Boulder dashe
Fra : frank

Dato : 17-09-03 15:23

Hej
Findes der spillet , Boulder Bashe til W98

Frank

Fra : DWM

Dato : 17-09-03 17:57

"frank" <gifra.n@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Findes der spillet , Boulder Bashe til W98

Prøv at kigge om der ikke er noget her:
http://www.listsoft.ru/programs/14173/

/Kenneth Iversen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 17-09-03 18:19

frank wrote:
> Hej
> Findes der spillet , Boulder Bashe til W98
>

> Frank

Hej Frank. Du kan spille Chris Gray's klassiker Boulder Dash i en
emulator.
Der er kun tilbage at spørge om, om det skal være på C64, Spectrum eller
Amstrad..

http://www.ccs64.com - i en spritny beta fra i går der virker under XP
http://www.spectaculator.com/ - version 5.2 også rimelig frisk, fra 29.
August
http://www.caprice32.cybercube.com/ - lidt mindre frisk, men den
emulerer også en kedeligere computer

Der findes endda en spillehalsversion af Boulder Dash du også kan spille
i en emulator.
http://www.classicgaming.com/mame32qa
http://www.mame.dk/gameinfo/bouldash (ser ud til at være nede i
øjeblikket)

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Martin Johansson

Dato : 17-09-03 21:50

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> emulerer også en kedeligere computer
>
> Der findes endda en spillehalsversion af Boulder Dash du også kan spille

Jaa Boulder Dash er da genialt.
Kan huske at jeg spillede det meget på min gamle Amstrad (som ikke var spor
kedelig)
Jeg har da stadig Amstraden, og Boulder Dash på en 3" diskette, et eller
andet sted.
En emulator er nu nemmere end at finde hele skidtet frem igen.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 18-09-03 07:07

Martin Johansson wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

[Boulder Dash]

> Jaa Boulder Dash er da genialt.
> Kan huske at jeg spillede det meget på min gamle Amstrad (som ikke
> var spor kedelig)

Jeg har bare altid synes det var sådan en sjov mellemting mellem en
Commodore 64 og en ZX Spectrum. Men hvis man spiller Bomb Jack på den og
tager hovedtelefoner på, så kan man tydeligt fornemme lyden panorere
rundt alt efter hvor på skærmen man er. Det syntes jeg var ret
fantastisk dengang. I forhold til originalen, var Bomb Jack til
"hjemmecomputere" (ja, det hed det dengang helt klart fedest i
Amstrad udgaven.

> Jeg har da stadig Amstraden, og Boulder Dash på en 3" diskette, et
> eller andet sted.

*LOL*

3" - hvad tænkte de på?!

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-09-03 13:44

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP]
> [...]
> fantastisk dengang. I forhold til originalen, var Bomb Jack til
> "hjemmecomputere" (ja, det hed det dengang helt klart fedest i

Jeg forstod aldrig rigtig hvor C64'eren var så hules populær?
Det er nok fordi den kom først og med mest marketing i ryggen.
Der var også mange, mange flere spil til C64.
I dk vandt C64 også stort set uden kamp, kan man sige.

> *LOL*

Hov hov, ikke grine.
Hvad gemmer du måske i skabet af gammelt hardware?

> 3" - hvad tænkte de på?!

Måske forsøgte de at lave deres egen standard, det var ikke den store
succes.
Disketterne kostede også det hvide ud af øjnene.
Men man kunne også få et 3.5" drev til den, men så var det bestemt ikke
originalt.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 18-09-03 14:14

Martin Johansson wrote:
> [...]
> Der var også mange, mange flere spil til C64.
> I dk vandt C64 også stort set uden kamp, kan man sige.

64'eren VAR jo federe! Det nyttede ikke at CPC'erne havde stereolyd og
ZX Spectrum var hurtigere i rå MHz, 64'eren ramte bare et eller andet
hos folk og gik hen og blev den bedst sælgende computer nogensinde
overhovedet. Personligt synes jeg 64'eren har den fedeste lyd (det siger
noget at der i dag kan fås lydmoduler/synthesizere baseret på MOS 6581,
lydchippen fra Commodore 64) og så kunne den lave mange seje tricks som
f.eks bordersprites, hvor Amstrad og ZX Spectrum kun havde
bitmap-grafik. Men der er da lavet mange fede spil på alle tre
platforme, det hele behøver jo ikke gå op grafik og lyd. Og dog...
Prøv f.eks at se Dan Dare III til ZX Spectrum, jeg tror aldrig jeg har
set noget mere blæret på den lille maskine.

> Hov hov, ikke grine.
> Hvad gemmer du måske i skabet af gammelt hardware?

En Amiga, en C64, en Spectrum og en masse lækkert tilbehør....!

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-09-03 15:35

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP]

> [...]
> Prøv f.eks at se Dan Dare III til ZX Spectrum, jeg tror aldrig jeg har
> set noget mere blæret på den lille maskine.

Ja man må sige at 64'eren ramte plet.
Jeg ved heller ikke hvad der gjorde udslaget.
De havde formentlig en bedre markedsføring af maskinen som ramte folk bedre.
Derudover havde de software firmaerne med, det betyder meget.
Bare se eksempelvis Apple, der er ikke så meget software til den som til pc.
Det er lidt det samme.

> En Amiga, en C64, en Spectrum og en masse lækkert tilbehør....!

Hehe jeg tænkte nok der var noget.

Fra : Peter T.

Dato : 18-09-03 20:01

Sune Mika Salminen wrote:

> noget at der i dag kan fås lydmoduler/synthesizere baseret på MOS 6581,
> lydchippen fra Commodore 64) og så kunne den lave mange seje tricks som
> f.eks bordersprites,

Ohh... Bordersprites... 6581... final cartridge... abc-turbo...
Håndh4x0ring i assembler... kvartalsbladet LIST... ICrun... nostalgi.
Imponerende så mange ord man pludselig kan huske efter så mange år. :)

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-09-03 17:50

In dk.spil.computer, Sune Mika Salminen <efternavn@doktor.dk> says...
> En Amiga, en C64, en Spectrum og en masse lækkert tilbehør....!

Ak ja, det var tider. Jeg har dog aldrig haft en C64. Men jeg har til
gengæld en Acorn stående

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter T.

Dato : 17-09-03 22:13

frank wrote:

> Findes der spillet , Boulder Bashe til W98

Ja, i kopiudgave og det hedder Diamond Caves. Ellers må du ty til
emulatorudgaverne.

Fra : DWM

Dato : 17-09-03 22:19

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> Ja, i kopiudgave og det hedder Diamond Caves. Ellers må du ty til
> emulatorudgaverne.

Ser ud til at der findes en PC version af det.
Det er så det om den kan spilles på nutidens computere
http://www.mobygames.com/game/sheet/p,4/gameId,4632/

/Kenneth Iversen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-09-03 07:16

"frank" <gifra.n@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Findes der spillet , Boulder Bashe til W98

Her er en god kopi af det gode gamle BoulderDash:
http://www.artsoft.org/rocksndiamonds/
Windows versionen er en pæn stor fil på 7,64 Mb

Mvh
Benjamin