|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Diskette, der ikke vil mounte Fra : Jesper Haaber Gyllin~ |
Dato : 10-04-01 11:47 |
|
Hej
Jeg har en installationsdiskette, som ikke vil mounte på 4 forskellige
Mac'er.
Først prøvede jeg i en Centris 650, hvor den ikke ville, men så prøvede
jeg på min 7500, hvor den virkede og så tilbage i Centris'en, hvor den
nu gerne ville.
Efter at have installeret hele programmet (alle de 6 øvrige disketter
virker fint), så beder den om at få diskette 1 igen ved afslutning. Nu
låser Mac'en - sikkert fordi den igen pludselig ikke vil læse disketten.
Jeg har prøvet at lirke lidt ved den og den sidder ikke fast og vil
gerne dreje rundt.
Jeg bliver så nødt til at lukke Centris'en på den hårde måde, hvorefter
den slet ikke vil starte op. Diskette står og blinker. Mac OS 8.1 DK.
Nu kan jeg slet ikke læse diskette 1 på nogen af alle de Mac'er jeg har:
7500, G3, Performa 630, anden 7500 og en Powerbook. Weird ?!
Jeg har ringet til Quark og de siger jeg skulle have lavet en kopi af
disketten da den mountede første gang, men dér vidste jeg jo ikke at den
igen ville drille. De kan ikke hjælpe mig med en erstatnings diskette,
da de ikke har en master.
Jeg kan åbentbart ikke bruge en anden diskette 1, da alle
informationerne om serienummer ligger på originalen.
Det er en Quark 3.3.1/2
Hvad pokker gør jeg ?
--
Ciao Jesper
"Ingen er både ærlig og fjendeløs" - Carl Erik Soya
| |
Martin Petersen (10-04-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Martin Petersen |
Dato : 10-04-01 11:51 |
|
Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
> Hej
>
> Jeg har en installationsdiskette, som ikke vil mounte på 4 forskellige
> Mac'er.
>
> Først prøvede jeg i en Centris 650, hvor den ikke ville, men så prøvede
> jeg på min 7500, hvor den virkede og så tilbage i Centris'en, hvor den
> nu gerne ville.
>
Det virker nok ikke, men jeg ville prøve at genopbygge diskettens
skrivebord. Hold alt-æble nede mens du stikker den ind.
Det var dog et forsøg værd.
Martin
| |
Jesper Haaber Gyllin~ (10-04-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jesper Haaber Gyllin~ |
Dato : 10-04-01 13:28 |
|
Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Hej
> >
> > Jeg har en installationsdiskette, som ikke vil mounte på 4 forskellige
> > Mac'er.
> >
> > Først prøvede jeg i en Centris 650, hvor den ikke ville, men så prøvede
> > jeg på min 7500, hvor den virkede og så tilbage i Centris'en, hvor den
> > nu gerne ville.
> >
>
> Det virker nok ikke, men jeg ville prøve at genopbygge diskettens
> skrivebord. Hold alt-æble nede mens du stikker den ind.
> Det var dog et forsøg værd.
Forsøget er udført, men det virkede ikke. Damn.
--
Ciao Jesper
"Ingen er både ærlig og fjendeløs" - Carl Erik Soya
| |
![](/images/tree/0.gif) Erik Richard Sørense~ (10-04-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Erik Richard Sørense~ |
Dato : 10-04-01 16:35 |
|
Hej Jesper
Har du Norton 5 eller 6? - Sæt disketten i din 7600 og start DiskDoctor
og kør
en fuld test på disketten. Der er formentlig en fejl i det, der MDB - Master
Directory Block på disketten. Det er desværre ikke en ualmindelig fejl på
disketter.
Hvis disketten ikke kommer frem i DiskDoctor vinduet, skal du gå til menuen
'Tools' og vælge 'Add Missing Disks', så skulle den gerne dukke op i DD
vinduet.
Hvis du ikke kan få det til at virke, må du gerne smide den i en kuvert og
sende den til mig, så skal jeg prøve om jeg kan redde den for dig.
mvh. Erik Richard
Jesper Haaber Gylling wrote:
> > > Jeg har en installationsdiskette, som ikke vil mounte på 4 forskellige
> > > Mac'er.
> > >
> > > Først prøvede jeg i en Centris 650, hvor den ikke ville, men så prøvede
> > > jeg på min 7500, hvor den virkede og så tilbage i Centris'en, hvor den
> > > nu gerne ville.
> > >
> >
> > Det virker nok ikke, men jeg ville prøve at genopbygge diskettens
> > skrivebord. Hold alt-æble nede mens du stikker den ind.
> > Det var dog et forsøg værd.
>
> Forsøget er udført, men det virkede ikke. Damn.
--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: < http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Magnus Rohde (10-04-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Magnus Rohde |
Dato : 10-04-01 16:45 |
|
d. 10/04/01 17:35 skrev Erik Richard Sørensen på kml.ers@mail1.stofanet.dk i
artiklen 3AD3282A.F148729B@mail1.stofanet.dk:
> Hej Jesper
>
> Har du Norton 5 eller 6? - Sæt disketten i din 7600 og start DiskDoctor
> og kør
> en fuld test på disketten. Der er formentlig en fejl i det, der MDB - Master
> Directory Block på disketten. Det er desværre ikke en ualmindelig fejl på
> disketter.
>
> Hvis disketten ikke kommer frem i DiskDoctor vinduet, skal du gå til menuen
> 'Tools' og vælge 'Add Missing Disks', så skulle den gerne dukke op i DD
> vinduet.
>
> Hvis du ikke kan få det til at virke, må du gerne smide den i en kuvert og
> sende den til mig, så skal jeg prøve om jeg kan redde den for dig.
>
Jeg vil godt advare mod Norton som alt andet end sidste udvej, jeg har
nemlig ødelagt mange disketter med dette program i tidens løb. Måske kunne
du prøve at teste den med skrivebeksyttelsen slået til.
Magnus
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Erik Richard Sørense~ (10-04-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Erik Richard Sørense~ |
Dato : 10-04-01 17:59 |
|
Hej Magnus
Meget mulig, men jeg har nok reddet lige så mange disketter for folk, der har
haft problemer, men man skal vide, hvad der er, man foretager sig....
mvh. Erik richard
Magnus Rohde wrote:
> > Har du Norton 5 eller 6?......
> >
> > Hvis disketten ikke kommer frem i DiskDoctor vinduet, skal du gå til menuen
> > 'Tools' og vælge 'Add Missing Disks', så skulle den gerne dukke op i DD
> > vinduet.
>
> Jeg vil godt advare mod Norton som alt andet end sidste udvej, jeg har
> nemlig ødelagt mange disketter med dette program i tidens løb. Måske kunne
> du prøve at teste den med skrivebeksyttelsen slået til.
--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: < http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jesper Haaber Gyllin~ (10-04-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jesper Haaber Gyllin~ |
Dato : 10-04-01 18:01 |
|
Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:
> Hej Jesper
>
> Har du Norton 5 eller 6? - Sæt disketten i din 7600 og start DiskDoctor
> og kør
> en fuld test på disketten. Der er formentlig en fejl i det, der MDB - Master
> Directory Block på disketten. Det er desværre ikke en ualmindelig fejl på
> disketter.
>
> Hvis disketten ikke kommer frem i DiskDoctor vinduet, skal du gå til menuen
> 'Tools' og vælge 'Add Missing Disks', så skulle den gerne dukke op i DD
> vinduet.
Hvordan vil have at jeg skal kunne køre en test af disketten, når det
eneste der sker er at den popper op med EJECT eller initialize ?!
--
Ciao Jesper
"Ingen er både ærlig og fjendeløs" - Carl Erik Soya
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Erik Richard Sørense~ (11-04-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Erik Richard Sørense~ |
Dato : 11-04-01 03:25 |
|
Hej Jesper
Start DiskDoctor _før_ du sætter disketten i drevet. Det er muligt, den vil komme
med samme besked nogle gange, men det er ikke sikkert, det sker. Hvis det så kun
er MDB blokken, der er defekt/ødelagt, så skulle den gerne dukke op i DD vinduet,
når du klikker på DiskDoctors vindue for at bninge den til front, så du kan bruge
den.
Kommer diskettesymbolet så ikke frem, så går du til 'Tools' og vælger 'Add
Missing Disks'.
mvh. Erik Richard
Jesper Haaber Gylling wrote:
> > Har du Norton 5 eller 6? - Sæt disketten i din 7600 og start DiskDoctor
> > og kør
> > en fuld test på disketten. Der er formentlig en fejl i det, der MDB - Master
> > Directory Block på disketten. Det er desværre ikke en ualmindelig fejl på
> > disketter.
> >
> > Hvis disketten ikke kommer frem i DiskDoctor vinduet, skal du gå til menuen
> > 'Tools' og vælge 'Add Missing Disks', så skulle den gerne dukke op i DD
> > vinduet.
>
> Hvordan vil have at jeg skal kunne køre en test af disketten, når det
> eneste der sker er at den popper op med EJECT eller initialize ?!
>
> --
> Ciao Jesper
>
> "Ingen er både ærlig og fjendeløs" - Carl Erik Soya
--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: < http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
| |
|
|