Gode restaurantoplevelser.
Fra : Peter Fleinert

Dato : 20-09-03 02:39

Har fulgt en del med i gruppen (passivt), og har undret mig over en ting.
Da dette er gruppe der angår mad og drikke, kan jeg ikke forstå at der ikke
er roser/kritik af restaurantbesøg. Har selv lige været ude og spise,
hvilket var vidunderligt, og vil gerne "dele" oplevelsen med andre. Er det
irrelevant at kommentere restaurantbesøg, eller er det okay? Jeg kan godt
forstå hvis der ikke skal være et sted hvor spisesteder uden grund
tilsvines, eller skamroses (læs:reklame). Men dette er vel et forum hvor man
også burde kunne udveksle gode/dårlige erfaringer. Hvad synes I andre?
Hilsen Peter (der havde en megaoplevelse på en restaurant mellem Viborg og
Hobro).

Fra : -V-

Dato : 20-09-03 02:48

Peter Fleinert wrote:
>Er det irrelevant at kommentere restaurantbesøg, eller er det okay?

Det er 100% i orden!!!

> Hilsen Peter (der havde en megaoplevelse på en restaurant mellem
> Viborg og Hobro).

Bare hit med din anmeldelse!!!

-V-

Fra : Heidi

Dato : 20-09-03 08:28

-V- wrote:

> Det er 100% i orden!!!

> Bare hit med din anmeldelse!!!

Det samme siger jeg - her fra Viborg

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Try Me

Dato : 20-09-03 09:28

--
"Peter Fleinert" skrev i en meddelelse
> [...]
> også burde kunne udveksle gode/dårlige erfaringer. Hvad synes I andre?
> Hilsen Peter (der havde en megaoplevelse på en restaurant mellem Viborg og

Hej Peter

Knaldgod ide, så kan det være at de gode spisesteder i provinsen kommer frem
i lyset.

Der er desværre en tendens til at man kun ser anmeldelser af spisesteder i
de store byer. Nu bor jeg selv i Aabenraa (sønderjylland) , og der kan
jeg nævne flere gode resturanter: Fakkelgården i Kollund årets resturant for
nogle år siden, Æ´Knapp i Aabenraa leverandøre af flere gode kokke til
københavn, Stig´s Resturant i Tønder, det er kun ham konen og max. 14
gæster. Han har været kok på nogle af de bedste resturanter i Paris/ London.
Lidt længere vestpå er der Henne Kirkeby kro, en af bedste Kroer/fiske
resturanter.

Der kan garanteret nævnes flere rundt omkring i landet. Det er ikke kun Kong
Hans (det er en sønderjysk køkkenchef , der har god mad.

Venlig Hilsen Eskil Grønbek

tmg@post10.tele.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-09-03 10:18

Try Me wrote:

> Stig´s
> Resturant i Tønder, det er kun ham konen og max. 14 gæster. Han har
> været kok på nogle af de bedste resturanter i Paris/ London. Lidt

Foregår det stadigvæk i dagligstuen?

vh
Jan

Fra : Try Me

Dato : 20-09-03 21:10

--
"Jan Bøgh" skrev i en meddelelse

> vh
> Jan

Jep, det er kanont hyggeligt.

mvh

Eskil

Fra : Nette

Dato : 20-09-03 11:45

"Peter Fleinert" skrev i en meddelelse
> Men dette er vel et forum hvor man
> også burde kunne udveksle gode/dårlige erfaringer. Hvad synes I andre?

God idé-

Jeg får da straks lyst til at nævne vores tur på Pizzahut i sidste weekend:

Tag-selv-pizza med fire valgmulighder, brød og tomatsovs.
Ungerne kunne få en børnemenu med een ingrediens, softice samt en
"overraskelse".
Drikkevarer til alle skulle købes ved siden af, og ville vi have en
overraskelse mere, kostede denne en tier.

Pizzaerne blev ikke fyldt op, vi måtte stå og vente og ofte var der kun to
valgmuligheder. Brød var der alt for lidt af og tomatsovsen blev heller ikke
fyldt op.
Vi skulle selv rende fra vores bord og hen til efter pizza, hvilket havde
været ok, hvis vi ikke skulle mase os forbi den hovde mennesker, der
konstant stod med frakkerne på og ventende hostede ned på vores mad.
Kaffen. som jeg fik bagefter. var alt for stærkt, kunne kun spædes med
fløde, som jeg ikke kan fordrage. - Jeg bruger kun mælk i kaffen.
MEN,- den mest underlige oplevelse derinde var den "overraskelse", som
eftersignede skulle være ti kroner værd: Det var en papskygge med logo på og
med en elastiksnor i sådan ungerne kunne have den på samt et lille ark med
ca. 6 tatoveringer, hvoraf et af dem også var deres logo.

Da vi skulle ud af døren igen, var der ikke flere balloner, som vi havde set
de andre unger have fået.

Jeg tror, vi vælger et andet sted næste gang.

Nette

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 20-09-03 15:32

scripsit "Nette"

> Jeg får da straks lyst til at nævne vores tur på Pizzahut i sidste
weekend:

> Tag-selv-pizza med fire valgmulighder, brød og tomatsovs.
> Jeg tror, vi vælger et andet sted næste gang.

What!

Havde de glemt ananas på pizzaen?

--
vh ¸.·´¯)

Fra : Nette

Dato : 24-09-03 13:18

"Torben Abilgaard" skrev i en meddelelse
> What!
>
> Havde de glemt ananas på pizzaen?

Øøøh nej, ananasen var der godt nok, på een af pizzaerne, det var resten du
skulle bemærke*B*

Nette

Fra : Jane

Dato : 20-09-03 19:51

Peter Fleinert skrev i

> erfaringer. Hvad synes I andre? Hilsen Peter (der havde en
> megaoplevelse på en restaurant mellem Viborg og Hobro).

God idé! Kommer ikke så tit på restaurant selv men så meget
merer grund til at det er rart at vide på forhånd hvilke der
er gode. Ellers tør man kun komme de steder man har været
før.

Mine personlige krav til en god restaurant er røgfri borde,
vegetariske retter og helst et nogenludne handicaptoilet.
Jeg plejer at ende på Jensens eller Baron von Dy ved Nørre-
port station når jeg kommer udenfor.

Jane

Fra : Padmé Amidala

Dato : 21-09-03 09:58

Rigtig god idé med at kommentere ens restarurantsoplevelser:

Hvis I kommer forbi Odense, vil det være en god idé at gå langt udenom
Franck A i Jernbanegade.
Deres mad er under al kritik. Kødet er råt, når det bliver serveret (og det
være sig alle former for kød; okse, kylling, and, svinekød etc.) og der
bliver mukket meget over, hvis man vil have kokken til at stege lidt videre
på den...
På Franck A kan man også komme ud for, at der ligger en edderkop i
karrydressingen i ens Club Sandwich, og hvor betjeningen ikke vil acceptere,
at det er fra deres køkken den edderkop er kommet fra..... Og så er
tjenerne/bartenderne simpelthen så selvoptagne. De har glemt, at det ikke er
smart at arbejde i den branche, men smart at komme der...

Når I nu endelig er kommet forbi Odense og har valgt at gå udenom Franck A,
kan Det Spanske Hjørne i Vindegade varmt anbefales.
Maden er i top, servicen er i top og atmosfæren er meget autentisk.
Portionerne er større end andre steder, og priserne er rimelige.

Et andet godt sted i Odense er La Petite Cuisine (LPC) i Brandt's Passage.
Her er vi oppe i gourmetgenren og portionerne er mindre og priserne lidt
dyrere end Det Spanske Hjørne.
Men vil man ud og spise sammen med den eneste ene, er dette sted et rigtig
godt valg. Der er kræset for detaljerne og menuen er sat meget velovervejet
sammen.

Håber I kan bruge mine små anmeldelser til noget...måske der kommer lidt
flere senere...

VH
Padmé

Fra : Else Holm

Dato : 21-09-03 10:47

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> skrev i en meddelelse
> Rigtig god idé med at kommentere ens restarurantsoplevelser:
>
> Hvis I kommer forbi Odense, vil det være en god idé at gå langt
> [...]

<klip>

Jeg har nogle gange været på Franck A men kun for at få en øl
eller to - jeg ville ikke drømme om at spise der - og slet ikke
efter din beskrivelse!

- og så til en positiv oplevelse:

Først på sommeren var vi nogle dage i Hirtshals.
På Restaurant Lilleheden fik vi en uovertruffen fiskesuppe, to
forskellige pragtfulde hovedretter, en liflig flaske Sancerre og
en yderst venlig og kompetent betjening, så .... det kan varmt
anbefales.

--
Else

Fra : Michael Nielsen

Dato : 21-09-03 13:22

Her i Århus er Den gamle græker i skolegyde et rigtig godt sted. Høflig
betjening, MEGET lækker mad og små priser. Har været der 8-9 gange inden for
de sidste 2 år og det er altid en succes. Prøv det

Hilsen Linda

Fra : Peter Fleinert

Dato : 21-09-03 15:49

Så vil jeg da fortælle om min oplevelse.
Var ude og spise på Marie Grubbe på Tjele Gods. Det var simpelthen en
fantastisk oplevelse, jeg vil huske i lang tid.
Stedet ligger i naturskønne omgivelser og det hele er ren idyl.
Jeg fik "hele svineriet", det var fem lækre retter.
det første var hjemmelavet terrine af foie Gras, hvilket bare var lækkert og
veltillavet.
anden ret var en roulade af sandart med risotto. Det var anderledes, men
vildt god.
Hovedretten var en variation af boerged, nu spiser jeg ikke ged til dagligt
så det var en fornøjelse at få noget lækkert kød og dejlig garniture.
Ostebordet var sublimt. Det var ca. 30 forskellige danske oste, der aldrig
har set skyggen af Arla. Der var også nogle lækre hjemmelavede oste og de
holdt 100%, bare en lækker oplevelse.
Desserten var en variation, med panna cotta, friske hindær, æblesouffle og
hjemmelavet hindbærsorbet.
Jeg kunne simpelthen ikke finde noget negativt at sige om stedet. Alt gik
simpelthen op i en højere enhed. Betjeningen var omhyggelig og man blev
nærmest forkælet.
Prisen var 525 for maden, hvilket jeg bestemt ikke finder dyrt da det
virkelig er tale om godt håndværk. Her bliver der ikke løbet om hjørner med
flaskefond og halvfabrikata.
Jeg anbefaler gerne Marie Grubbe til dem jeg kender, og giver stedet
topkarakter.
Hilsen Peter

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 22-09-03 22:02

<klip>
>..
> Var ude og spise på Marie Grubbe på Tjele Gods.
> Jeg fik "hele svineriet", det var fem lækre retter.
> det første var hjemmelavet terrine af foie Gras,
</klip>

--
Fois gras....det er mig uforståeligt at folk stadigvæk støtter denne "vare"
når produktionen er bygget på tvangsfodring - jeg citerer:

"Selve tvangsfodringen foregår med en 20-30 cm lang plasticslange, der
presses ned i mavesækken gennem spiserøret på fuglen. Fodret presses via en
tragt ned gennem slangen, og på denne måde tvinges fuglen til at indtage
meget mere føde, end den frivilligt ville æde. Den ekstra energi oplagres
som fedt i leveren. Fuglen udvikler som følge af tvangsfodringen en
fedtlever, der er 6-10 gange større end en normal lever. Tvangsfodringen
foregår flere gange dagligt gennem en 2-3 ugers periode, og ofte opstår der
skader på fuglenes spiserør, og fuglene håndteres meget voldsomt. Under
tvangsfodringen holdes ænderne typisk i mørke og enkeltvis i små bure, hvor
de hverken kan vende sig eller strække deres vinger."

Klippet fra Dyrenes Beskyttelse:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/docs/1257ad0dcd849683c1256b26003
578b8

Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 24-09-03 08:19

"Miver og Mulle's mor Heidi" <zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bkno03$9kh$1@news.cybercity.dk...
> [...]
"vare"
> når produktionen er bygget på tvangsfodring - jeg citerer:

Enig!
Og derudover har jeg hørt noget om at de på Marie Grubbe bruger vakum
pakkede kartofler!

Fra : Peter Fleinert

Dato : 24-09-03 17:47

"Jørgen skrev i en meddelelse >
> Og derudover har jeg hørt noget om at de på Marie Grubbe bruger vakum
> pakkede kartofler!

Det ved jeg ikke noget om, der var ikke kartofler til nogen retterne.
Peter.