Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batteriers holdbarhed i digital kamera.
Fra : Michael Westi

Dato : 26-09-03 18:39

Har lige fået et digital kamera (Konica Digital Revio KD-220Z)
Ikke det bedste kamera, men til 1300,- bananer (nyt) er det ok

En ting der undrer mig? Kan det virkeligt være rigtigt at med alm. AA
batterier (Duracell og lign.) kan man tage omkring 15-20 billeder med lidt
brug af TFT skærmen og blitz og så er de tømt for energi?
(den bruger 2 stk.)

Vil 2000-2200mah(re-chart) batterier være løsningen?

--
Mvh Michael
"The intelligence on the globe is constant

Fra : Sparre

Dato : 26-09-03 18:43

> Vil 2000-2200mah(re-chart) batterier være løsningen?

Ja, "almindelige" batterier holde sjældent ret længe..

--
Sparre

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-09-03 20:15

Michael Westi wrote:

> Vil 2000-2200mah(re-chart) batterier være løsningen?

Ja - læs mere her på batteri FAQ

http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tom

Dato : 26-09-03 20:43

> Ja - læs mere her på batteri FAQ
>
> http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

Fin artikel du linker til, men en lille ting synes jeg alligevel der
mangler. De fleste kameraer har en batteriindikator og den passer som regl
meget dårlig sammen med Nimh batterier. Ved mit olympus E-20 f.eks får jeg
ikke engang en indikation af at nu er batterier ved at være flade før de
opgiver.
Hvis jeg derimod bruger brunstens batterier (har jeg kun gjort 1 gang) så
passer indikatoren meget godt.

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 26-09-03 20:52

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> opgiver.
> Hvis jeg derimod bruger brunstens batterier (har jeg kun gjort 1 gang) så

Sorry det STÅR jo også på siden så glem hvad jeg lige har skrevet.

--
Tom

Fra : Jan

Dato : 26-09-03 22:33

> [...]
de
> opgiver.
> Hvis jeg derimod bruger brunstens batterier (har jeg kun gjort 1 gang)

Mit Olympus E-10 kan på 2200 mAh nimh (opladet for første gang med Anson
batterilader med discharge) tage ca. 130 billeder, hvoraf mindst
halvparten var med tændt display samt blitz.

Indikatoren blinker længe før kameraet slukker. Tænder jeg efterfølgende
kameraet igen, så kan jeg tage nogle flere billeder, men så slukker
kameraet til gengæld uden varsel fra indikator.
mvh
Jan

Fra : Tom

Dato : 26-09-03 22:55

> Mit Olympus E-10 kan på 2200 mAh nimh (opladet for første gang med Anson
> batterilader med discharge) tage ca. 130 billeder, hvoraf mindst
> halvparten var med tændt display samt blitz.

Hmm, så skal jeg vist have skiftet mine (1200mAh) batterier

--
Tom

Fra : 2rb1

Dato : 26-09-03 23:54

Jeg har en Ansmann lynlader, som op lader mine 2200mAh nimh på en time og
min E-10 kan på den opladning klare godt 300 billeder i fuld opløsning.

Mvh. 2rb1

Fra : Dorthe

Dato : 26-09-03 20:21

Michael Westi wrote:
::
[...]
:: --
:: Mvh Michael
:: "The intelligence on the globe is constant
:: but the population is growing"

2000-2200 batterier er så afgjort løsningen. Vores kamera bruger 4 stk., og
med almindelige batterier kunne vi bestemt ikke tage 10 billeder, og slet
ikke, hvis vi brugte skærmen. Med de nye genopladelige batterier kan vi
snilt tage 150 billeder, men vi bruger så heller ikke skærmen.
Vi købte batterier hos www.batterier.dk - sorry for reklamen, men jeg synes
det går vældig stærkt derinde, og så kan jeg godt lidt princippet med at
portoen er iberetnet. Desuden svarer de meget kvikt på mail, hvis man har
stillet dem et spørgsmål.

--
Mvh Dorthe
svar ses kun i nyhedsgrupper (send ikke privat mail)

Fra : slet VRI6R

Dato : 27-09-03 10:51

Dorthe <nyhedsgruppemail@blop.dkkkk> skrev:

>2000-2200 batterier er så afgjort
>løsningen. Vores kamera bruger 4 stk., og
> [...]

Jeg kan kun tilslutte mig Dorthe's opfattelse af www.batterier.dk
og de produkter de levere, selv opladede jeg mine nye batterier
første gang natten mellem 27 og 28/5. Siden har jeg taget 98
billeder med skærmen tændt og blitz på ca. 50%, de er også blevet
set 3-4 gange på kameraets skærm og på TV men der er stadig strøm
på. Jeg fik at vide på www.batterier.dk at det også drejer sig om
hvor hurtigt batterierne kan levere strømmen, ikke kun om hvor
meget strøm. Jeg har før skulle oplade batterier for hver 8-10
billede, men ikke med de her Panasonic P-6P 2000mAh.

Med venlig hilsen Kim
Canon PowerShot A40

Fra : Michael Westi

Dato : 26-09-03 21:29

Takker for svarene
Vil fluks anskaffe mig disse!

Er der noget med at 2000mah eller mere kræver en oplader der kører i mindst
6-7 timer for at opnå fuld effekt?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-09-03 21:48

Michael Westi wrote:

> Takker for svarene
> Vil fluks anskaffe mig disse!
>
> Er der noget med at 2000mah eller mere kræver en oplader der kører i mindst
> 6-7 timer for at opnå fuld effekt?

Der er meget stor forskel på, hvor hurtigt de forskellige ladere
kan oplade et sæt NiMH celler, hurtigladere klarer typisk en op-
ladning på 3 - 4 timer, de langsomme skal bruge 13 - 14 timer,
se hvad står i laderens brugsanvisning.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Madsen

Dato : 26-09-03 21:44

Har fundet en lader i Bilka Uniross Ultra fast charger med 4 stk 2100mAh
Ni-Mh
Som lades på ca 2 timer( se link)
http://www.uniross-batteries.com/UK/info/195/0501

Hilsen Madsen