Fladspjæld/alm.
Fra : Tonny Poulsen

Dato : 27-09-03 07:37

Kort fortalt hvad er fordelen ved en fladspjælds karburator kontra en alm.
med "rundt" spjæld??

mvh tp

Fra : Hekto

Dato : 27-09-03 10:28

In article <3f753013$0$32475$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Tonny
Poulsen says...
> Kort fortalt hvad er fordelen ved en fladspjælds karburator kontra en alm.
> med "rundt" spjæld??

Hurtigere gasrespons.
--
/Hekto

Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 27-09-03 10:41

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev > Hurtigere gasrespons.
> --

Ok , takker

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-09-03 21:28

Hekto wrote:
> Hurtigere gasrespons.

Øj, russeren har sguda fladspjæld... :) så er den garenteret
herrevild ;)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Hekto

Dato : 29-09-03 21:45

In article <slrnbnh5ek.ioe.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Øj, russeren har sguda fladspjæld... :) så er den garenteret
> herrevild ;)

Så skulle du prøve Dell Orto'er med acellerationspumpe!
Det er noget andet end CV'er.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-09-03 07:49

Hekto wrote:
> Så skulle du prøve Dell Orto'er med acellerationspumpe!
> Det er noget andet end CV'er.

Se her:
http://gallery.nathue.dk/2003-09-27_2/PICT9749.JPG?width=1024

Der kan man ganske tydeligt se de flade spjæld
(at de så skulle være ganske elendige de karbs, er noget helt andet
)

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Hekto

Dato : 30-09-03 08:50

In article <slrnbni9r3.ioe.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Der kan man ganske tydeligt se de flade spjæld
> (at de så skulle være ganske elendige de karbs, er noget helt andet
> )

God arbejdslyst! ;0P
En kaburator kan jo være mere eller mindre kompliceret. Oftest går
øvelsen ud på at give bedre gasrespons og regulering ved alle områder
= bedre økonomi.
De skal somend nok være istand til at give den benzin og luft!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-09-03 09:28

Hekto wrote:
> God arbejdslyst! ;0P

Jow tak ... jeg synes nu ikke det ser så slemt ud ... såfremt
der ikke er nogle store mekaniske problemer burde jeg kunne nå det
på en vinter.

> De skal somend nok være istand til at give den benzin og luft!

Jah.. den har da kørt siden '56 med dem ... så det skulle man vel
tro.. :)

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Pcman

Dato : 06-10-03 13:23

> Jah.. den har da kørt siden '56 med dem ... så det skulle man vel
> tro.. :)

Jepper, og mine har siddet på siden 1966. Og de giver da stadig luft og
benzin nok til både at starte og køre... )
--
VW autocamper 2.0 boxer 1980
Maico 250 B 1960