Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fjernelse af røde øjne?
Fra : Per

Dato : 29-09-03 13:54

Kan nogen anbefale et gratis program, der kan automatisk fjenre rød-øjne
effekter på billeder?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-09-03 14:40

Automatisk er ikke muligt da programmet ikke kan gætte sig til hvad
farve øjet egentlig har.
I stort set alle grafik programmer kan gøre det. Det er rimeligt let
med Paint Shop Pro, Photoshop Elements og selvfølgelig Photoshop.

Fra : Tommy

Dato : 29-09-03 15:47

> [...]
> I stort set alle grafik programmer kan gøre det. Det er rimeligt let
> med Paint Shop Pro, Photoshop Elements og selvfølgelig Photoshop.

Per efterlyser gratis programmer. Hvor får man fat på de tre du foreskår -
gratis ?

MVH Tommy

Fra : MA

Dato : 29-09-03 20:01

Fx http://astalavista.box.sk/
søg efter Paint shop Pro
eller lån en CD på biblioteket med Paint shop Pro

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-09-03 20:34

Jeg kender ingen gratis programmer af denne type så kan ikke anbefale
nogen. PSP kan man prøve i 30 dage så hvis det er en engangsforeteelse
kan denne bruges.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-09-03 15:17

Per wrote:

> Kan nogen anbefale et gratis program, der kan automatisk fjenre rød-øjne
> effekter på billeder?

Læs FAQ om blitz og røde øjne:
http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : OZ

Dato : 29-09-03 17:55

"Per" <Minemailadresseer@nejvel.dk> skrev i en meddelelse
> Kan nogen anbefale et gratis program, der kan automatisk fjenre
rød-øjne
> effekter på billeder?

Har du prøvet med saks?

Mvh.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 29-09-03 22:29

Gratis vil jeg ikke kalde det, men hvis du vil ofre 300 kroner, er det
bedste program jeg endnu har prøvet til røde øjne Photoshop Album, samtidigt
er det et godt program til at finde og katalogisere billeder.
mvh
Bent Nielsen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 29-09-03 19:18

On Mon, 29 Sep 2003 14:54:26 +0200, "Per"
<Minemailadresseer@nejvel.dk> wrote:

>Kan nogen anbefale et gratis program, der kan automatisk fjenre rød-øjne
>effekter på billeder?

Ikke automatisk, men næsten::

Det er gratis, og kan registreres gratis, så man får det
opdateret løbende.

<http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml?pq-locale=en_US&pq-path=130>

mvh Ebbe

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 29-09-03 20:42

Prøv at hente Irfanview, den er gratis og kan fjerne røde øjne.
www.irfanview.com

Hans Otto Nielsen

Fra : Søren Blom

Dato : 29-09-03 21:20

"Hans Otto Nielsen" <oz2hns@pc.dk> skrev
> Prøv at hente Irfanview, den er gratis og kan fjerne røde øjne.
> www.irfanview.com

I stedet for at bruge så mange kræfter på at fjerne røde øjne, var det så
ikke bedre at leve med det, for så at lære hvordan man undgår røde øjne
fremover?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 30-09-03 06:31

> [...]
> >

> I stedet for at bruge så mange kræfter på at fjerne røde øjne, var det så
> ikke bedre at leve med det, for så at lære hvordan man undgår røde øjne
Så ganske afgjort, det gør jeg også selv, men skulle den smutte er det rart
med
et program som kan klare det.

Hans Otto Nielsen

Fra : rAnders

Dato : 02-10-03 13:29

> [...]
> >

> I stedet for at bruge så mange kræfter på at fjerne røde øjne, var det så
> ikke bedre at leve med det, for så at lære hvordan man undgår røde øjne

Joo ligesom det er helt tåbeligt overhovedet at bruge billedbehandlings
programmer da man bare kan lære at tage ordentlige billeder

rAnders.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-10-03 13:52

rAnders wrote:

> Joo ligesom det er helt tåbeligt overhovedet at bruge billedbehandlings
> programmer da man bare kan lære at tage ordentlige billeder

Et billedbehandlingsprogram kan ikke redde et mislykket billede,
men det kan bruges til at gi' et godt billede noget karrekter og
en fremtoning, som ikke kan skabes i optagelsen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per

Dato : 30-09-03 12:25

"Per" <Minemailadresseer@nejvel.dk> skrev i en meddelelse
> Kan nogen anbefale et gratis program, der kan automatisk fjenre rød-øjne
> effekter på billeder?

Tak for svarene. Jeg fandt en artikel om Photoshop, som jeg har installeret.

Fra : emj

Dato : 02-10-03 15:22

On Mon, 29 Sep 2003 14:54:26 +0200, "Per"
<Minemailadresseer@nejvel.dk> wrote:

>Kan nogen anbefale et gratis program, der kan automatisk fjenre rød-øjne
>effekter på billeder?

Det bedste program til at fjerne røde øjne er efter min mening
Fotoshop Album.
Hilsen emj