Diskette, der ikke vil mounte
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-04-01 11:47

Hej

Jeg har en installationsdiskette, som ikke vil mounte på 4 forskellige
Mac'er.

Først prøvede jeg i en Centris 650, hvor den ikke ville, men så prøvede
jeg på min 7500, hvor den virkede og så tilbage i Centris'en, hvor den
nu gerne ville.

Efter at have installeret hele programmet (alle de 6 øvrige disketter
virker fint), så beder den om at få diskette 1 igen ved afslutning. Nu
låser Mac'en - sikkert fordi den igen pludselig ikke vil læse disketten.
Jeg har prøvet at lirke lidt ved den og den sidder ikke fast og vil
gerne dreje rundt.

Jeg bliver så nødt til at lukke Centris'en på den hårde måde, hvorefter
den slet ikke vil starte op. Diskette står og blinker. Mac OS 8.1 DK.

Nu kan jeg slet ikke læse diskette 1 på nogen af alle de Mac'er jeg har:
7500, G3, Performa 630, anden 7500 og en Powerbook. Weird ?!

Jeg har ringet til Quark og de siger jeg skulle have lavet en kopi af
disketten da den mountede første gang, men dér vidste jeg jo ikke at den
igen ville drille. De kan ikke hjælpe mig med en erstatnings diskette,
da de ikke har en master.

Jeg kan åbentbart ikke bruge en anden diskette 1, da alle
informationerne om serienummer ligger på originalen.

Det er en Quark 3.3.1/2

Hvad pokker gør jeg ?

--
Ciao Jesper

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-04-01 11:51

> [...]
>
> Først prøvede jeg i en Centris 650, hvor den ikke ville, men så prøvede
> jeg på min 7500, hvor den virkede og så tilbage i Centris'en, hvor den

Det virker nok ikke, men jeg ville prøve at genopbygge diskettens
skrivebord. Hold alt-æble nede mens du stikker den ind.
Det var dog et forsøg værd.

Martin

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-04-01 13:28

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Det virker nok ikke, men jeg ville prøve at genopbygge diskettens
> skrivebord. Hold alt-æble nede mens du stikker den ind.
> Det var dog et forsøg værd.

Forsøget er udført, men det virkede ikke. Damn.

--
Ciao Jesper

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-04-01 16:35

Hej Jesper

Har du Norton 5 eller 6? - Sæt disketten i din 7600 og start DiskDoctor
og kør
en fuld test på disketten. Der er formentlig en fejl i det, der MDB - Master
Directory Block på disketten. Det er desværre ikke en ualmindelig fejl på
disketter.

Hvis disketten ikke kommer frem i DiskDoctor vinduet, skal du gå til menuen
'Tools' og vælge 'Add Missing Disks', så skulle den gerne dukke op i DD
vinduet.

Hvis du ikke kan få det til at virke, må du gerne smide den i en kuvert og
sende den til mig, så skal jeg prøve om jeg kan redde den for dig.

mvh. Erik Richard

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Forsøget er udført, men det virkede ikke. Damn.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Magnus Rohde

Dato : 10-04-01 16:45

d. 10/04/01 17:35 skrev Erik Richard Sørensen på kml.ers@mail1.stofanet.dk i
artiklen 3AD3282A.F148729B@mail1.stofanet.dk:

> [...]
>
> Hvis du ikke kan få det til at virke, må du gerne smide den i en kuvert og
> sende den til mig, så skal jeg prøve om jeg kan redde den for dig.

Jeg vil godt advare mod Norton som alt andet end sidste udvej, jeg har
nemlig ødelagt mange disketter med dette program i tidens løb. Måske kunne
du prøve at teste den med skrivebeksyttelsen slået til.

Magnus

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-04-01 17:59

Hej Magnus

Meget mulig, men jeg har nok reddet lige så mange disketter for folk, der har
haft problemer, men man skal vide, hvad der er, man foretager sig....

mvh. Erik richard

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-04-01 18:01

> [...]
> 'Tools' og vælge 'Add Missing Disks', så skulle den gerne dukke op i DD

Hvordan vil have at jeg skal kunne køre en test af disketten, når det
eneste der sker er at den popper op med EJECT eller initialize ?!

--
Ciao Jesper

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-04-01 03:25

Hej Jesper

Start DiskDoctor _før_ du sætter disketten i drevet. Det er muligt, den vil komme
med samme besked nogle gange, men det er ikke sikkert, det sker. Hvis det så kun
er MDB blokken, der er defekt/ødelagt, så skulle den gerne dukke op i DD vinduet,
når du klikker på DiskDoctors vindue for at bninge den til front, så du kan bruge
den.

Kommer diskettesymbolet så ikke frem, så går du til 'Tools' og vælger 'Add
Missing Disks'.