Nyplantet Ligusterhæk
Fra : Thomas

Dato : 27-09-03 20:19

Hejsa

jeg har idag plantet 30 m ligusterhæk..

Ja jeg ved godt det stadig er tørt og vi har også vandet kraftigt og agter
at fortsætte med dette til der kommer vand.

Men efter at have plantet mangler der jord, mærkeligt nok så er der for lidt
jord pludseligt så renden er 2 cm under nivoue.

kan jeg fylde disse 2 cm op med kompost ???

eller er det for stærk kost for en ny hæk..

Thomas

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-09-03 20:41

On Sat, 27 Sep 2003 21:18:46 +0200, "Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

>jeg har idag plantet 30 m ligusterhæk..
>
>Ja jeg ved godt det stadig er tørt og vi har også vandet kraftigt og agter
>at fortsætte med dette til der kommer vand.

Nåja, jeg har lige flyttet rundt på en 2 meter høj og bred magnolia i
dag, det skal nok gå - lige som din hæk

>Men efter at have plantet mangler der jord, mærkeligt nok så er der for lidt
>jord pludseligt så renden er 2 cm under nivoue.
>
>kan jeg fylde disse 2 cm op med kompost ???
>
>eller er det for stærk kost for en ny hæk..

Så længe det er oven på jorden og ikke nede ved plantens rødder sker der
ikke noget - faktisk vil kompost være godt, det giver hækken næring.

http://www.gartneriet.dk