verdens grimmeste flyder-sofaer kan afhent~
Fra : Ninett Green

Dato : 20-09-03 09:44

Vi har 3 kæmpesofaer til afhentning. Sofaerne er 3 pers. kæmper, de er ikke
ens. " forskellige blomstrede og en falmet blå.

De er simpelthen virkelig grimme, og de har stået med "kjoler" på, fordi de
simpelthen er verdens lækreste flydere, og vi meget nødigt ville skille os
af med dem.

Nu har vi imidlertid fået råd til at købe nogle tilsvarende, så hvis du også
er til sofaer, der er dækket af stof eller et sengetæppe, så er det måske
noget for dig?

De kan afhentes i Dalby v. Haslev, men om et par dage, ryger de altså på
genbrugsstationen, ellers er jeg bange for, at jeg ikke har styrke til at
sige farvel til dem alligevel!

evt. henv. 60 69 00 77

Ninett

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 20-09-03 14:01

Ninett Green wrote:
> Vi har 3 kæmpesofaer til afhentning. Sofaerne er 3 pers. kæmper, de er ikke
> ens. " forskellige blomstrede og en falmet blå.

Du har da vist misforstået et elller andet.!

Denne gruppe er ikke til køb, salg, give væk, leje o.l.

Mit forslag: Læs nyhedsgrupper i lidt tid, nogle måneder måske(?) inden
du sender dit første indlæg.

Læs her for at lære lidt om nyhedsgrupper. www.usenet.dk
Og se hvad man må og ikke må.

Og slet dit indlæg.

Mvh. Jørgen

Fra : Ninett Green

Dato : 20-09-03 14:41

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse

> Du har da vist misforstået et elller andet.!
>
> Denne gruppe er ikke til køb, salg, give væk, leje o.l.
>
> Mit forslag: Læs nyhedsgrupper i lidt tid, nogle måneder måske(?) inden
> du sender dit første indlæg.

Tusind tak for din belæring, det er altid dejligt at støde på så rare og
assertive (og fejlfri??) mennesker som dig.
Specielt varmer din meget venlige henstilling, fortsæt endelig dit
sherifjob, vi har brug for nogen som dig, til at holde styr på
usenetgrupperne, ellers går det hele da ad H.... til, ikk?

Mvh. Ninett

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 20-09-03 18:03

> [...]
> sherifjob, vi har brug for nogen som dig, til at holde styr på
> usenetgrupperne, ellers går det hele da ad H.... til, ikk?

Ja, vi kan sandelig ikke ha' noget flyder her - fy føj da.

VH Birgitte

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-09-03 15:23

Ninett Green wrote:

> Tusind tak for din belæring, det er altid dejligt at støde på
så rare
> og assertive (og fejlfri??) mennesker som dig.

Det er ikke kun til gavn for andre, at du bruger de rigtige
grupper - også for dig selv, da køb/ salgannoncer kun hører til
dk.marked.privat.* grupperne, så er det også der folk, der vil
købe noget kigger efter sådan noget.

Så du vil have en chance for et svar, så vil det være en god ide
at poste i den rigtige gruppe i stedet for at lege sur, noår der
er en, der gider bruge tid på at fortælle om den rigtige gruppe.

Jan

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-09-03 15:49

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
> at poste i den rigtige gruppe i stedet for at lege sur, noår der
> er en, der gider bruge tid på at fortælle om den rigtige gruppe.

Når det så er sagt, så må det også siges at det altid har været uklart
om dette princip gælder også for ting der gives bort.

I fundatsen for denne gruppe står:
"Køb og salg henvises til dk.loppemarked."

Så længe brugerne af gruppen forstår noget forskelligt ved "køb og salg"
(om der skal være penge involveret for at der er tale om "køb og salg"),
har vi disse indlæg hvor genstande bortgives, og de efterfølgende indlæg
hvor folk slår hinanden i hovedet. Set i lyset af at der er tale om en
uklarhed, virker Jørgens Rasmussens henstilling upassende skarpt
formuleret.

I denne gruppe er en vis byttehandel tilladt, idet der i fundatsen står:
"Udveksling og bytte af planter, frø, aflæggere og lignende er dog
tilladt."

Så jeg foreslår (i al fredelighed, naturligvis) at I enten 1) skriver en
OTD med henblik på at tydeliggøre fundatsen for dk.fritid.hus-og-have,
eller 2) accepterer at "bortgivelse" annonceres i gruppen.

Om OTD kan læses mere på http://www.usenet.dk/otd/otd.html.

FUT: news:dk.admin.netikette hvortil svar på dette indlæg sendes.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 22-09-03 19:16

Ninett Green wrote:

> [...]
> sherifjob, vi har brug for nogen som dig, til at holde styr på
> usenetgrupperne, ellers går det hele da ad H.... til, ikk?

Tak for en venlig kommentar.

Det er altid rart at finde personer med samme interesse som en selv.!

Mvh. Jørgen

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 20-09-03 18:44

Jørgen Rasmussen wrote:

> Du har da vist misforstået et elller andet.!
>
> Denne gruppe er ikke til køb, salg, give væk, leje o.l.

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at takke dig for dit
uselviske arbejde med at holde styr på dk.fritid.hus-og-have. Jeg
er ret sikker på, at det kun skyldes frivillige 'vogtere' som
dig, at gruppen er næsten fri for salgsannoncer og reklame. Uden
de venlige henstillinger fra indsigtsfulde personer som dig,
ville resten af gruppens brugere jo ikke vide, hvad de skulle
mene om sådant et indlæg. Man kunne endda frygte at nogle
uvidende brugere ville opfatte det som venlighed og et uselvisk
tilbud. Uden din rettidige indblanding ville mange måske ikke
genkende det for hvad det var: *Utidig reklame*. Hvor ville vi
dog ende uden klartseende mennesker som dig. Vi kunne endda ende
med at hygge os. Skrækkeligt....

> Mit forslag: Læs nyhedsgrupper i lidt tid, nogle måneder
> måske(?) inden
> du sender dit første indlæg.

Jeg er meget ked af at måtte meddele dig at dit velmente og
velfortjente råd kommer en anelse for sent. Ninett skrev sit
første indlæg den 26. Dec 1996. I al den tid har hun formodentlig
fumlet rundt på usenet uden at vide hvad der var op eller ned, og
til stor gene for vi stakkels sagesløse almindelige brugere.

Sådan er det ikke mere.... Nu er hun vejledt og bragt på rette
spor, og vi sagesløse brugere kan ånde lettet op. Mange tak for
det...

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige
forberedelser

Fra : JSM

Dato : 21-09-03 10:19

> Sådan er det ikke mere.... Nu er hun vejledt og bragt på rette
> spor, og vi sagesløse brugere kan ånde lettet op. Mange tak for
> det...

Aaaaddd. Der drypper sarkasme ned skødet på mig. Hold så op med det der...

/Jesper

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-09-03 21:24

JSM <sevelsted@hundesnude_pc.dk> skrev:

> Der drypper sarkasme ned skødet på mig.

Skynd dig at vaske det af, det kan give nogle grimme pletter.

--
Allan
http://html-faq.dk