Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Cosina 19-35mm sample billeder.
Fra : Michael Holm

Dato : 03-09-03 10:06

Jeg har uploaded nogle billeder fra mit 1000 Kr. Cosina 19-35mm objektiv på
mit gallery, under michaels pictures.

http://www.gizwiz.dk/gallery/albums.php

--Michael

Fra : Claus Smith

Dato : 03-09-03 09:47

"Michael Holm" <email@email.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har uploaded nogle billeder fra mit 1000 Kr. Cosina 19-35mm objektiv

> mit gallery, under michaels pictures.
>
> http://www.gizwiz.dk/gallery/albums.php

Hej Michael.

Det ser da ikke så ringe ud, når man tænker på at det kun koster en tusse i
indkøb.

Hvordan er den ellers i opbygningen, rent kvalitetsmæssigt?

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 03-09-03 11:27

Den er meget let, men ellers føles den ganske godt. Zoom føles nogenlunds
fast, men den yderste del af objektivet føles lidt løs. Men det gør et Canon
28-135 IS også, så det er vist meget normalt.

En detalje er at den yderste del af objektivet rotere når det focusere, men
ellers er det ikke så ringe endda.

Rygtet vil vide at Tokinas 19-35 er bedre, men det er hear-say. Jeg så en
Tokina 19-35 f/3.5-4.5 hos Bingo foto i Frederiksberg centeret i weekenden.
De ville have 2600 for den. Jeg tror at de to objektiver er lavet på samme
samlebånd.

Jeg købte Cosinaen på ebay.de (af http://www.foto-walser.com)- de går for
mellem 100 of 150 euro på ebay. Prisen på deres hjemmeside er 189 euro.
http://217.172.189.31/FotoWalser/Shop/Shop.aspx?ClientID=wf137692776038913730&Shop=1&Type=1&Param=22&Group=22&Language=D

--Michael

Fra : Michael Holm

Dato : 03-09-03 11:32

Rettelse, den koster 199 euro.

Det er forresten meget sjovt at silver versionen af objektivet typisk går
for 100-150 euro, men den sorte version sælges for 50 euro mere...

--Michael

Fra : Morten

Dato : 03-09-03 22:57

Hejsa Michael

Jeg overvejer selv at købe dette objektiv. Og 1000 er godt nok også
billig... Meeeen jeg synten billederne ser lidt "meget" øhhmmm "blurret" ud
i 100%.
Jeg kan ikke lige se hvilken ISO du har brugt men det ligner 100??? Gider du
evt. ta' nogle flere med forskellige ISO værdier?? Bare af rent
nysgerrighed??
Det ville være rimelig cool, hvis du gad

MVH Morten

Fra : Jan

Dato : 04-09-03 06:34

"Morten" <non@non.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt. ta' nogle flere med forskellige ISO værdier?? Bare af rent
> nysgerrighed??
> Det ville være rimelig cool, hvis du gad

... og du er i gang, kan du ikke tage nogle nærbilleder ( < 3 m ).

Jan

Fra : Michael Holm

Dato : 04-09-03 11:52

Jeg har lavet nogle sekvenser på blænde 3.5 til 27. Jeg skal smide nogle
100% crops på siden iaften.

Og nogle nærbilleder :)

--Michael

Fra : Michael Holm

Dato : 04-09-03 22:30

De upload lige nu, og jeg går iseng :)

Fra : Claus Smith

Dato : 06-09-03 08:35

Det ser da fint ud, specielt når man tager prisen i betragtning.