Elradiatorer. Køb på Internettet.?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-09-03 18:30

Jeg har søgt sælgere af elradiatorer på Internet, uden held.

Jeg modtager gerne forslag til forhandlere i Sønderjylland, eller på nettet.

Jeg søger F. eks. Siemens, type CH4 og tilhørende styring, DigiHeat 1.
(2kW/230V)

Kan nogen fortælle mig hvad radiator og styring ca. koster.?

Og evt. forslag til at lave en styring der kan det samme. Dvs. styring
af natsænkning af radiatorer i 1 rum.
Variabelt over ugen. Minimum 2 opsætninger: Hverdage og weekend.

Mvh. Jørgen

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 26-09-03 19:49

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> wrote in message

> [...]
nettet.

> Jeg søger F. eks. Siemens, type CH4 og tilhørende styring, DigiHeat 1.

Kan jeg ikke hjælpe med.

> Og evt. forslag til at lave en styring der kan det samme. Dvs. styring
> af natsænkning af radiatorer i 1 rum.
> Variabelt over ugen. Minimum 2 opsætninger: Hverdage og weekend.

Så skal du have en styring i tavle, et ugeur. Men det bliver jo dyrt, hvis
hvert rum skal kunne styres for sig selv.

> Mvh. Jørgen

Nicolai

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-09-03 17:36

> Og evt. forslag til at lave en styring der kan det samme. Dvs. styring
> af natsænkning af radiatorer i 1 rum.
> Variabelt over ugen. Minimum 2 opsætninger: Hverdage og weekend.

Jeg har pillet nogle gamle el-paneler ned (sådan 10-15 cm høje, der opsættes
langs alle vægge). Til hvert rum var det et relativt banalt ugeur, hvor man
kunne stille natsænkning, tidsstyring eller termometerstyring alt efter
behov. Mon ikke man stadig kan købe sådan nogle? Jeg skal forsøge at finde
ud af hvilket fabrikat, hvis det er ønsket.

Mvh Maria

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 29-09-03 19:13

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> behov. Mon ikke man stadig kan købe sådan nogle? Jeg skal forsøge at finde
> ud af hvilket fabrikat, hvis det er ønsket.

Tak for kommentaren.

Men jeg har et ur med mulighed for natsænkning og variation over ugen.
Så det er formentlig tilsvarende det du kender.
(Mit er mærket "Schupa". På omskifteren hvor natsænkning kan frakobles.
Der står "Mini Rex" på fronten.)

Det jeg søger skal gerne være som Siemens-løsningen:
Fleksibel så jeg bla. selv kan sætte temperaturen jeg vil lave
natsænkning til.

Men det kunne være interessant at kende en pris fra andre mulige
leverandører.

Til øvrige læsere: Ingen bud.?

Mvh. Jørgen