Dragen ved bymuren ?
Fra : sah

Dato : 24-09-03 14:11

Nogen der kender denne børnefortælling ?
hvem indtaler den ? hvor kan jeg finde noget om den ?
har hørt på biblioteket uden held.

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-09-03 14:24

sah wrote:

> Nogen der kender denne børnefortælling ?
> hvem indtaler den ? hvor kan jeg finde noget om den ?
> har hørt på biblioteket uden held.

"Den Hæse Drage". Mener at det er Beefeaters.

/David

Fra : Rocknrolldetective

Dato : 24-09-03 14:36

"sah" <sah@sah_dk.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kender denne børnefortælling ?
> hvem indtaler den ? hvor kan jeg finde noget om den ?
> har hørt på biblioteket uden held.

Mon ikke det er den hæse drage - med povl dissing og beefeaters? du kan være
heldig at finde Lp'en helt ned til 300 kr.

:)

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-03 14:43

sah wrote:
> Nogen der kender denne børnefortælling ?
> hvem indtaler den ?

Maria Stenz tror jeg det var.

hvor kan jeg finde noget om den ?
> har hørt på biblioteket uden held.

I et antikvariat.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-09-03 14:52

Sune Mika Salminen wrote:

> Maria Stenz tror jeg det var.

Er det ikke Kaspers Ballon du tænker på?

/David

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-03 17:02

David Rasmussen wrote:

> Er det ikke Kaspers Ballon du tænker på?
>
> /David

Den kender jeg ikke.

Nej, jeg tænker på "Den Hæse Drage". Den med dragen der har lagt sig
udenom bymuren så folk hverken kan komme ind eller ud. Der er en sang
der går noget i stil med "Her kommer jeg med byens sidste vandmelon...."
og et eller andet med "Så' det slut med makronerne, og citronerne og
vandmelonerne..."

Det er Maria Stenz der lægger stemme til pigen, der går ud til dragens
hovede og taler med den om tingene. Det hele ender med at dragen spiser
en masse vandmeloner og bliver kureret for sin dårlige hals.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-09-03 17:14

Sune Mika Salminen wrote:

> [...]
> der går noget i stil med "Her kommer jeg med byens sidste vandmelon...."
> og et eller andet med "Så' det slut med makronerne, og citronerne og

Yep, det er den hæse drage :)

> Det er Maria Stenz der lægger stemme til pigen, der går ud til dragens
> hovede og taler med den om tingene. Det hele ender med at dragen spiser
> en masse vandmeloner og bliver kureret for sin dårlige hals.

OK, kunne ikke huske at Maria Stenz var involveret i den. Men hun var
også i alt børnehalløj dengang :)

/David

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-03 17:56

David Rasmussen wrote:

> Yep, det er den hæse drage :)

> OK, kunne ikke huske at Maria Stenz var involveret i den. Men hun var
> også i alt børnehalløj dengang :)
>
> /David

...Ligesom Hans Henrik Ley...!

(Jeg har altid syntes det var et ekstremt fedt navn til en børnetv-vært

Er der forresten nogen der kan huske Aborresøen? (ikke med Hans Henrik
Ley, han var vist med i noget der hed Kikkassen på samme tid)

Er der nogen der ved hvilken plade (jeg går ud fra det er en
Anima-plade?) Kenneth Knudsens tema til Aborresøen er på?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Rocknrolldetective

Dato : 24-09-03 17:30

Den hæse drage:

Den hæse drage : Børnekomedie med "Det lille Teater" / Maria Stenz / Torben
Hellborn / Birte Norst / Michael Steenberg / Beefeaters / Benny Andersen

Mascot MALP 10

:)

Fra : sah

Dato : 25-09-03 07:38

"Rocknrolldetective" <blodhunden@ofir.dk> wrote in message
> [...]
Torben
> Hellborn / Birte Norst / Michael Steenberg / Beefeaters / Benny Andersen

Fedt. Tak skal i have. bukker og takker.

Fra : Rocknrolldetective

Dato : 25-09-03 08:21

Og bare for detaljens skyld så er den også udgivet på kassette.

:)

Fra : sah

Dato : 25-09-03 13:43

"Rocknrolldetective" <blodhunden@ofir.dk> wrote in message
> Og bare for detaljens skyld så er den også udgivet på kassette.
>
> :)

jeg vil have den på cd.
bibliotek.dk har den kun på LP , og hva´fanden er det lige det er

Fra : Kasper Jensen

Dato : 25-09-03 19:37

> jeg vil have den på cd.
> bibliotek.dk har den kun på LP , og hva´fanden er det lige det er

ironi?...sandsynligvis, men på den anden side, så havde jeg en
musiklærer (står i Politikens Dansk Rock) i gymnasiet, som i 1994
spurgte, om vi vidste, hvad en vinylsingle var? arghhh...

Hvad en LP er?...det er nogenlunde det samme som en lakridspizza
I øvrigt mere /hyggelig/ at lytte til end CD'er (så kan man tage den
diskussion endnu en gang). Meget af den gode musik fra dengang mangler
jo desværre stadig på CD for dem, som måtte foretrække det. Prøv at
kontakte Karma Music, som arbejder på at få udsendt det danske
bagkatalog fra dengang på CD'er, omend jeg nok tvivler lidt på, at det
kan betale sig at genudsende en børnefortælling på CD...skulle da lige
være pga. Beefeaters.

Jeg så LP'en i Accord ultimo sidste år til 900 kr. Var så heldig
umiddelbart derefter at finde den i d.m.p.m til 30 kr

Fra : SJ

Dato : 25-09-03 19:42

"sah" <sah@sah_dk.dk> skrev i en meddelelse

> jeg vil have den på cd.
> bibliotek.dk har den kun på LP , og hva´fanden er det lige det er

...og jeg og mange andre vil have Tintin udgivet på cd!
Hvor svært kan det være at få overført de gamle kassettebånd/lp'er til cd!
Det skulle være blevet gjort for mange år siden!

Fra : Kasper Jensen

Dato : 25-09-03 20:47

"SJ"
<rebelheartSTART_DELETEAFreeAndUnitedIrelandDELETE_STOP@jubiimail.dk>
skrev i en meddelelse

> Hvor svært kan det være at få overført de gamle kassettebånd/lp'er til
cd!
> Det skulle være blevet gjort for mange år siden!

Hvis du afgiver forhåndordre på et par tusinde stykker (og ofte også
mindre), så skulle det nok ikke være noget problem. Der er nok ikke ret
mange i et økonomisk velfungerende samfund som går i gang med projekter
med forventet negativt afkast...udbud og efterspørgsel...

Fra : sah

Dato : 26-09-03 07:46

"Kasper Jensen" <kasperjensen@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> mange i et økonomisk velfungerende samfund som går i gang med projekter
> med forventet negativt afkast...udbud og efterspørgsel...

Prop og Berta, Kaj og Andrea,Emil fra Lønneberg,Pippi osv. er alle udgivet
på cd
så mon ikke også at os fattige(hulk hulk) børnefamilier også vil smide
penge ud
til den hæse drage. det tror jeg ... er der andre der vil klage sammen med
mig , men
hvor skal vi klage henne ? ... nå men , indtil vidre må jeg prøve at
tilslutte min gamle
pladespiller , låne LPén og så overføre den til pc'en.