Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Tele (part II)
Fra : Tom

Dato : 26-09-03 15:34

Jubii, så fik jeg min NYE Tele (Olympus TCON300) fra USA. Det gik godt nok
smertefrit og hurtigt.
Tog vel en uges tid fra jeg sendte pengene (3000 Kr) til den kom i dag.
Og den er bare for fed )))
Rigtig god kvalitet og så kommer man rimelig tæt på det man vil tage billede
af.
Så skal jeg bare have byttet mit stativ til et mindre tungt og dyrt da det
er rimelig svært at holde tele'n stille i hånden. Men helt umuligt er det nu
ikke at bruge den uden stativ.

Og så har jeg bare fået den 5-6.000 Kr under det den koster i
Danmark.....jubii det er bare for fedt, jeg er ikke til at skyde igennem
lige nu )

Brændvidde = 420 mm sammenlignet med 36mm filmkamera. Det er mere end
rigeligt til mig og de sportsoptagelser jeg vil bruge den til.

--
Tom

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-09-03 17:58

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message

> Så skal jeg bare have byttet mit stativ til et mindre tungt og dyrt da det
> er rimelig svært at holde tele'n stille i hånden.

Jeg prøvede at maile dig direkte, idet jeg mangler et stort tungt stativ.
Hvis det er interessant, kan du kontakte mig direkte.

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-09-03 18:25

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message news:3f744e25$0$48889

Her er lige en link om fotografering af motorsport:
http://luminous-landscape.com/tutorials/racing.shtml

Bo //

Fra : Jan

Dato : 26-09-03 22:37

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
dag.
> Og den er bare for fed )))
> Rigtig god kvalitet og så kommer man rimelig tæt på det man vil tage

Hej Tom
Hvor fedt og tillykke. Du er formentlig den hårdeste mand i miles
omkreds. Det var jeg i hvert fald da jeg købte en 100 400 mm til mit
Nikon

Til mit E-10 kunne jeg også godt tænke mig en TCON 300. Især til den
pris du har fundet. Har du en forhandler du kan anbefale mig / hvordan
er det lykkedes dig at finde sådan en fin pris?
mvh
Jan (mega misundelig)

Fra : Tom

Dato : 26-09-03 22:53

> Hej Tom
> Hvor fedt og tillykke. Du er formentlig den hårdeste mand i miles
> omkreds. Det var jeg i hvert fald da jeg købte en 100 400 mm til mit
> Nikon

Jep

> [...]
> pris du har fundet. Har du en forhandler du kan anbefale mig / hvordan
> er det lykkedes dig at finde sådan en fin pris?

www.ebay.com

Blev 434$ incl ALT. Forsikring forsendelse gebyr for bidpay, (moms) osv.

--
Tom

Fra : Bo Bjerre

Dato : 27-09-03 18:23

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message

> www.ebay.com
>
> Blev 434$ incl ALT. Forsikring forsendelse gebyr for bidpay, (moms) osv.

Kan meget tit betale sig at handle på www.ebay.de idet den ligger i EU.
Derfor kun dysk moms, og ikke import told, som af og til kommer oveni USA
prisen.

Jeg har købt en del brugt Níkon af høj kvalitet den vej.

Bo //

Fra : Tom

Dato : 27-09-03 22:54

> Kan meget tit betale sig at handle på www.ebay.de idet den ligger i EU.
> Derfor kun dysk moms, og ikke import told, som af og til kommer oveni USA
> prisen.

Ind imellem kan man også være heldig og slippe helt for moms

Fik du billedet af stativet? og er det noget for dig?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK