JS script der automatisk scroller et image~
Fra : Michael Nielsen

Dato : 22-09-03 00:24

Hej NG

Et eller andet sted derude på nettet er der sikkert allerede et script der
gør hvad jeg ønsker, men kender i det - man kan bare ikke se skoven for bare
træer?

Jeg leder efter et simpelt javascript der sroller et image (2000x350px)
horizontalt mod venstre og tilbage igen (eller forfra) - billedet er i en
tabel på 700x350px som "agere" vindue.

Hvis i kigger på denne http://javascript.internet.com/scrolls/marquee.html
marquee, så kører den frem og tilbage og ja, jeg kunne bruge en marquee, men
den gør billedet grovkornet og ustabil.
Så hvad kan jeg så gøre?
Eller måske har i et direkte link til et godt script?

Er der en venlig sjæl der har noget liggende?

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh/Michael

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 22-09-03 00:39

"Michael Nielsen" <thefuturefreak@FJERNEDETTEhotmail.com> writes:

> Jeg leder efter et simpelt javascript der sroller et image (2000x350px)
> horizontalt mod venstre og tilbage igen (eller forfra) - billedet er i en
> tabel på 700x350px som "agere" vindue.

Hvorfor en tabel. En simpel div klarer det mindst lige så godt.

> Hvis i kigger på denne http://javascript.internet.com/scrolls/marquee.html
> marquee, så kører den frem og tilbage og ja, jeg kunne bruge en marquee, men
> den gør billedet grovkornet og ustabil.

.... og så er det ikke-standard "HTML".

> Eller måske har i et direkte link til et godt script?

Du kan prøve at kigge på det her:
<URL:http://www.infimum.dk/privat/imageScroll.html>

/L

Fra : Michael Nielsen

Dato : 22-09-03 01:08

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor en tabel. En simpel div klarer det mindst lige så godt.

Ja, det har du ret i *s*

http://javascript.internet.com/scrolls/marquee.html

> ... og så er det ikke-standard "HTML".

> Du kan prøve at kigge på det her:
> <URL:http://www.infimum.dk/privat/imageScroll.html>

Det ser rigitg godt ud - vil lige se hvordan det ser ud på min egen side
Tusind tak :)

Mvh\Michael

Fra : Michael Nielsen

Dato : 22-09-03 01:16

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> Du kan prøve at kigge på det her:
> <URL:http://www.infimum.dk/privat/imageScroll.html>
>
> /L

LASSE - du har reddet min dag (nat) ! *BS*

Tusind, tusind tak for hjælpen.
Jeg skulle bare ændre "var SPEED" til 1 og "setInterval(scroll,10);" til 10,
så passer det 100% perfekt.

Tusind tak igen *s*
Mvh\Michael

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 22-09-03 02:20

"Michael Nielsen" <thefuturefreak@FJERNEDETTEhotmail.com> writes:

> Jeg skulle bare ændre "var SPEED" til 1 og "setInterval(scroll,10);" til 10,

eller "var INTERVAL" til 10. Bemærk dog at ikke alle browsere kan lave
intervaller så små som (ca) 10 millisekunder. Lad være med at løbe an på
mindre end 50.

/L