Udskiftning af krumtap
Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 22-09-03 14:28

Hejsa

Min maskine vil ha' ny tap. Men jeg er i tvivl om hvad jeg skal gå efter.
Det er en CPI Popcorn med et Athena 47.6 Racing Kit, en Technigas Techno
udstødning, Top Racing variator og strammere fjeder i koblingen (det er vist
hvad der er blevet pillet ved indtil videre)

Er der nogle der har et fornuftigt forslag til valg af krumtap og valg af
lejer?

/Thomas

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-09-03 18:34

> Er der nogle der har et fornuftigt forslag til valg af krumtap og valg af
> lejer?

Har hørt noget om at langt fra alle "tapper" passer til en popcorn, men har ikke
selv undersøgt det nærmere, så regn ikke med det med mindre du også har udsagn
fra andre :)

En af mine venner har DK's hurtigste popcorn (målt på 0-200 m.) og ved at der
sidder en special-drejet krumtap i hans, men det har nok også været pænt dyrt...
(ved ikke hvad den har kostet, den var sådan da han købte den...)

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 27-09-03 20:31

"Michael Kjærsgård" <none@invalid.tld> skrev i en meddelelse

> [...]
har ikke
> selv undersøgt det nærmere, så regn ikke med det med mindre du også har

Jeg har hørt at motoren skulle være magen til eller meget lig en Jog motor.
Ved ikke om de er _helt_ magen til hinanden, men mange af delene passer til
begge motorer.

> [...]
dyrt...
> (ved ikke hvad den har kostet, den var sådan da han købte den...)

Uuuh det lyder frækt... hvor hurtigt er det??

Jeg har set at man kan få en CPI racing krumtap til ca. 1400 kr. Det må vel
ende med at blive den så...

/Thomas

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 28-09-03 20:17

> Jeg har hørt at motoren skulle være magen til eller meget lig en Jog motor.

Det har jeg også...:D

> Ved ikke om de er _helt_ magen til hinanden, men mange af delene passer til
> begge motorer.

Det har jeg så hørt de ikke er... ikke helt....

> Uuuh det lyder frækt... hvor hurtigt er det??

Ved det ikke præcist, kan lige prøve at høre ham næste gang jeg snakker med
ham... Men den er pænt vild :D
Ham han købte den for arbejdede i en forretning hvor de solgte scooter-dele, så
han fik en masse til *ingen* penge...

--
Michael
http://www.vindenand.dk