"Musse-skulder"-er der en doktor tilstede?
Fra : Per Madsen

Dato : 29-09-03 12:00

Jeg er sgu bange for, at jeg har reddet mig en musse-skulder
Ihvertfald kan jeg ikke løfte hjøre arm op over hovedet, uden det føles
som om der jokkes et søm ind i skulderen,- hvilket ikke er så
hensigtsmæssigt når man også spiller volley...
Hvis der er nogen, der kender nogle øvelser eller lignende tiltag, der
kan kurere sådan en skulder, vil jeg meget meget gerne høre om det.
På forhånd tak...;-(

--
Mhv.
Per,-...nu på Ipren

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-09-03 12:41

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Hvis der er nogen, der kender nogle øvelser eller lignende tiltag, der
> kan kurere sådan en skulder, vil jeg meget meget gerne høre om det.
> På forhånd tak...;-(

Lidt profylakse: Anskaf en wacom tegneplade - min musealbue nægter nu at
bruge mus, tegneplade er et must

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 29-09-03 12:43

> [...]

> Hvis der er nogen, der kender nogle øvelser eller lignende tiltag, der
> kan kurere sådan en skulder, vil jeg meget meget gerne høre om det.

Hæng kæresten op i loftet, i ført noget frækt.
Lad hende hænge en uge og smid alle taburetter og stiger væk
- skulderen er kureret.

> På forhånd tak...;-(

Lad os venligst høre om (og se resultaterne

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 29-09-03 13:58

spam@events.dk (preben bødker nielsen) writes:

>Hæng kæresten op i loftet, i ført noget frækt.
>Lad hende hænge en uge og smid alle taburetter og stiger væk
> - skulderen er kureret.

Hmmm, siden hvornår er du begyndt at praktisere?
Du må gerne blive min læge ))))))))))))

Jeg kan varmt anbefale en tegneplade - det giver mulighed for at veksle.
Hvis man så samtidig gør litd ud af at lære tastaturgenvejene, kan man
reducere musearbejdet brydeligt. Det hjalp mig, dengang jeg havde en
skulder og et håndled, der bare ALTID gjrode ondt.

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 29-09-03 14:57

Per Madsen wrote:

> [...]
> Hvis der er nogen, der kender nogle øvelser eller lignende tiltag, der
> kan kurere sådan en skulder, vil jeg meget meget gerne høre om det.

Drik en Albani hvis det ikke hjælper så tag en mere.....

Fra : Per Madsen

Dato : 29-09-03 15:16

Henry Lerche Madsen <lerchefjerndette@aarstiden.dk> wrote:

> Drik en Albani hvis det ikke hjælper så tag en mere.....

Tak for rådene
Indtil videre er det tegneplade-rådet der fører, - trapez- og
Albani-rådene er forlængst afprøvet, men havde dog ikke den ønskede
effekt

Ellers nogen gode råd når nu skaden er sket?!

...måske vi skulle ha' Dr. Münster på banen?!
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-09-03 23:40

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Ellers nogen gode råd når nu skaden er sket?!
>
> ..måske vi skulle ha' Dr. Münster på banen?!

Tak for tilliden, men jeg kan nok ikke tilføje noget. Det er meget svært
at komme af med overbelastningsskader. Jeg har selv prøvet det, og man
kan nogle gange gå med det i månedsvis, også selv om man helt undgår
det, der har givet skaden. Det skal man nemlig først og fremmest, selv
om det kan være svært. Martins henvisninger til Sundhed.dk ser fine ud.
Der kigger jeg også altid, hvis jeg er i tvivl om noget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-09-03 15:25

> [...]

> Hvis der er nogen, der kender nogle øvelser eller lignende tiltag, der
> kan kurere sådan en skulder, vil jeg meget meget gerne høre om det.

Se

http://www.sundhed.dk/servlet/sogemaskine?search=skulder&x=0&y=0
og
http://www.sundhed.dk/servlet/generalarticle?cx=180&id=4688
og
http://www.sundhed.dk/servlet/generalarticle?id=4699

v.h
MartinP

Fra : Per Madsen

Dato : 29-09-03 15:52

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Se

> [...]

Tusind tak for ulejligheden Martin. Der er et par øvelser jeg kan gå
igang med. Kendte ikke sitet. Takker!

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 29-09-03 16:30

> [...]

> Hvis der er nogen, der kender nogle øvelser eller lignende tiltag, der
> kan kurere sådan en skulder, vil jeg meget meget gerne høre om det.

Som volleyspiller tillader jeg mig at tvivle på at skaden skyldes
musebrug. Er du helt sikker på, du ikke har overbelastet den med for
meget volley?
Dine symptomer er i hvertfald mage til mine, når jeg har været til
stævne.
Det eneste råd jeg kan give dig er, at anskaffe dig en elastik til
skuldertræning og bruge den hver dag!

Go' bedring

Thomas

--
All hail the spotted kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Per Madsen

Dato : 29-09-03 21:41

Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:

> [...]
> stævne.
> Det eneste råd jeg kan give dig er, at anskaffe dig en elastik til

Jeg tvivler på det er volley'en, idet det dels er 4 år siden jeg
droppede volley på højt plan (måske var det den der droppede mig?!) med
de dertil hørende 4-5 ganges træning pr. uge, og dels fordi jeg som
hæver ikke har _så_ store belastninger af slagarmen. Jeg træner nu kun
1-2 gange om ugen så jeg tror ikke det er det, men det kan da ikke
udelukkes.
Jeg tror jeg anskaffer mig en tegneplade og en elastik, så armen kan
komme igang igen...

> Go' bedring
>
> Thomas

Tak ...Og tak for alle rådene
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : thomas t

Dato : 29-09-03 19:42

> From: permandREMOVETHIS@cool.dk (Per Madsen)

> øvelser eller lignende tiltag

Jeg gik ind i MouseWare og byttede knappernes funktion (den billigste
logiTechmus). Det var selvfølgelig lidt arbejde at vænne sig til finmotorik
i venstre hånd/ fingre, men det var skægt osse. Og det aflastede den højre
meget.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 29-09-03 22:38

thomas t <spam.tomcat@pc.dk> wrote:

> finmotorik
> i venstre hånd/ fingre,

Gik for flere år siden over til at bruge tastaturgenveje.
Så blev der dømt slidgigt.
Brugte så mus. Går nu til fys med musearm.
Fik at vide, at det eneste der er værre end mus, er en hækkesaks - efter
at have klippet en å-bred med.... en hækkesaks!
Har I prøvet at retouchere en hel dags scanninger med en hækkesaksarm?
Life is a pain!

Jørgen

Fra : thomas t

Dato : 30-09-03 11:23