Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
køb af a70 kamera ??
Fra : Hasse R. Hansen

Dato : 07-09-03 15:19

Hej, jeg står for at skulle købe mit første digital kamera, og har
læst lidt om canon powershot a70, til ca 3000,-

er det et godt køb ?
fortæl lidt om fordele/ulemper ved kameraet.
hvor hurtigt overfører den billeder til pc via usb ?
hvor mange billeder kan der ligge på hhv. 64 og 256 mb kort ?
kan det betale sig at købe kortlæser til pc, istedet for at overføre
fra kameraet ?

er der nogle udbygningsmuligheder til kameraet , jeg tænker på
vidvinkel-linser osv ? ? ...

noget jeg skal være særligt opmærksom på ?

hvad for et program vil være godt til at hente billederne med eller
hvordan fungere det ?

Pyyh for en omgang,

god søndag alle sammen.
mvh.
Hasse R. Hansen
mvh.
Hasse R. Hansen

Fra : Chr. L.

Dato : 07-09-03 15:30

"Hasse R. Hansen" <hasse@REMOVEramlev.dk> wrote in message
> [...]
>
> noget jeg skal være særligt opmærksom på ?
>
> hvad for et program vil være godt til at hente billederne med eller

Kigger selv på en A70,-meeeeen venter til A80 kommer så ryger A70 vel ned i
pris...

http://ukdigitalcameras.safeshopper.com/8/629.htm?159

http://steves-digicams.com/pr/canon_08202003_a80_pr.html

Chr.

Chr.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-09-03 09:19

Chr. L. wrote:
> Kigger selv på en A70,-meeeeen venter til A80 kommer så ryger A70 vel ned i
> pris...

Det tror jeg ikke er værd at vente på. Med den pris man kan få A70 til
pt er der ikke plads til ret meget prisfald, og A80 er et kamera som med
egenskaber og prisklasse kommer til at trykke mere på G3 og G5 efter min
overbevisning.
Hvis man ikke har råd til A70 så køb dog A60 og nyd at ha et kamera og
ta billeder med _nu_ hvor motiverne er der i stedet for "måske om ca 2
måneder"

Derudover så ville det være lækker hvis du klippede lidt af det som du
ikke svarer på væk, så man ikke skal lede så langt efter det du skriver

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Chr. L.

Dato : 10-09-03 17:02

> [...]
>
> Derudover så ville det være lækker hvis du klippede lidt af det som du
> ikke svarer på væk, så man ikke skal lede så langt efter det du skriver

Ok cut..cut..

jeg så oneshop har det til kr 3576,- (nok tysk manual)
http://www.oneshop.dk/prodSearch.asp?IT=102126&urlAction=details

A70'eren ligger på omkring kr 2800,- (ifg edbpriser)

Så forskellen er jo ikke så stor...

Chr.

Fra : Bested

Dato : 07-09-03 16:01

Der kan købes en del ekstraudstyr.
tjek evt.:
http://dpreview.com/reviews/canona70/page4.asp
nederst på siden.

Jeg tror ikke du bliver skuffet. Det er et rigtigt godt kamera i den
prisklasse.

Fra : REX

Dato : 07-09-03 16:04

Hej Hasse ....

Min knægt har lige købt et og jeg synes det er rigtig
godt køb til prisen - jeg har selv et A40 som kostede
det samme ved denne tid sidste år ....

Du kan godt få udskiftelig objektiv til Canon A70 men
det koster ....

Men min bedømmelse er at det er et udmærket køb til
prisen og at teknikken virker ...

Du kan altid udsætte et køb - men så får du jo aldrig
et Kamera ....

Jeg er storproducent af billeder og har vel arkiv med
4x700 MB billeder på det sidste år - skrot og godt
mellem hinanden men mit Canon A40 har klaret hele
turen ...

Held og Lykke - at vælge det rette Kamera i dag er
vanskeligt ....

Hilsen fra K.G.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-03 17:21

"REX" <rex@loveletters.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan godt få udskiftelig objektiv til Canon A70 men
> det koster ....

Jatak, hvor det koster.... Det koster faktisk et helt nyt kamera, hvis
du forsøger at udskifte optikken på et Canon A70! Kort sagt så er det
noget vrøvl, du skriver.

--
-Jens B.

Fra : REX

Dato : 07-09-03 17:48

Hej Jens Bruun ...

Det er nok mere begrebsforstyrrelser ind direkte
vrøvl.

Under overskriften i min Manual står der således:

"Brug af ekstra objektiver og objektivadapterer"

Det dækker vis det man kan på Canon A70 også
og så må du da gerne kalde det vrøvl ....

Jeg er blot en harmløs Amatør og ville blot hjælpe... ;-/

Med venlig hilsen
K.G.

Fra : AB

Dato : 07-09-03 17:50

> [...]
>
> Jatak, hvor det koster.... Det koster faktisk et helt nyt kamera, hvis
> du forsøger at udskifte optikken på et Canon A70! Kort sagt så er det

Jeg forstod da udmærket godt hvad han mente. Kort sagt; opfør dig ordentlig.

/Anders

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-03 18:23

"AB" <anders-birgitteFJERNMIG@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstod da udmærket godt hvad han mente. Kort sagt; opfør dig
ordentlig.

Og hvor er det lige, jeg ikke opfører mig ordentligt? Jeg konstaterer,
at der bliver skrevet noget vrøvl, der er direkte meningsforstyrrende.
Jeg bruger ikke grimt sprog, jeg håner ikke, men ironiserer blot lidt,
men det er måske dårlig opførsel i din bog?

Måske du kunne overveje at undlade at irettesætte mig som om jeg var et
barn, hvilket _jeg_ finder er kritisabel opførsel?

[FUT: dk.admin.netikette]

--
-Jens B.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-09-03 21:16

Jens Bruun wrote:
Kort sagt så
> er det noget vrøvl, du skriver.

Nej - det er måske lidt overdrevet at kalde det udskiftelige objektiver, men
det er da ikke helt noget vrøvl.

Man kan få telekonvertere og vidvinkelforsatser til Canon A70 på samme måde
som man kunne til f.x. den gamle A40 og de andre i denne serie.

Jan

Fra : Dennis H

Dato : 08-09-03 09:56

"Chr. L." <chrisl@SLETDETTEtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Hasse R. Hansen" <hasse@REMOVEramlev.dk> wrote in message

JA! (har smilet siden juli måned)

4 minutter for 256 Mb, men jeg har altså en gammel PC, så det gælder nok
ikke

har ca. 125 i næst højste opløsning

har aldrig haft et behov for det, USB viker fint

hvis du har windows XP, er det PnP kompatibelt, så du behøver ikke
installerer noget software for at tømme dit ramkort
Der er software med, men jeg kan bedre lige at bruge de programmer jeg har i
forvejen. Men måske du vil synes
Canon programpakke er dække dit behov 100%

/ Dennis

Fra : Dennis H

Dato : 08-09-03 10:50

> 4 minutter for 256 Mb, men jeg har altså en gammel PC, så det gælder nok
> ikke
128 Mb

> har ca. 125 i næst højste opløsning
128 Mb