Køb af ny Scooter???
Fra : JN

Dato : 20-09-03 07:30

Hej gruppe.

Jeg skal have købt en ny scooter, jeg har b.la. kikket på PGO DR. BIG

Den skal også kører om vinteren, noget negativ om denne eller nogen der kan
anbefale andre modeller.

Og det skal ikke være Yamaha, det shit skal jeg ikke have mere!

VH John

Fra : Kim A

Dato : 20-09-03 16:13

"JN" <remmy.cool@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
>
> Jeg skal have købt en ny scooter, jeg har b.la. kikket på PGO DR. BIG

> VH John

Hej John,

Jeg skal ikke kommenterer på om en PGO er god eller dårlig til helårs
kørsel, men da jeg faktisk selv går og overvejer en Yamaha Neo's eller Aerox
kunne jeg da godt tænke mig om du kunne fortælle lidt nærmere omkring
hvorfor man skal holde sig fra Yamaha scootere, er jo altid rart at høre fra
ejere/ tidligere ejer inden man selv binder en masse penge i en

Venlig hilsen Kim A.

Fra : RedHot

Dato : 21-09-03 01:15

"Kim A" <kfand@hotmail.com> wrote in message
> "JN" <remmy.cool@cool.dk> skrev i en meddelelse

*********

Du må jo så have været uheldig med din Yamaha. Jeg har haft en Yamaha Neos
45 siden juli 02 og har lige rundet de 13.000km på den.

Eneste tidspunkt jeg ikke kørte på den var sidste vinter, efter der var
faldet sne,(ca 1½ mdr) da det IKKE er sjovt at køre i minusgrader, når man
skal sidde på dyret i 45 min

Havde lidt startproblemer da det blev koldt/fugtigt i vejret, men det er der
jo råd for: karburatorsprit

Den har fået de serviceeftersyn den skulle have og indtil videre kun fået
skiftet to ruller og en bremseklods. Næste gang bliver det så dyrere, da
både dæk og sikkert også udstødning står for tur..

Så, jeg er altså mægtig tilfreds med min Yamaha og fatter ikke folk brokker
sig så meget over dem?

Hm.......men oki......jeg har jo heller ikke pillet ved min...så måske dét
er grunden?

--
RedHot

***Motorcycles don't drool and make puerile comments when you dress in
leathers***

Fra : JN

Dato : 22-09-03 09:27

Efter ca 7000 km på min yamaha BWS blev den meget sløv og den smed med olie
ud af udstøndningen, og motoren larmede når der kom belastning på især oppe
af bakke (metal banke lyd).
Kun skiven og tunudstødning var der lavet på den, ikke andet!

Ned til den lokale knallert pusher, der blev drøftede meget frem og tilbage,
og han mente at krumtaps lejerne var gået, og kunne godt hører på motoren
der var noget rivende galt.

Efter 10 dage rep. og diverse telf. samtaler, for der støtte flere problmer
til.

Når man alt blev skiftede ud i den, inkl. ny oliepumpe, nyt stempel, nye
pakninger og lejer, nyt udstødning, for der var meget olie i udstødningen
der ikke var forbrændt?
Og han måtte have fat i den af to omgange, anden gang betalte han det selv!

Efter 8 md. og en masse penge, er scootren begyndt med de samme overstående
problemer igen!

Den er langsom, den bliver sløv når den er varm og tomgangen stiger, den
smider med olie ud af udstødningen der ikke er forbrændt, den er også blevet
utæt nede ved kab. eller cylinder, svært at se.
Der er blevet sat ny studs og pakninger på, det hjalp ikke.

Kort sagt en rigtig mandags scooter

NEJ, der er ikke brugt forkert olie, kun fuld syntetisk!

Derfor vil jeg ikke have Yamaha igen!!!

VH JN

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-09-03 18:01

JN wrote:

> NEJ, der er ikke brugt forkert olie, kun fuld syntetisk!

Hmmm.. så har du netop brugt forkert olie!! Mig bekendt (efter hvad jeg har
fået fortalt af en uddannet scootermekaniker), så kan en fuldsyntetisk olie
ikke forbrænde ordenlig i en ikke-tunet scooter da den har en højere
brændeværdi. Brug derfor semi-syntetisk da den forbrænder ved den temp. som
en ikke-tunet motor har. Derfor står du så med en masse uforbrændt olie i
udstødningen...

Correct me if I'm wrong! :)

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/

Fra : Hekto

Dato : 22-09-03 19:59

In article <3f6f2abd$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Martin
Johansen [6000] says...
> Correct me if I'm wrong! :)

Det har ikke rigtig noget med om det er syntetisk eller ikke, at gøre.
Begge olietyper kan fås til temperaturer der passer, også i en normalt
ydende motor.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-09-03 20:20

Hekto wrote:

> Det har ikke rigtig noget med om det er syntetisk eller ikke, at gøre.
> Begge olietyper kan fås til temperaturer der passer, også i en normalt
> ydende motor.

Okay. Jeg er som sagt ikke uddannet i det, men det var hvad en uddannet
mekaniker fortalte mig..