200 e-mail
Fra : Henrik Münster

Dato : 24-09-03 21:15

Jeg sidder lige og sletter dagens 200 e-mail. Det er ret træls. Det
lader til, at langt de fleste er e-mail, hvis attachments er blevet
fjernet af UNI2's virusscanner. Jeg har min e-mail hos UNI2, hvis I
skulle være i tvivl. De foregående dage har der ellers været mange af de
officielt udseende mail, der angiveligt skulle være fra Microsoft med en
patch eller opdatering.

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-09-03 21:21

Henrik Münster wrote:

> Jeg sidder lige og sletter dagens 200 e-mail. Det er ret træls.

Jeg fik 4605 emails på to døgn. Det var temmelig træls.

"Ford, you're turning into a penguin. Stop it!"

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-09-03 21:39

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Jeg fik 4605 emails på to døgn. Det var temmelig træls.

Uha! Så skal jeg jo ikke beklage mig. Jeg er også glad for, at jeg ikke
er bortrejst uden computer og kommer hjem til alle de her e-mail på
søndag.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 24-09-03 21:57

Henrik Münster wrote:

> Uha! Så skal jeg jo ikke beklage mig. Jeg er også glad for, at jeg ikke
> er bortrejst uden computer og kommer hjem til alle de her e-mail på
> søndag.

Ja det er til at gå amok over, jeg ved godt at nogen mener at det er
pga. at man blotter sin e-mail i f.eks. newsgrups mm. men den anden
aften slettede jeg alle mine oprettede konti og oprettede så et nyt.
Dette gav selvfølgelig resultat, jeg modtog derefter ingen spam med den
104kb vedhæftede .exe-fil i ca 20 min. Derefter begyndte det igen på
samme vis på min nye e-mailadresse.... og den havde ikke været vist
nogen steder overhovedet.

Henry Lerche Madsen

PS: jeg havde ikke været hjemme mellem fredag eftermiddag og mandag
eftermiddag og der var ca 800 af disse satans mail, med denne 104kb .exe

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-09-03 09:11

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
>

> PS: jeg havde ikke været hjemme mellem fredag eftermiddag og mandag
> eftermiddag og der var ca 800 af disse satans mail, med denne 104kb .exe

Kan det tænkes at din emailadresse figurerer på en el. flere
hjemmesider? Det er jo et andet sted de kan høste adresser.
v.h
Martin

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 25-09-03 11:25

Henry Lerche Madsen <lerchefjerndette@aarstiden.dk> wrote:
>Derefter begyndte det igen på
> samme vis på min nye e-mailadresse.... og den havde ikke været vist
> nogen steder overhovedet.

Er det ikke bare spam adresseret til domænenavnet aarstiden.dk
Din email er jo "høståben" på din hjemmeside.

Brug f.eks. et program som Spamstopper til at maskere emailadresser på
hjemmesider.
<http://www.railheaddesign.com/pages/software/spamstopper/spamstopper.ht
ml>

Metoden kan ses anvendt f.eks. her:
<www.ravnekrogen.dk/ichat/>
(på Davids markante opfordring

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-09-03 16:53

Nu har jeg været på http://mail.tdconline.dk/. Her har jeg slettet al
spammail efter først at have kopieret adresserne til spamfilteret. Det
blev gjort flere gange i dag i pauser på arbejdet. Og meget hurtigt
begyndte jeg at modtage seriøs post for første gang i tre dage.
Metoden kan anbefales.
Det, som undrer mig, er, at da jeg ringede til tdc's adsl-hotline,
fortalte de mig ikke engang om spamfilteret. De sagde, at man bare måtte
tømme kassen en gang imellem og vente, til uvejret driver over.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : thomas t

Dato : 28-09-03 17:05

> From: ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt)

> Nu har jeg været på http://mail.tdconline.dk/. Her har jeg slettet al
> spammail efter først at have kopieret adresserne til spamfilteret.
> Metoden kan anbefales.

A hvad? -tænker jeg, for jeg har da været inde på min tdc konto for lang tid
siden, for i min naivitet gik jeg ud fra, at der naturligvis måtte være den
funktion, du beskriver. Altså et simpelt filter, som jeg selv definerer ved
at kopiere uønskede adresser ind, efterhånden som de spammer mig.

Men det har tdc ikke haft fantasi til at oprette.

Og jeg gik da lige ind og tjekkede: Jeg kan stadig kun finde det, der kaldes
Fælles spamfilter.

Prøvede at tage een af dagens 144 kB-adresser og paste den ind: Det kan ikke
lade sig gøre. Jeg har _ingen_ indflydelse på filteret. Det defineres af
tdc, og listen er kun til oplysning. Min eneste option er Filter på/Filter
Ikke på.

Hvordan har du gjort...

? + ?

Fra : thomas t

Dato : 28-09-03 17:21

> From: thomas t <spam.tomcat@pc.dk>
> Newsgroups: dk.edb.mac
> Date: 28 Sep 2003 18:04:41 +0200
> Subject: Re: 200 e-mail
>
> Hvordan har du gjort...
>
> ? + ?

Fandt selv svaret: Det koster ekstra. (man skal være bredbåndskunde hos TDC)

Spam (uønsket mail) og filtre

1. Er det muligt at opsætte mit eget personlige filter til at frasortere
spammails?
Kunder med et TDC Bredbånd, TDC NetTid, TDC NetPlus eller Opasia Standard
abonnement har mulighed for at oprette et personligt spamfilter under
"Indstillinger" -> "Personligt spamfilter".

Fra : David Blangstrup

Dato : 25-09-03 08:08

Nåh, det var bedre! firstname@lastname.dk

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-09-03 16:07

- Tja... og jeg får daglig ca. 1200. - Såvidt jeg kan tælle er den nu
oppe på 48 varianter. Og da den jo er selv-multiplicerende, - som en
'ekspert' udtrykte det på TV, - så kan vi risikere, at i næste uge vil
der være 24x2x48 varinater... hyggeligt.._(

mvh. Erik Richard

<kml.ers"NO"@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 25-09-03 20:46

Henrik Münster wrote:
> [...]
> skulle være i tvivl. De foregående dage har der ellers været mange af de
> officielt udseende mail, der angiveligt skulle være fra Microsoft med en

Swen.A kan fanges og udskadeliggøres med tre (3) simple filtre
Se mit indlæg i tråden : 'Bombarderes med spam - hjælp!'

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 25-09-03 22:11

On 25/09/03 21:46, in article
hBHcb.95109$Kb2.3821426@news010.worldonline.dk, "Bjarne D Mathiesen"
<macintosh@mathiesen.info> wrote:

> Swen.A kan fanges og udskadeliggøres med tre (3) simple filtre
> Se mit indlæg i tråden : 'Bombarderes med spam - hjælp!'

Hej

Jo, men de fleste er vel interesseret i at de bliver defineret som spam
allerede på mailserveren. Ellers bliver mailboksen hurtig fuld og man kan
ikke modtage mail. Med 144 kb pr. Mail skal der ikke mange til at nå 10 mb
som er det normale man har ( hos TDC).

MVH

tommy

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-09-03 22:34

Tommy Bernholm <bernholm@adslhome.invalid> wrote:

> [...]
> ikke modtage mail. Med 144 kb pr. Mail skal der ikke mange til at nå 10 mb

Jeg er jo også så heldig, at UNI2, hvor jeg har min e-mail, har et
filter. Den fjerner bare virus, men sender e-mailen videre til mig med
et vedhæftet tekstdokument, der forklarer, at et attachment er fjernet,
da det indeholdt virus. Jeg slipper altså for at modtage selve virus, og
mine e-mail er derfor mindre. Men antallet er det samme.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 26-09-03 05:09

Henrik Münster wrote:

> [...]
> da det indeholdt virus. Jeg slipper altså for at modtage selve virus, og
> mine e-mail er derfor mindre. Men antallet er det samme.

Du kan så stadig bruge tricket fra min fjerde filter, hvor du bruger en
unik identificerende tekststreng fra det UNI2s indsætter til at sende
braset ned i affaldsspanden.

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 26-09-03 05:25

Tommy Bernholm wrote:

> [...]
> ikke modtage mail. Med 144 kb pr. Mail skal der ikke mange til at nå 10 mb

Så må I som kundegruppe kræve at TDC i det mindste fjerner selve
virussen. Der er altså noget der hedder kundeservice. Plus at det vil
fjerne et stort problem med mulig (re-)infektion hos deres egne kunder.

Med 144kB pr email skal du op på omkring 600 stk af dem førend du når
grænsen. Det er trods alt ret mange, så din email adresse skal være
spredt godt rundt til en masse uforsigtige wintel brugere førend der
sker noget så drastisk som at du når din mailbox grænse. Så vidt jeg kan
se ud fra en analyse af IP-numre i headerne, så sender Swen.A !max! 2
stk til hvert muligt offer indenfor 24 timer.

Jeg havde den fornøjelse under Sobig.F stormen at kunne skælde både TDC
og CyberCity ud fordi de bouncede flere Sobif.F til mig. Jeg bad dem
tage testen nederst på denne side :
<http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/3682> . Jeg hørte aldrig
fra nogen af dem - de skammede sig vel for meget

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa
denne besked er skrevet i et totalt M$/Intel-frit miljø
MacOS X 10.2.6 Jaguar ; Mozilla 1.5rc1 ; PowerPC G4 800MHz

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 27-09-03 16:25

On 26/09/03 6:25, in article 6cPcb.95232$Kb2.3838213@news010.worldonline.dk,
> [...]

> <http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/3682> . Jeg hørte aldrig
> fra nogen af dem - de skammede sig vel for meget

Tjaa, jeg fatter heller ikke hvorfor TDC ikke fjerner disse filer.

Jeg har nu flere gange fået min mailboks fyldt 100% indenfor 1 dag. Derfor
har jeg aktiveret filteret hos TDC og checker min mail via webmail flere
gange pr. dag. Problemet er dog blevet betydelig mindre efter at jeg har
placeret flere af adresseren i spamfilteret hos TDC og efter at jeg er
begyndt at bruge Spamsieve.

MVH

tommy