kunne godt bruge lidt hjælp med indretning~
Fra : quiztheman

Dato : 10-04-01 15:42

jeg har et 325 l akv. der ikke er noget i andet end vand og fisk
jeg skal have det indrettet, problemet er at der ikke står langs
en væg som normalt men ud fra vægen, altså med den smalle
ende ind mod vægen, og der står et skrivebord der fylder lidt
af den ene langside.

jeg ville godt have nogle tips til hvordan man kan indrette sådan et akv.
så det kommer til at se ordenligt ud.
er der en der ved hvor man kan finde noget hjælp ?? eller bare nogle
billeder online.

MVH

QuizTheMan

Fra : Ethly Nielsen

Dato : 10-04-01 21:15

Du kan begynde dekorationerne fra midten, og derefter gå ud med det du
har, så fiskene er synlige fra begge sider. Ledninger mm kan du sætte
i den side skrivebordet står.

MVH Ethly

Fra : quiztheman

Dato : 11-04-01 09:10

kanon takker

jeg ville gerne vide hvor jeg kan finde nogle billeder af forskellige akv.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 11-04-01 09:17

"quiztheman" <aa@asd.dk> wrote in message
> kanon takker
>
> jeg ville gerne vide hvor jeg kan finde nogle billeder af forskellige akv.

På min hjemmeside

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Ethly Nielsen

Dato : 11-04-01 18:10

Hermed adresser på akvariesider.

http://directory.google.com/Top/World/Dansk/Fritid/Dyr/Akvariefisk/On

MVH Ethly

Fra : Simon Bauer Carlsen

Dato : 12-04-01 18:05

Jeg har lige med held lavet en baggrund i flamingo og alfix.

Tag en tur i byggemarked og køb nogle isoleringplader. For dit vedkommende
kan du jo snuppe de helt tykke på 20-25 cm. Et andet alternativ er at købe
et par tyndere, og så lime dem sammen med solicone. Byg en stor firkant op
i midten og lim nogle udhæng og ligende på som du nu dynes. Det ser
umiddelbart grimt ud men vent. Det der så er tricket, er at tage en
varmepistol (udenfor! jeg gjorde det i lejligheden og det stinker...) og så
stille og roligt gå igang med at "modelere" flamingoen. Deeved opnås faktisk
en rimelig autentisk udseende overflade. Du ka eventuelt i dit tilfælde
udhule kreationen så du fratager en del af opdriften i skidtet. Når det er
gjort tager du en gang Alfix købt samme sted som pladerne, og blander op.
God tyk masse og så igang med at male. Jeg gjorde det med en lille pensel
som jeg dubbede med. Det tager tid med kommer til at se ret fint ud. I
første og andet lag kan du bare bruge alfixen "ren". Derefter er det så en
tur til farvehandleren, og købe noget farvepulver. Det kan være lidt svært
at skaffe, men ring lidt rundt og tjek. Det findes! Så kan du laver et par
mindre opblandinger og begynde at farve "klippen". Pas på den ikke bliver
for mørk, da den jo typisk nedtones i vandet. En god ide er at "male den
over nogle dage så alfixen tørrer rigtig ind. Lad den st et par dage og
jærde. Jeg gjorde så det at den fik tre dage i badekarret (et rigtigt et)
for at få det fleste løse partikler ud inden den skulle i akvariet.
Monteringen foretog jeg simpelthen ved at lime min baggrund fast i den
flaminogplad som ligger i bunden af akvariet. Så er det bare i med vand
.....fisk .... og nyde et godt arbejde.

En lang smørrer for så lid, men jeg håber du kan bruge det. Hvis du har
spørgsmål så mail mig.

God påske

Smilin' Simon
simonbauer@get2net.dk

Fra : Lasse Christiansen

Dato : 12-04-01 23:22

se evt også beskrivelsen af byg en baggrund her

www.lassechristiansen.subnet.dk

Lasse