shared desktop folder?!
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 09-04-01 20:01

Det er s'gu pudsigt! Hvordan kan min mac 'share' desktop folderen?

Jeg har en mappe kaldet "Jesper's shared files" liggende på min HD. I
File-Sharing har jeg valgt denne mappe, men _ikke_ desktop folderen!

Hvordan kan jeg slå den fra igen? Jeg kan jo ikke rigtig gå ind og slå
file sharing på desktop folderen fra ligesom jeg kan ved almindelige
mapper!?

PFT!

--
mvh Jesper

Biddet > http://go.to/biddet
Mong Prod. > http://zap.to/mong

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-04-01 20:58

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Hvordan kan jeg slå den fra igen? Jeg kan jo ikke rigtig gå ind og slå
> file sharing på desktop folderen fra ligesom jeg kan ved almindelige

Du har delt hele partitionen, ikke? Desktop mappen ligger i roden af
partitionen og dermed er den delt.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 09-04-01 21:15

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Du har delt hele partitionen, ikke? Desktop mappen ligger i roden af
> partitionen og dermed er den delt.

Nej - har lige undersøgt det. Hvis jeg prøver at dele partitionen får
jeg en fejlmeddelelse om at den ikke kan deles fordi der ligger en
'shared folder' indeni - altså desktop folderen. Det er ekstremt
mærkeligt og irriterende! (Ikke mindst fordi jeg ikke kan finde ud af
hvad der er galt!). Jeg har prøvet at slette diverse file sharing prefs
- uden at det hjalp?! MAAJET MØØSTISKT!!

--
mvh Jesper

Biddet > http://go.to/biddet
Mong Prod. > http://zap.to/mong

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 09-04-01 21:26

> [...]
> hvad der er galt!). Jeg har prøvet at slette diverse file sharing prefs
> - uden at det hjalp?! MAAJET MØØSTISKT!!

Når den er shared, kan du se den i arkivdelingskontrolpanelet. Kan du så
ikke vælge den desktop folder og fjerne 'tilladelserne' fra den derfra?

MVH ANR

"You're damned if you do, and you're damned if you don't!"
- Bart Simpson

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 09-04-01 21:36

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> Når den er shared, kan du se den i arkivdelingskontrolpanelet. Kan du så
> ikke vælge den desktop folder og fjerne 'tilladelserne' fra den derfra?

nej - så havner jeg bare på desktop'en - men heldigvis har jeg fået løst
problemet nu - uden desværre præcist at vide hvad det var...
I hvert fald hjalp det også at slette Finder og Mac OS indstillinger. En
'sjov' ting jeg fandt ud af, er at man via sherlock kan komme ind og
rode med eksempelvis desktop folderen eller andre skjulte mapper.

I skal have tak for hjælpen alligevel!!

--
mvh Jesper

Biddet > http://go.to/biddet