03 16:40

Hej Ove

Jeg havde faktisk fat i TDC i anden anledning og spurgte dem om den
slags mail, om de var fra dem, for jeg havde fået et par stykker.

De fortalte mig, at deres domæne blev "faket", og at den mail altså ikke
var fra dem. Ret surt, at afsendere, men tror på, og med indhold, der
kunne være sandsynligt, sender virusser.

/Seb

--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
ca. 110 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-10-03 18:04

Ja, på den måde opnår terroristerne vel en del af deres mål: vi tør ikke
stole på nogen og lægger også sagesløse og velmenende afsendere i vores
spamfilter. Hvem tør f.eks. sige med sikkerhed, hvad der er en ægte og
en falsk virusmelding fra Microsoft?
Jeg har sommetider på fornemmelsen, at hver gang jeg har blokeret post
fra en adresse, så udløser det en ny melding om "delivery failure" eller
andet humbug af lignende skuffe. Det er åbenbart skruen uden ende. Jeg
har lagt 51 adresser i filterer de sidste 14 dage. men jeg kan stadig
ikke forstå, at udbyderen ikke selv kan lægge en beskyttende pigtråd
rundt om sine kunder mod de mest gennemskuelige fjenders indtrængen,
f.eks. dem med rækken af vrøvlebogstaver i adressen eller teksten.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Morten Lind

Dato : 06-10-03 07:55

> [...]

> rundt om sine kunder mod de mest gennemskuelige fjenders indtrængen,
> f.eks. dem med rækken af vrøvlebogstaver i adressen eller teksten.

Tjah....de QT.exe attachments er begyndt at regne ind igen - var ellers
lige holdt op

På tre døgn fylder de mine 15MB hos .Mac op - Jeg tømte i lørdags og
havde så 15 ubenyttede MB - hér til morgen kom en mail: Din postkasse er
fuld........De er kræft...... irrirterende
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-10-03 13:58

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> På tre døgn fylder de mine 15MB hos .Mac op - Jeg tømte i lørdags og
> havde så 15 ubenyttede MB - hér til morgen kom en mail: Din postkasse er
> fuld........De er kræft...... irrirterende

Og jeg skal ikke grave i såret, med mine gode råd, om brug af
mailadresser på Usenet, vel

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Morten Lind

Dato : 06-10-03 14:29

> Og jeg skal ikke grave i såret, med mine gode råd, om brug af
> mailadresser på Usenet, vel
>
> /Preben

Hæ, Preben......næeh, det skal du ikke
Jeg har det med en mail-adresse som med et telefonnummer - det er der,
for at man kan få fat i hinanden, så jeg står også i telefonbogen.

Hele ideen forsvinder jo, hvis alle gemmer sig))))))Så jeg lever med
det

MEN - i går blev jeg tosset, og jeg var s´gu´ lige ved at lade
dotMac-adressen være fuld - jeg kan jo bare lade være at tømme den og så
bruge en af de andre adresser))

M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Jens

Dato : 06-10-03 19:35

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Jeg har det med en mail-adresse som med et telefonnummer - det er der,
> for at man kan få fat i hinanden, så jeg står også i telefonbogen.

Sådan har jeg det også.

> Hele ideen forsvinder jo, hvis alle gemmer sig))))))Så jeg lever med
> det

Jeg gemmer mig ikke. Du kan maile til mig - uden at skulle gøre sære
ting ved adressen i denne post. Men af én eller anden grund sender
spammerne ikke mange mail ud til adresser som min. Jeg får et par
stykker om ugen i snit. Nogle uger slet ingen - andre uger 5-10 stykker.

Så jeg lever også med det. Jeg lever bare bedre

/ Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-10-03 20:02

Jeg er nok ikke så efterspurgt som de øvrige deltagere i tråden. Jeg
modtager kun 7-8 stk. i døgnet. Jeg lægger konsekvent adressen på alle
mistænkelige forsendelser i TDC's spamfilter - så vidt muligt domæner
fremfor fulde adresser.
Jeg har brugt 55 af de 100 pladser. Hvad skal jeg gøre, når alle pladser
er brugt?
Jeg har faktisk en teori om, at samme afsenderadresser næppe bliver
brugt flere gange. Ellers ville strømmen da ebbe ud. Hjælper det
overhovedet?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Morten Lind

Dato : 06-10-03 14:34

> Og jeg skal ikke grave i såret, med mine gode råd, om brug af
> mailadresser på Usenet, vel
>
> /Preben

en lille opfølger......klokken er nu halv fire, og siden tømningen af
min postkasse i morges klokke halv otte, har jeg fået 27 af de der
exe-fiduser.
Og syv "rigtige" breve.

Hvis jeg lukker ned nu og åbner i morgen klokken syv, er der med garanti
et sted mellem 45 og 55 exefiduser yderligere.

M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Morten Lind

Dato : 06-10-03 17:51

> [...]

> Hvis jeg lukker ned nu og åbner i morgen klokken syv, er der med garanti
> et sted mellem 45 og 55 exefiduser yderligere.

Vi ta´r lige en opfølger mere.......klokken er nu 18:45 og jeg har lige
fået besked om, at min postkasse er fuld.......

De der exedimser beslaglægger altså 14MB på et døgn........jeg har i dag
og kun i dag modtaget 158 af slagsen.......er der nogen, der vil ha´
dem))))))
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)