Ny disk
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 20-09-03 10:11

Hejsa!

Jeg har lige sat en 120 Gb harddisk i "min" iMac. Jeg har delt den i to lige
store dele og lagde OS(X) på den ene. Det køre fint, men............ jeg kan
ikke finde den anden del af harddisken (ca. 52Gb). Jeg kan se den hvis jeg
sætter system cd-disken og vælger Diskværktøj og her er den ikke aktive disk
ghosted, jeg kan ikke få den gjort aktiv - er jeg nødt til at start forfra
eller er der et program/option jeg har overset.

Hilsen Bo

(Er ellers kun PC bruger)

Galleri/legeplads:
http://www.visuelweb.dk/galleri.htm
http://bo.joergensen3.person.emu.dk/index.htm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-09-03 10:19

Bo Jørgensen <bo@pc.dk> wrote:

> [...]
> ghosted, jeg kan ikke få den gjort aktiv - er jeg nødt til at start forfra
> eller er der et program/option jeg har overset.

På nogle (ældre) Mac'er var reglen at:
1. Startdisken med OSX skal ligge på første partition.
2. Denne partition må højst være 8 Gb.

Ku det være det?

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 20-09-03 10:31

> På nogle (ældre) Mac'er var reglen at:

det er en iMac DV (ca. 3 år gl.)

> 1. Startdisken med OSX skal ligge på første partition
..
Den ligger vist på anden partition (main_2 med 55,89 Gb), starter fint op.
Den anden hedder main_1 og er ghosted.

/bo

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 20-09-03 10:38

Bo Jørgensen <bo@pc.dk> wrote:

> det er en iMac DV (ca. 3 år gl.)

> .
> Den ligger vist på anden partition (main_2 med 55,89 Gb), starter fint op.
> Den anden hedder main_1 og er ghosted.

Hvad er formålet med at partitionere den ?

Formatér den igen og lav én partition.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 20-09-03 10:58

> Formatér den igen og lav én partition.

Det er sat i gang

Venlig hilsen Bo

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-09-03 11:47

Bo Jørgensen <bo@pc.dk> wrote:

> Det er sat i gang

Og husk lige drivere til OS9, hvis du ønsker at boote i den.

/Preben (som ikke ka boote i OS9)
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-09-03 16:01

Hej Bo

'Diskværktøj' har en 'Indstilling til disk' funktion. Her skal du bare
markere disken, der mangler til at 'Mount at start¨', så burde den vise sig
på skrivebordet som normalt. Gør det og vælg så 'Opdater driver'/'Update
Driver' og genstart.

Men som andre har skrevet, så skal OS X ligge på første partition på alle G3
med rev.A, B og C ROM - altså de Beige G3, samt iMac 233 og 266. HD str.
måtte her også være max 8gb, men din iMac har nyere rev., da du sagtens kan
mounte fra den installerede OS X.

mvh. Erik Richard

<kml.ers"NO"@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark"NO"@netscape.net>