Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kontaktark
Fra : Erik Aalund

Dato : 29-09-03 07:22

Hej

Jeg har tit brug for at lave kontaktprints / prøveprints af alle
billeder i en bestemt mappe. Ligesom i "gamle" dag hvor man lige lavede
kontaktprints af ens negativer.
I det daglige bruger jeg Photoshop hvor jeg møjsomlig sidder og laver
dem i hånden, men det er noget besværlig og tager al for lang tid.

Kender nogle af jer et godt lille (freeware/shareware) som kan gøre
arbejdet for mig.

Jeg ved godt at jeg i XP kan gøre det lige fra mappen, men billederne
printes med nogle underlige beskæringer, hvilket ikke er
hensigtsmæssigt.

vh
Erik Aalund

Fra : Per M

Dato : 29-09-03 07:32

Hej Erik
I Photoshop 7(og måske også i version 6) kan du gøre det automatisk. Du går
ind i Filer-menuen, ned til Automatiser og der vælger du Kontaktark. Her kan
du vælge mappe og billedstørrelse m.v. Det fungerer upåklageligt.

mvh.
Per M

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 08:05

> "Erik Aalund"
> Kender nogle af jer et godt lille (freeware/
> shareware) som kan gøre arbejdet for mig.

Imatch fra www.photools.com kan gjøre dette.
(Shareware, koster 50$)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-09-03 14:58

Erik Aalund wrote:
> Kender nogle af jer et godt lille (freeware/shareware) som kan
gøre
> arbejdet for mig.

Jeg fik et med til min Canon i850 printer, der kan gøre det - jeg
ved ikke om det kan downloades fra Canon's side og ved heller
ikke om det virker med andre printere end Canon's ?

Det hedder Canon Easy Photo Print.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Thomas Munk

Dato : 30-09-03 07:06

http://mmmunk.dk/photoalbum kan lave det ønskede (her kaldet index-print)