Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
vedr. konstruktiv kritik til min hjemmesid~
Fra : Kristian

Dato : 12-09-03 21:27

Jeg er den heldige ejer af min egen hjemmeside, og vil gerne have
konstruktiv (negativ/som positiv) kritik til min hjemmeside.

Jeg vil gerne have at hjemmesiden fremstår seriøs og ligetil.

Vi har alle forskellige meninger om hvordan hjemmesider skal se ud, men prøv
at være objektiv. Så er det nemmere at rette tingene til uden, at blive
personlig fornærmet.

På forhånd mange tak...

Hilsen

Kristian

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-09-03 21:38

"Kristian" <bekker@post.tele.dk> wrote in message

> [...]

prøv
> at være objektiv. Så er det nemmere at rette tingene til uden, at blive

Hvis vi skal hjælpe dig, nytter det ikke at holde den hemmlig

-hvad med en henvisning?

Bo //

Fra : emj

Dato : 12-09-03 21:43

On Fri, 12 Sep 2003 22:26:47 +0200, "Kristian" <bekker@post.tele.dk>
wrote:

>Jeg er den heldige ejer af min egen hjemmeside, og vil gerne have
>konstruktiv (negativ/som positiv) kritik til min hjemmeside.

Prøv i
dk.edb.internet.webdesign.ris+ros
Det bliver nok nødvendigt at fortælle dem, hvor de kan se din
hjemmeside
Hilsen emj

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 12-09-03 21:47

"Kristian" <bekker@post.tele.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Jeg er den heldige ejer af min egen hjemmeside, og vil gerne have
>konstruktiv (negativ/som positiv) kritik til min hjemmeside.

>Jeg vil gerne have at hjemmesiden fremstår seriøs og ligetil.

Der sidder masser af folk i nyhedsgruppen
news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros, der gerne giver kritik af
hjemmesider.

>Vi har alle forskellige meninger om hvordan hjemmesider skal se ud, men prøv
>at være objektiv. Så er det nemmere at rette tingene til uden, at blive
>personlig fornærmet.

Naturligvis. Den letteste måde at få kritik på er dog at skrive linket
til hjemmesiden i indlægget

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Kristian

Dato : 12-09-03 23:10

Uppsss. My badge...

hjemmeside hedder www.falentinfoto.dk

Hilsen K

Fra : emj

Dato : 12-09-03 23:42

On Sat, 13 Sep 2003 00:10:06 +0200, "Kristian" <bekker@post.tele.dk>
wrote:

>Uppsss. My badge...
>
>hjemmeside hedder www.falentinfoto.dk

Hvad med at smutte over i dk.edb.internet.webdesign.ris+ros med dine
skabeloner?
Hilsen emj

Fra : Jensb

Dato : 13-09-03 00:10

"Kristian" <bekker@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Uppsss. My badge...
>
> hjemmeside hedder www.falentinfoto.dk
>
> Hilsen K

Når man kommer ind på forsiden er det første som falder i øjnene, at der er
mange forskellige skrifttyper og størrelser. Det vil virke mindre rodet,
hvis du vælger én skriftype, og holder dig til den.

Når man trykker på "bybilleder", "landskabsbilleder" og "modelfotos" i
menuen, så er det kun indholdet i den venstre frame som ændrer sig. Hvorimod
indholdet i hovedvinduet ikke ændres. Det medførte at jeg sad i lang tid og
trykke på de forskellige links, og skulle lige til at opgive, fordi jeg
troede de ikke virkede...indtil jeg pludselig opdagede at den venstre fram
faktisk ændrede sig, ved hvert klik. Men jeg var fokuseret på hoved-framen i
midten, og lagde derfor ikke mærke til det. Så jeg synes at du skal lave det
således at der også kommer en ny side i hovedvinduet, således at man nemmere
lægger mærke til at der sker noget.

Og for lige at understrege det ovenstående kan jeg fortælle at jeg nu ville
klikke lidt videre, og trykkede derfor på "information". Og selvom jeg nu
burde være mere opmærksom...så sad jeg endnu engang og trykkede flere gange,
uden at opdage at menuen havde skiftet i venstre side. Så jeg tror det er
vigtigt at hovedbilledet også skifte. I det øjeblik at hovedbilledet
skifter, så bemærker man at der sker noget, og derfor vil man sandsynligvis
herefter med det samme opdage at der er kommet nye punkter i venstre menu,
fordi man begynder at studere siden. Hvorimod nu, der sidder man og er
fokuseret på midten, og når der ikke sker noget der, så tror man at siden
ikke virker, og bliver derfor mere fokuseret på at trykke igen og igen på
linket.

Men ellers synes jeg at siden overordnet set er enkel og stilren.

Jens

Fra : Kristian

Dato : 13-09-03 11:21

Tak jensb

Det var faktisk en rigtig god feedback, jeg vil arbejde videre med at få
lavet det mere enkelt for brugeren, og rette de forskellige skrifttyper.

med venlig hilsen

Kristian