Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dagens foto: Himlen
Fra : Fums

Dato : 09-09-03 22:36

Dagens foto er himlen http://fums.dk

Jeg troede ikke det var muligt at få noget pænt med mit kamera, men jeg er
overraskende godt tilfreds. Hvad siger eksperterne fra fotogruppen?

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-09-03 12:48

"Fums" <spam.er@uønsket.irc> skrev i en meddelelse

> Jeg troede ikke det var muligt at få noget pænt med mit kamera, men jeg er
> overraskende godt tilfreds. Hvad siger eksperterne fra fotogruppen?

Ekspert er jeg ikke, men derfor kan jeg vel godt udtale mig? Jeg finder
billedet - pænt - som du selv skriver, men kedeligt og ligegyldigt. Og så
forstår jeg i øvrigt ikke, at du kan tage et sådan billede kl. 23:25 den 9.
september, men det er måske mig, der har misforstået noget? Er det
tidspunktet, billedet er lagt online, eller er det optagelsestidspunktet, du
refererer til? Hvis du blot lægger et "gammelt" billede på siden hver dag,
forstår jeg ikke helt hensigten med en fotolog.

--
-Jens B.

Fra : Fums

Dato : 10-09-03 20:00

Jens Bruun skrev news:3f5f0f68$0$54815$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> [...]
> refererer til? Hvis du blot lægger et "gammelt" billede på siden hver dag,
> forstår jeg ikke helt hensigten med en fotolog.

Som i alle andre tilfælde er det det tidspunkt siden opdateres på.

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-09-03 07:24

> Som i alle andre tilfælde er det det tidspunkt siden opdateres på.

Så en fotolog er altså blot et sted, hvor man smider ét tilfældigt billede
fra kartoteket på om dagen? Jeg synes idéen havde været spændende, hvis man
fotograferede et nyt motiv hver dag og lagde det online. Som du gør det,
finder jeg det totalt uinteressant - desværre.

--
-Jens B.

Fra : Fums

Dato : 11-09-03 15:24

Jens Bruun skrev news:3f6014eb$0$54762$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> [...]
> fotograferede et nyt motiv hver dag og lagde det online. Som du gør det,
> finder jeg det totalt uinteressant - desværre.

Det kan man vel godt. Det er nu ikke det jeg gør. Jeg udvælger ét billede om
dagen som jeg finder mest interessant. Det jeg forsøger at fotografere er
sjove/anderledes ting noget man ikke ser hver dag, men der er mange dage om
året så der kommer andre billeder på siden.

Jens Winter har skrevet lidt om hvad en weblog er (fotolog er et udspring af
samme) http://bound.dk/hvader.html

Det lød som du var utilfreds med jeg lage et dagsbillede online om aftenen
9. september. Da jeg bruger rigtigt kamera og ikke mobiltelefon med
fotomulighed vil der altid gå noget tid fra billedet er taget til det er
online. Jeg skal jo hjem igen og finde tid til at lægge det online. Jeg
forsøger altid at det skal ske hurtigts muligt.

Skal det være så tæt på fra billedet er taget til det er online, skal du nok
kigge på moblogs fx. http://textamerica.com, som ofte uploades lige efter
billedet er taget. BT har for nyligt skrevet lidt:
- Med kameramobiltelefon kan du nemt udstille dit privatliv -
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=148220/
- Sådan laver du din egen moblog gratis -
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=148221/

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-09-03 07:48

> Det lød som du var utilfreds med jeg lage et dagsbillede online om
aftenen
> 9. september.

Nænej, ikke de mindste. Nu har du jo forklaret mig sammenhængen.

> Skal det være så tæt på fra billedet er taget til det er online, skal
> [...]

Måske jeg selv skulle prøve, da jeg finder idéen sjov...

Tak for info.

--
-Jens B.

Fra : Fums

Dato : 13-09-03 09:26

Jens Bruun skrev news:bjrq6k$2d1c$1@news.cybercity.dk
> Måske jeg selv skulle prøve, da jeg finder idéen sjov...

Jeg glæder mig til at se resultatet. Du sender vel et link?

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-09-03 21:55

Fums wrote:

> Dagens foto er himlen http://fums.dk
>
> Jeg troede ikke det var muligt at få noget pænt med mit kamera, men jeg er
> overraskende godt tilfreds. Hvad siger eksperterne fra fotogruppen?

Det er bare Lomografi der vil noget...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen