Bundplanter til surbund.
Fra : Preben Bech Badstrue

Dato : 26-09-03 19:55

Såfremt der er nogen, der vil tilplante et bed med pachysandra, kan man
spare i hundredevis af kroner ved at afhente 2 sække opgravede
"lægggerødder". Det er nok mest fristende for folk, der bor inærheden af
Strib - og som kan holde ud at se, at bedet ikke kommer til at se pænt ud
før til næste år.
Hvis der ingen interesse er, ryger de på lossepladsen!
Preben

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-09-03 00:13

"Preben Bech Badstrue" <badstue@stribnet.dk> skrev

> Såfremt der er nogen, der vil tilplante et bed med pachysandra, kan man
> spare i hundredevis af kroner ved at afhente 2 sække opgravede
> "lægggerødder".

Har de et dansk navn?

Har lige købt hus i Gelsted.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Inger Pedersen

Dato : 27-09-03 07:15

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Har de et dansk navn?

Vinterglans.
Det er en lav, bunddækkende og til dels stedsegrøn staude med hvide, lidt
uanselige blomster.
Den breder sig RET meget og er derfor god til at dække jorden, indtil buske
og tæer har bredt sig (f.eks. i en ny have som din).
Men den er en hård konkurrent for mindre planter og andre stauder, så den
skal plantes med omtanke.
Jeg har den under mine rhododendron.

Hilsen Inger

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-09-03 11:07

"Inger Pedersen" <inger@pedersen.tdcadsl.dk> skrev

> Vinterglans.

Tak, jeg kender vinterglans. Den kommer aldrig ind i min have. Undskyld
ulejligheden.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin