Fodlister der ikke slutter til væggen
Fra : Lars Clement

Dato : 21-09-03 11:06

Jeg er ved at sætte fodpaneler op i min baggang. Det har nu vist sig, at
væggen ikke er så jævn som jeg troede.
Kan man fuge med et eller andet smart, eller spartler man ud bagefter ?-
eller lægger man en stribe af noget smart, på bagsiden af panelerne inden de
skrues på ????

Lars Clement
clement@post9.tele.dk

"Brug lidt lim og en dykker -
Så går det aldrig i stykker."

Fra : Hauge [8250]

Dato : 21-09-03 11:12

Hejsa

"Lars Clement" <clement@post9.tele.dk> wrote in message
> Jeg er ved at sætte fodpaneler op i min baggang. Det har nu vist sig, at
> væggen ikke er så jævn som jeg troede.

Det er de desværre aldrig.

> [...]
> eller lægger man en stribe af noget smart, på bagsiden af panelerne inden

Hvad består din væg af, og er det malet?
Er dine fodpaneler malet, eller skal de males?

Hvis begge dele er- eller skal males, kan du fuge efter med acryl-fugemasse
(ikke silicone), evt. komme en streg fugemasse i toppen af panelet, inden du
skruer/sømmer det fast, det overskydende gratter du af med en finger, så det
kommer i niveau med panelet. Efter nogle dages tørretid, kan du male det
hele.

Mvh Hauge

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-09-03 21:05

Hauge [8250] <8084245.hauge@spamfree.dk> skrev:

> acryl-fugemasse (ikke silicone), evt. komme en streg
> fugemasse i toppen af panelet, inden du skruer/sømmer
> det fast, det overskydende gratter du af med en finger

Jeg har prøvet KUN at lime dem på med akrylfugemasse,
også på en ujævn væg (nu havde jeg malet dem først og
ville ikke lave huller i) - det fungerer fint.

Også her tørrede jeg den overskydende fugemasse af og
malede fugemassen til sidst - ellers bliver den gullig som
tiden går.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Lars Clement

Dato : 27-09-03 22:16

Tak for svarene. Har nu fuget og gjort ved. Med et fornemt resultat.

Lars Clement
clement@post9.tele.dk

"Brug lidt lim og en dykker -
Så går det aldrig i stykker."