Alle elementer med class="fade"
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 21-09-03 21:03

Hvordan kan jeg, i javascript, vel at mærke, finde alle elementer
med class-attributen "fade"?
Disse skal derefter i en løkke gennemgås, og tilføjes nye
attributter.

MVH Jonas (aka Juke)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 21-09-03 22:06

Jonas Schmeltz Aaberg wrote:

> Hvordan kan jeg, i javascript, vel at mærke, finde alle elementer
> med class-attributen "fade"?
> Disse skal derefter i en løkke gennemgås, og tilføjes nye
> attributter.

Mooncalf har et eksempel på hvordan man finder elementer udfra en class.
http://blog.mooncalf.me.uk/archive/2003/03/25#RefinedClassFetching

Hintzmann c",)

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-09-03 22:10

Jonas Schmeltz Aaberg <julledyret@e-mail.dk> writes:

> Hvordan kan jeg, i javascript, vel at mærke, finde alle elementer
> med class-attributen "fade"?

Du skal gennemløbe alle elementer og tjekke class attributten på hver.

> Disse skal derefter i en løkke gennemgås, og tilføjes nye
> attributter.

Så må du samle dem op undervejs.

Prøv denne funktion:
---
function getElementsByClass(className,node,$accumulator) {
if (node === undefined) {node = document; }
if ($accumulator === undefined) { $accumulator = [];}
if (node.nodeType == 1 &&
new RegExp("\\b"+className+"\\b").test(node.className)) {
$accumulator.push(node);
}
for(var chld = node.firstChild;chld;chld=chld.nextSibling) {
getElementsByClass(className,chld,$accumulator);
}
return $accumulator;
}
---
Den gennemløber dokumentet og finder alle elementer som har klassen
givet som første argument. Hvis man kun vil lede i en del af
dokumentet, så giver man bare den knude man vil kigge under som andet
argument. Tredje argument er internt.

/L

Fra : Stig Nygaard

Dato : 22-09-03 08:45

Hej Jonas

> [...]
> med class-attributen "fade"?
> Disse skal derefter i en løkke gennemgås, og tilføjes nye

Det lyder egentlig som om du burde prøve at ændre på klassens
definitioner i stedet? Det er ikke noget jeg personligt har erfaring
med, men måske du kan bruge:
http://www.xs4all.nl/~ppk/js/index.html?/~ppk/js/w3c_css.html

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 22-09-03 14:52

Mange tak alle tre!
- Og til Stig; jeg tager det til eftertanke, men tror, jeg vil forsøge
mig med enten Lasse eller Martins bud ;)